Bange for fremmet duft {{forumTopicSubject}}
Min mand har købt et par støvler på dba. De er næsten nye, men er trods alt gået med et par gange inden min mand købte dem.
Sagen er at Svend er sindssygt bange for de støvler.
Ham pev og rystede da han sad bag i bilen sammen med støvlerne. Vi vidste på det tidspunkt ikke det var dem.
Først da vi kom hjem og stillede dem på gulvet begyndte han at gø voldsomt af dem og ville ikke nærme sig dem.
Selv nu hvor min mand har taget dem på på arbejde. Snuser Svend rundt, der hvor de har stået. Han gø'er af stedet og vil ikke rigtig nærme sig.
Jeg gad godt at vide, hvad de støvler dufter af.
Vil det være for mærkeligt at skrive og spørge, der hvor vi har købt dem om de har hund eller kat eller noget andet, der kan dufte af som Svend reagere på.
Det er ihvertfald voldsom reaktion.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
Jeg kan ikke bruge det til noget konkret andet end, det da af meget rart at vide, hvad der tricker ham så man evt kan træne det.
Han er er skvat mentalt.
Bange for høje lyde, store fremmede mænd og ting, der virker "unormale".
Han er genbrugshund, så har ikke selv præget ham fra hvalp.
Så på den måde er situationen jo ikke fremmet og vi ved, hvordan vi skal håndtere det.
Jeg synes bare det er en voldsom reaktion på duft og derfor nysgerrig på, hvad der tricker ham.
jan 2008
Kommer nemt til at fremstå lidt firkantet og sort/hvidt på skrift.
Han er ikke nogen stakkel, der lever et liv i frygt. Han er en helt normal hund, der dog hælder mere til sart og forsigtig hund end frembrusende og voldsom.
Han skal bare lige ha lov til at se nogen ting an inden han nærmer sig dem. Er langt fra alle ting og mennesker, men nogen ganske få.
Jeg er fuldstændig enig i din tilgang er også det vi gør.
Men er trods alt stadig forundret over, hvad der kan fremkalde så voldsom en reaktion på en duft.
Skrev ikke noget sted at jeg ville undgå, skrev faktisk træne det
jan 2008
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.234
Eller måske er han bare corgi, som har fundet en undskyldning for at gø Altså, Dorit begynder af og til at gø af et eller andet ligegyldigt, fx min nye udendørs kost, og nu er det så blevet sådan, at hver gang hun ser kosten, begynder hun at gø. Hun er hverken bange eller utryg, men det er bare fedt at gø
jan 2008
Klunte "hyrder" også hestene flere gange dagligt. Det vil sige hun står udenfor hegnet og galper og kigger stolt og anderkendende på mig, hver gang en af hestene vrikker med øret eller skifter vægten fra det ene ben til det andet.
Men synes nu det her er anderledes.
Men kan sagtens være kat, de får ihvertfald samme reaktion, når vi møder dem.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
Og jo, det er måske lidt underligt at spørge om, men det værste der kan ske, er jo bare at de ikke svarer.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.860
Nu har jeg Ridgeback og det ligger dem meget naturligt at være skeptisk over for nye situationer, og lige med duft er det kommet til udtryk, præcis samme sted i en skov vi går i, reagerer han ens hver gang, med at snuse voldsomt, og samtidig være ekstrem på vagt, for til sidst at trække sig hurtigt. Selve den duft han har i næsen det sted, bryder han sig ikke om, jeg gad godt vide hvad der lugter af, vi har gået der i 2,5 år nu.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Bange for fremmet duft