{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.554 visninger | Oprettet:

Halt uden smerter- akupunktur/massage {{forumTopicSubject}}

Jeg har en stor blandingshund på 40 kg. Han har HD E og D, epilepsi og ret ... udfordrende motorik.

Han er moars dreng, mit hjertebarn og min øjesten med pels og hale =)

Vi døjer lidt med forstrækninger fra tid til anden. Disse skyldes hans høje humør mixet sammen med hans noget udfordrende motorik ; )
- Han er super til at kommunikere om det gør ondt og hvor; han er ikke bleg for at give et lille piv og kræve ynk af sin moar. Jeg er derved aldrig i tvivl om hvor det gør ondt, og hvor ondt det gør.

Hans HD mærker vi intet til, og epilepsien er yderst sjælden og ikke noget vi bekymrer os synderligt over!

Han har så fået loppe - Andreas som vi kalder ham (er sikker på han kun har en, og det er den samme tilbagevendende gæst ; )
- Han HADER Andreas og kaster sig ned fra sofaen og udviser stillinger selv den mest garvede yogainstruktør vil måbe over når Andreas danser stepdans lige på det mest kildne sted!

Kaoz Ko begyndte så at halte i sidste uge. Jeg er vant til lidt halten en gang imellem og "ser tiden an". Halten er på det ene forben, jeg går ud fra Koen min blot har sovet lidt for godt i en forkert stilling, halten er nemlig forbigående - kun de første par skridt.
- Humør og appetit fejler intet; det tolker moar her som "det gør ikke ondt".

Dagen efter er det så værre - smertestillinde bliver stoppet i hunden - på rods af det stadig ikke virker til at gøre spor ondt, men mere som om det er irriteret.

Jeg masserer efter bedste evne - ingen reaktion.
Jeg hiver, roder, trykker og vrikker i hele benet og skulderen - ingen reaktion.

Vi ser tiden lidt mere an!

Nu er der så gået en uge. Humøret er højt, forårskulleret flabox tosser sig igennem dagen som altid - men halter (og tit ret dybt) når han har ligget og hvilet længe.

Idag drøner vi så til dr dyr der roder, vrikker, maser og bøjer ligesom jeg selv har gjort.
- Kaoz ligger og nyder at blive mangeleret og tosser lidt med med fnysen og citronmund ; )

Vi er ganske enige - ingen smerter, ingen besvær med at rejse sig og humøret og smidigheden med at komme op og ned (sit, dæk, stå) foregår så hurtigt som jeg kan sige kommandoen.

Min egen teori - som dr dyr bakkede op om - er, at Koen og Andreas simpelthen har leget for meget fange på koens krop, og han derved har fået forstrukket/forskubbet skulderen og den nu er irriteret!

Vi rager lidt mere ved hunden, men dr dyr må også give fortabt!
Der ER ingen sandsynlig grund til halten, ingen smerter og intet besvær.

Vi har erfaring med hundemassage og har været fint tilfredse med behandlingen og effekten af det. Koen havde en sammenklappet muskel, der lige skulle hjælpes igang før han selv kunne opbygge til fuld effekt.

Dr dyr foreslog så - som alternativ - hundeakupunktur !

Og det er så her i kommer ind i billedet, jeg har nemlig slet ingen erfaring med sådan noget - hverken på dyr eller mennesker.

Med det forløb her - kan en akupunktør hjælpe bedre end en massør?

Lang tråd, det ved jeg - men som om i havde noget bedre at læse lige nu ; )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt uden smerter- akupunktur/massage
Kommentér på:
Halt uden smerter- akupunktur/massage

Annonce