{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.174 visninger | Oprettet:

Loppekur til hund, hvornår?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønde mennesker.. smiley

Jeg har lige et spørgsmål ang loppekur.. Hvornår giver i jeres hunde loppekur?? Jeg syntes nemlig at min er begyndt at klø sig endel.. Men syntes ikke jeg har fundet nogen lopper på hende?? Er der specielle tidspunkter man giver sin hund kur, eller giver man dem det kun, når de har lopper??

Ja måske dumt at spørge om.. men hun er min første hund, og da vi købte hende havde hun fået.. smiley

Pft Stine:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppekur til hund, hvornår??
  • #1   19. apr 2010 du skal helst forebygge....lopper kan være trælse at komme af med igen.
    prøv at børste imens hunden står på noget avis.
    kik om der sidder sort krymmel i bunden af pelsen, det er loppe pøller.
    hvis der ligger sådan nogle små sorte korn på avisen, så put lidt vand på, bliver området omkring den sorte dims rødt, så er det helt sikkert loppe efterladenskaber

jeg giver hvidløg til mine faktisk året rundt.

• #2   19. apr 2010 Connie, hvordan forbygger du mod lopper? giver du bare hvidløg eller hvordan?? Jeg vil prøve det med at børste hende, og se om der kommer noget.. Men jeg det er nogle dumme djævler... :S

• #4   19. apr 2010 jeg koger noget hvidløg sammen med grøntsager og hælder det over deres foder.
    ikke ret meget for hvidløg er giftigt i for store mængder.

vil man ikke selv forsøge sig med docering så kan man købe både granulat og dråber, hvor doceringen står på

• #5   19. apr 2010 Vi overvejer også at give dem en kur i den her uge.

Ikke pga. lopper - men fordi der er rigtigt mange tæger/flåter i vores område i år. Normalt kan vi stort set holde dem væk med hvidløg, men lige i øjeblikket ser det ikke ud til at være nok...

• #6   19. apr 2010 Jeg har heldigvis ikke fundet nogen tæger på hende... men den ene af de der pakker, er det ikke både til lopper og flået/tæger?? Men når hun klør sig som hun gør, kan det så ikke være et tegn på lopper?? hun klør sig normalt aldrig som sådan.. smiley

• #7   19. apr 2010 det kan være tegn på lopper eller det kan være noget i fodret hun ikke kan tåle (har i skiftet foder). mine klør sig også vildt når de skifter pels

• #9   19. apr 2010 Er enig med Connie i at det ikke nødvændigvis er utøj.
    Det er nu at buske og træer begynder at springe ud, så måske at vuffi er en lille smule overfølsom for en af de mange slags pollen der er i luften.
    Bortset fra overfølsomhed så er det også tid for kryb og snyltere, så se efter små røde knopper "loppebid" for selvom der ikke er nogle lopper el.noget afføring fra lopperne så kan vuffen sagtens ha haft besøg af en/flere loppe/r som så er røget/hoppet af igen, men deres bid vil stadig klø et stk tid efter de er væk.

• #10   19. apr 2010 Vi har ikke skiftet foder.. har fået det samme foder hele tiden.. Men jeg vil prøve at se efter i hendes pels og se om der skulle være noget.. smiley tak for hjælpen.. smiley

Kommentér på:
Loppekur til hund, hvornår??

Annonce