1.255 visninger
|
Oprettet:
Overvejer chihuahua nr 2. {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at købe en chihuahua mere, da jeg har forelsket mig i den lille race
Jeg har en lille han chihuahua på knap et år, og nu synes jeg snart han skal have en legekammerat. Og denne gang overvejer jeg en hunhund.
Til dem der har 2 af disse dejlige hunde, er jeg interesseret i at høre hvordan jeres ældste hund reagerede på den nye hvalp
Og er der en hvis "aldersgrænse" for hvor gammel den ældste hund må være, når man anskaffer sig en hvalp?
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Men når det så også er sagt skal du også tænke på om du har råd til ekstra dyrlægeregninger, ekstra forsikringer og om du har tid til 2 i det hele taget... Og nu kan jeg se det er en hanhund du har.. Og en tæve komer jo i løbetid 2 gange om året af ca 3uger så der kan du jo godt forberede dig på hylen og skrigen fra hans side... Og slet ikke til at komme i kontakt med.. Bor i et sted hvor det ikke vil genere naboerne?? Eller er i villig til evt at få ham eller hende passet i 3 uger og har i nogen der kan gøre det??
Det kan kæve meget at have hanner og tæver sammen... Så der er bestemt nogle overvejelser i skal gøre jer....
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 34
Men jeg er lidt nervøs for hvordan min chihuahua vil reagere, hvis der kom en hvalp.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Men hvordan er han ellers med andre hunde?
Du kunne jo evt. inviterer nogle hjem som har en hvalp.
jan 2010
jan 2010
Jeg har prøvet at skrive her inde, om der er nogle der vil lege med ham. Men der kommer ikke rigtig svar på det.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Dog skal man lige være obs på at de begge kommer i lømmelalderen sammen hvis man køber dem samtidig, eller med kort tids mellemrum. Derudover skal man, som andre skriver, være opmærksom på dobbelt så mange dyrlægeregninger, foder og ikke mindst tid. Derudover skal man også være forberedt på at der kan komme virkelig hårde måneder, hvis begge hunde får problemer mht. dyrlæge. Så du skal altid have en der gider at låne dig penge i baglommen hvis det brænder på!
Men helt klart, det er en kæmpe fordel med 2 hunde da de har så meget glæde af hinanden!
jan 2010
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Jeg syntes dog ikke jeg har hørt om mange af disse overstående eksempler hos Chierne, da de som regel kun elsker sig selv og sin egen race. Hehe!
Jeg venter personligt også til min Chi bliver ældre, gør ikke noget han når at blive 2 år
Overvejer chihuahua nr 2.