{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

er jeg ond {{forumTopicSubject}}

vi fik jo aflivet tessi d 18.10. willum er vant til hun altid har været her. Han er blevet mere nervøs, og kan bestemt ikke lide at være alene, det vil vi så prøve at løse ved at hegne haven ind så han kan være ude da dette altid har fungeret bedst for ham.

Nu bor vi i et villakvarter, og jeg frygter lidt han vil stå og gø, vi har meget tolerante naboer, men de skal jo gerne kunne holde ud at sidde i haven om sommeren.

Med andre ord, kan han ikke affinde sig med den nye situation som alenehund vil jeg sende ham til hundehimlen.... er jeg en ond hundemor?

Før i begynder så læs han profil, han har været en del igennem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg ond
  • #2   4. nov 2010 snakkede med dyrlægen da tessi blev aflivet, de har fulgt willum siden jeg fik ham, og hun kunne godt forstå mig. han har været en del igennem, og tror det nervøse ligger fra dengang, og så manglewr han sin støtte i tessi... vil jo kun min hund det bedste og vi er ikke fæerdige med at prøve at finde en holdbar løsning

  • #4   4. nov 2010 hej tanja J
    kan se at lille willum har været en del igennem, rejst en del rundt mellem flere ejere.
    en hund der har oplevet så mange forandringer og "tapetskift" er typisk ikke god til nye forandringer når hun typisk er faldet til et sted med fast rutine osv.
    kan se det ikke er så længe siden tessi er blevet aflivet så ville give det lidt tid med willum inden du tænker på aflivning. hunde kan også føle utilpashed og sorg så giv ham lidt tid til at justere sig om til at han nu er alene hund, tror bestemt det nok skal blive bedre med tiden.

    p.s. hvis du selv er meget ked af det med tessi kan willum også mærke dette og det kan også gøre ham nervøs og utilpas fordi han opfanger signaler om at "noget er galt" så som sagt se tiden an. tid heler mange sår.

    kram herfra og held og lykke med din lille vapse.


  • #5   4. nov 2010 Tanja

    Når man har to ( eller flere) hunde, risikerer man ofte at gøre den fejl, at man som menneske ikke kommer ordentligt "på banen", idet hund søger hund.

    Måske mangler Willum en ordentlig støtte i dig ( sine ejere), fordi han har fået lov til at bruge jeres anden hund som "støtteben" og derfor ikke se dig som "brugbar" i den situation.

    En usikker hund, som ikke stimuleres i ordentligt omfang, kan få mere energi til at blive nervøs med, - so to speak.

    Men en normal nervefast hund med ordentlig selvtillind bliver ikke nervøs fordi den bliver understimuleret. Det bliver den bare understimuleret og evt. mere fræk af.

    Men træning har jo bl.a. til formål også at øge forståelsen hund og menneske imellem, styrke båndene mellem dem.

    Faste rammer og daglig stimulation ( krav-sætning under træning) er væsentligt for en usikker hund.

    Går du til noget?


  • #6   4. nov 2010 Jeg har selv haft en hund der gik helt ned på at jeg fik min anden hund aflivet. Jeg havde da Fumbo, Goofy og Tazz. Fumbo var godt et år ældre en Goofy og Goofy var meget afhængig af Fumbo. Fumbo bliver så kørt ned her i maj og dette gik Goofy helt ned på. Goofy er til træning to gange om ugen, vi tager i hundeskov, går skov og strandture og "alm" ture, vi træner hjemme og ja de bliver aktiveret meget. Jeg har så også Tazz men det var bare ikke nok for Goofy, da de ikke putter sammen og leger osv. Da der vi nåede august og jeg kunne se Goofy bare trak sig mere og mere ind i sig selv. Han sov hele tiden ville ikke ud og gå, ulvehylede konstant når de var alene (han er blevet optaget) og hvis jeg ville kæle med ham skulle jeg hente ham og holde ham (normalt ligger han altid ved mig)
    Jeg snakkede med forskellige trænere og teraupeuter om hvad jeg skulle gøre. Jeg blev rådet til enten at få ham afliver eller prøve med en ny hund, en tæve af samme størrelse som han kunne forelske sig i. Jeg valgte først at prøve med ny hund og det hjalp, Goofy er sig selv igen og det er jeg selvfølgelig ovenud lykkelig for.

    Men nej jeg syntes på ingen måde du er ond - jeg ved selv hvordan det er og tror på det af og til kan være det bedste for hunden

    Undskyld det blev så langt =)


  • #7   4. nov 2010 han er glad på tur som han plejer, og søger stadig kontakt. har tit luftet ham alene uden tessi, det eneste han ikke har prøvet er at være alene hjemme uden hende. han var alene forleden, og det var det samme panik som da vi fik ham, der kunne han heller ikke være alene, overhoved, men med træning lærte han det, og tessi har jo været en u-undværlig støtte i den sammenhæng....

    Jeg står heller ikke og er klar til at få ham aflivet, for vil jo gøre alt for at det hele skal løses bedst mulig for ham..... men hvis nu han slet ikke kan trives vil jeg mene det er det bedste af sige farvel, men der er vi slet ikke nået til endnu...


  • #8   4. nov 2010 Lyder i mine øre som en rigtig fornuftig ide

  • #9   4. nov 2010 Du vil altid være i mit hjerte min skat... V
    Vi har også tænk tanken og finde en sød lille gravhunde-tæve, men er bange for at hans adfærd smitter af på den nye, og så står vi med 2 hunde der ikke kan være alene og måske også usikre og nervøse.... finder aldrig så rolig en hund som tessi, hun var bare en rigtig god lærehund fordi hun aldrig lavede noget forkert eller overilet.....

    Ingen tvivl om at willum stoler på mig, og når vi går tur og møder noget nyt, kigger han på mig, ligesom for at læse mig, skal jeg være på vagt eller er det længere fremme ikke farligt, vi har altid ynglings bolden med på tur så hvis der kommer en fremmed hund, ja så kan jeg til hver en tid aflede hans fokus over på mig 100%

    Tak for alle jeres svar....


  • #10   4. nov 2010 Tanja

    Man kan jo finde en ældre rolig hund på internat, som søger et godt hjem.

    Det er som regel den yngre, som efterligner den ældre, - ikke omvendt.


  • #11   5. nov 2010 vi har kigget lidt på internat-hunde... men vi har ikke ønske om 2 hunde, men har overvejet en kat...

Kommentér på:
er jeg ond

Annonce