Kat bange for hund - hjælp? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer alle
Jeg har en lille problem stilling omkrin min 3 og et halvt årige kat Faith. Som helt spæd, opvoksede hund med en gravhund, da vi fik hende havde vi i forvejen en labrador blandet med en cocker spaniel og de var simpelthen så dejlige og søde sammen! På trods at den hund vi havde ikke kunne lide andre katte overhovedet.
da jeg skulle på efterskole et halvt år efter vi fik Faith valgte min mor desværre at gå af med vores elskede hund. Faith blev halvt ude kat og halvt inde kat. En kæmpe møgkøter længere oppe ad vejen har så haft bidt hende i benet, så hun havde åbent sår helt til knoglen i halvanden måned. hun var rigtig dygtig til at holde det rent og sådan, men blev bange for hunde - hvilket er fuldt ud forståeligt.
8-9 mdr efter det købte min mor en gravhund (voksen) og katten stak af med det samme, uden vovsen havde gjort noget.
Nu er der så gået ca. 2 år efter alt dette. Jeg bor sammen med min kæreste også selvfølgelig Faith. Vi har begge haft hund før og savner det virkelig og vi vil anskaffe os en - men det skal ikke være på bekostning af min skønne kat!
Vi er dog blevet enige om at det skal være en hvalp. Blandt andet fordi så kan Faith bestemme om hun vil være den dominerende eller lade hunden være det - da hun ligesom har været længst.
Vi skal op og kigge på en rigtig dejlig hvalp her på tirsdag, som vi muligvis skal have med hjem senere på ugen.
Mit spørgsmål er så, hvordan får vi dem bedst mulig sat sammen? Nogen der har gode råd eller erfaring?
Det skal lige siges at her har ingen af dem mulighed for at stikke af ved sammensætningen. og den hvalp vi skal kigge på er vant til katte, da det var et af mine krav så det hele ville gå bedst mulig for Faith, da hun jo har en form for traume.
Det skal lige siges at i den lejlighed jeg boede i før, der havde naboen to hunde.. Faith reagerede ikke, når de gøede.. Havde det været for to år siden havde hun været mega bange.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
I skal bare fra starten begynde at lære hunden, at lade katten være i fred.
Hvergang hvalpen så meget som kigger i retning af katten skal den afledes og aldrig tillades at begynde at jagte rundt efter katten.
Som andre har skrevet, skal mis have en privat hundefrisfære, men uanset dens forhistorie vil den sikkert hurtigt finde ud af, at hunden ikke er farlig...
Jeg har hørt om katte der er flyttet hjemmefra på grund af en nyanskaffet hund, men har selv sat masser af hunde og katte sammen uden de store problemer.
Man skal forvente en vis tilvænningsperiode, hvor katten måske ikke vil færdes så meget på gulvet, hvor hvalpen er, men det plejer at gå over.
apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men tak for rådene til jer alle
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
har jeg forstået forkert eller har i ladet en kat gå rundt med et sår helt ind til knoglen til det helede af sig selv???
apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Kat bange for hund - hjælp?