{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Overvejer chihuahua nr 2. {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en chihuahua mere, da jeg har forelsket mig i den lille race smiley
Jeg har en lille han chihuahua på knap et år, og nu synes jeg snart han skal have en legekammerat. Og denne gang overvejer jeg en hunhund.

Til dem der har 2 af disse dejlige hunde, er jeg interesseret i at høre hvordan jeres ældste hund reagerede på den nye hvalp smiley
Og er der en hvis "aldersgrænse" for hvor gammel den ældste hund må være, når man anskaffer sig en hvalp?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer chihuahua nr 2.
  • #1   29. mar 2010 Jeg kan kun sige det er SUPER lækkert med 2 chi'er, kommer aldrig til at kun have en igen, da de har så meget glæde af hinanden, regner også med jeg skal ha nr 3 engang hihi;o))

Men når det så også er sagt skal du også tænke på om du har råd til ekstra dyrlægeregninger, ekstra forsikringer og om du har tid til 2 i det hele taget... Og nu kan jeg se det er en hanhund du har.. Og en tæve komer jo i løbetid 2 gange om året af ca 3uger så der kan du jo godt forberede dig på hylen og skrigen fra hans side... Og slet ikke til at komme i kontakt med.. Bor i et sted hvor det ikke vil genere naboerne?? Eller er i villig til evt at få ham eller hende passet i 3 uger og har i nogen der kan gøre det??

Det kan kæve meget at have hanner og tæver sammen... Så der er bestemt nogle overvejelser i skal gøre jer....

• #2   29. mar 2010 Jeg har også kun gode erfaringer med 2 (og flere) chier. Men som de andre siger skal man overveje kraftigt det med at tæven kommer i løb. Mange tror det er nemt nok, men jegskal lige hilse og sige det er alt andet end nemt. Så hvis ingen af dem skal udstilles eller bruges i avl ville jeg nok neutralisere den ene af dem, eller få den ene passet når tæven er i løb.

• #3   29. mar 2010 Vi har penge til ekstra dyrelæge regninger osv. Den ene hund kan også blive passet når hunhunden er i løbetid. Alt dette har vi tænkt på smiley
    Men jeg er lidt nervøs for hvordan min chihuahua vil reagere, hvis der kom en hvalp.

• #4   29. mar 2010 Jeg ville vente til den gamle er 2 år.

• #5   29. mar 2010 Jeg synes sagtens du kunne få en nu når din "gamle" er 1 år. Jeg fik min nr. 2 da den første var 9 måneder, nummer tre fik jeg 1 år efter. i dag har jeg en hanhund som er lige så gammel som nr. 2. Jeg har aldrig haft problemer.

Men hvordan er han ellers med andre hunde?
    Du kunne jo evt. inviterer nogle hjem som har en hvalp.

• #6   29. mar 2010 Julie P - må jeg spørge hvorfor?

• #7   29. mar 2010 Nu har han ikke leget med utrolige mange hunde. Men min mormor har en Shi tzu, som han elsker at lege med. Men ellers har han ikke noget i mod små hunde, han kan bare ikke rigtig lide de stor.
    Jeg har prøvet at skrive her inde, om der er nogle der vil lege med ham. Men der kommer ikke rigtig svar på det.

• #8   29. mar 2010 Jeg har godt nok blandinger, men jeg har både en han og en tæve, der er kun 8 måneder imellem dem. Men det er gået virkelig godt, de har SÅ meget glæde af hinanden, og som andre skriver, kommer jeg aldrig kun til at have en chi fremover! :o)
    Dog skal man lige være obs på at de begge kommer i lømmelalderen sammen hvis man køber dem samtidig, eller med kort tids mellemrum. Derudover skal man, som andre skriver, være opmærksom på dobbelt så mange dyrlægeregninger, foder og ikke mindst tid. Derudover skal man også være forberedt på at der kan komme virkelig hårde måneder, hvis begge hunde får problemer mht. dyrlæge. Så du skal altid have en der gider at låne dig penge i baglommen hvis det brænder på!
    Men helt klart, det er en kæmpe fordel med 2 hunde da de har så meget glæde af hinanden!

• #10   29. mar 2010 Minni G´s - Jeg bor i Esbjerg, hvor bor du? smiley

• #11   29. mar 2010 Jeg tror det Julie P mener med de 2 år er, at det tiltider kan være en fordel at vente til hunden er 1½- 2 år fordi at chien hermed er "voksen" båd rent fysisk og psykisk dvs. mere stabil, bedre kan håndtere situationen osv. osv. Det andet kan være, at hvis hunde er for tæt aldermæssigt og af samme køn eller søskende, at det kan give gnidninger og "magte" kampe.

Jeg syntes dog ikke jeg har hørt om mange af disse overstående eksempler hos Chierne, da de som regel kun elsker sig selv og sin egen race. Hehe!

Jeg venter personligt også til min Chi bliver ældre, gør ikke noget han når at blive 2 år smiley

Kommentér på:
Overvejer chihuahua nr 2.

Annonce