{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

ømt ledbånd/knæ/hofte - erfaringer {{forumTopicSubject}}

her i lørdags løftede jeg min 15 uger gamle tæve op, men hendes ene ben må have hængt fast i min trøje eller andet, for hun gav et hyl og blev MEGET ked af det.

Det var om aftenen, så vi gik hver især i seng og først næste morgen så jeg at hun humpede og set ikke ville støtte på sit ene bagben. jeg undersøgte hende igen i alle led og knogler, under poten, men der var ikke rigtigt noget hvor hun indikerede at det gjorde ondt.

når hun går (på tre ben) trækker hun hee benet op under sig og støtter stort set slet ikke på det.
Søndag morgen ringede jeg til den lokale dyrlæge vagt og forklarede problemet. jeg fik besked om at holde hende i ro indtil hun skulle undersøges mandag morgen. dyrlægen mente ikke det var nødvendigt at undersøge hende akut.
mandag morgen fik jeg hende til lægen og der blev taget røtgen og undersøgt alle led og knogler UDEN at finde noget alvorligt.

de mente hun skulle holdes mest muligt i ro og så følge udviklingen de næste 2-3 uger. hvis ikke det forbedres i løbet af de næste 5 dage, skal jeg have hende til Roskilde, hvor de kan undersøge "dybere" bla. for ledbånd etc.

jeg skriver hele "historien" her, for at få lidt hjælp og erfaringer fra jer der har haft hund med et dårligt knæ/ledbånd/hofte etc hvor hunden var halt, men fik det bedre.
jeg søger lidt om hvor hurtigt jeg kan forvente forbedring, da jeg er pisse nervøs for at det er alvorligt eller permanent. det er vildt hårdt at se sin hund der plejede at pløje haven op på alle 1200m2 at hun nu kun kan ligge stile og give mig hundeøjne smiley

det skal lige siges at jeg fik noget smertestillende til hende til en daglig dose, som hun dog ikke har fået idag, da hun havde fået behandling hos lægen.
vigtigt er at sige at hun har det helt fint faktisk, spiser,.drikker,tisser og leger fint, men når hun løber/går er det på tre ben og hun vil/tør slet ikke støtte på det 4. ben. (hviket undrer mig, da hun ikke burde have smerter pga medicin)

kan hunde ligsom være "overforsigtige" hvis de har haft et ømt ben sådan et de ikke "tør" støtte på det ?

jeg håber på lidt "sparring" fra jer, da det gør rigtigt ondt at se min lille tæve helt "pasificeret" på den måde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ømt ledbånd/knæ/hofte - erfaringer
  • #1   23. aug 2010 Lyder for mig som et sprunget korsbånd. Præcis sådan gik min ene cairn, da hans korsbånd var sprunget og han viste heller ingen tegn på smerte. Det er bare underligt, hvis dyrlægen ikke kan diagnosticere det. Jeg ville ikke vente 5 dage mere med at få det undersøgt, men finde en dyrlæge med speciale i led.

Kommentér på:
ømt ledbånd/knæ/hofte - erfaringer

Annonce