{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

baby og hund {{forumTopicSubject}}

Hej kære hundevenner

I må lige give mig et råd..
Vil lige starte med at fortælle at jeg er gravid med mit og Kims 1. barn (er 10 uger henne) og har termin i oktober.
Vi er rigtig glade, men det kommer måske lidt i vejen for vores hvalpe-plan..
Vi har gennem det sidste år haft god kontakt til, og besøgt en labradorkennel, med super skønne avlsdyr og lækre afkom.
Opdrætter har lige ringet og fortalt at de venter hvalpe i uge 20 + 21 (to kuld) på nogle af deres vidunderlige hunde (især det som ventes i uge 21 er en spændende kombination mellem deres densk/svenske champion, Clairborns Revolution, og en amerikansk hanhund)..
Jeg er ellevild, men nu begynder Kim at snakke om, at vi bør vente med den nye hvalp, og jeg er slet slet ikke enig.

Hvor mange af jer har erfarring med baby og hvalp samtidig - det må da alligevel være en del?

Jeg ser sådan her på det:
Hvalpene er klar til at flytte omkring d. 14 juli og som skolelærer får jeg sommerferie d. 23. juni, når mine elever har overstået deres eksamener. Jeg går på barsel 5 dage efter min sommerferie slutter, her termin d. 20. oktobers og har derefter barsel i 1 år.
Jeg når at have rigtig god tid sammen med hvalpen inden baby melder sin ankomst (3 måneder), så den har god tid til at finde sig til rette i sit nye hjem og den når at blive 5 måneder inden min termin.. Jeg synes det er perfekt, selvom det bliver hårdt.. men får bare aldrig timet det bedre, med at have så god tid til at lade hvalpen falde til.

Hvad synes I? Bør vi vente med hvalp til baby er et års tid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  baby og hund
  • #1   27. mar 2010 Jeg ville vælge at vente...

Både en baby og en hvalp kræver SÅ meget opmærksomhed og I skulle jo også gerne have tid til hínanden ind i mellem smiley

Men det er jo op til en selv...

• #2   27. mar 2010 Uh, det er svært at afgøre. Jeg ved bare, hvor meget vores hvalp har krævet. Man skal "være over" den HELE tiden. Og med et barn ved siden af. Jeg ville nok vente, men ja. Det er som sagt svært at vurdere. Hvis I føler, I kan magte det, så er der jo ikke noget i vejen for det. Synes bare man tit glemmer, hvor meget en hvalp egentlig kræver tidsmæssigt :o)

• #3   27. mar 2010 Hej Rikke

Tillykke med den kommende familieforøgelse :o)

Vi stod i lidt samme situation da vi skulle have vores 3. hund, vi havde bestilt ham og kort tid efter fandt jeg ud af at jeg var gravid, men vi valgte at købe hvalpen alligevel, han nåede at blive ca 6 mdr inden min termin, og har slet ikke fortrudt, jeg gik til hvalpe træning og diverse under min graviditet og havde en hvalp der var lydig (som en hvalp nu kan være) og faldet godt til, da baby meldte sin ankomst, så det har slet ikke været noget problem hos os. Så herfra kan vi ikke se nogen problemer i det :o)

• #4   27. mar 2010 Ville bare sige tillykke først og fremmest og guuud hvor er jeg misundelig smiley
    Hvis det var mig ville jeg nok vente lidt.
    Der bliver jo nok at se til når den lille ny kommer men igen er man jo så forskellige og det kommer helt an på hvad man selv føler man kan magte osv osv.

• #5   27. mar 2010 Det kommer helt an på jer selv. Begge dele er et stort arbejde. Nogle giver desværre op, og sælger hunden mens andre siger . Det skal bare gå. Hvalpen når lømmenalderen nogenlunde samtidig med barnets ankomst.
    Det bliver en stor mundfuld, men hvis i hjælpes ad burde det kunne gå. Men vær enige om hvad i gør .

• #6   27. mar 2010 Og så da et stort tillykke.

• #7   27. mar 2010 Det kommer jo meget an på hvordan man selv er
    orker man at tage sig af en hund selv om man får et barn der skriger konstant i et halvt år, hvordan er mandens arbejdstider, er det dig der skal stå med det hele med barn og hund osv osv
    når det er sagt synes jeg det er fantastisk med børn og hunde der vokser op sammen, de jan simpelthen have så meget glæde af hinanden, og det er også meget nemmere at lære både hund og barn hvordan de skal omgåes hinanden når de lærer det fra dag 1 (eller tæt på i hvert fald)
    jeg er selv vokset op med en mor der havde hundekennel og nogle af de bedste minder fra min barndom indgår der hunde i
    og jeg ved da også at for alle mine tre børn gælder det at vores hund er deres bedsteven
    så der er ikke rigtig noget endegyldigt svar da det jo afhænger af de enkelte mennesker og deres situation, men det er da værd at tage med i overvejelserne at rigtig mange omplaceringshunde kommer fra familier med nylig eller kommende familieforøgelse

• #8   27. mar 2010 Hov forresten så er det jo også værd at vurdere hvad racen kræver
    jeg er selv normalt til større hunde men har valgt en hund der ikke kræver lige så meget mens jeg har små børn, da jeg ikke har tid til at bruge tre timer alene på hund dagligt

• #9   27. mar 2010 Jeg vil IKKE anbefale, at få hvalp og 1. barn stort set på een gang.

Du aner ikke, hvordan det at blive mor vil indvirke på dig. Du aner ikke, om du får et kolik-barn, som holder dig vågen det meste af døgnet.

Der kan meget nemt ske det - som det sker men alle, der gaber over for meget på een gang, at der kun bliver een virkelig taber.....din nye hvalp.

Vent!

• #10   27. mar 2010 Jeg vil også sige at du bør vente, jeg har selv 2 store børn idag på 11 og 18 år og kunne slet ikke forestille mig at skulle aktivere og opdrage hvalp samtidig. Det er en KÆMPE omvæltning at blive mor, og du skal være glad bare du når i bad selv om morgenen.

• #11   27. mar 2010 Rikke:

Først og fremmest STORT tillykke. Det har jeg slet ikke fået sagt til dig:-)

Uha ja......... Det må jo være helt op til dig om du mener at du kan klare det. Hvor meget har Kim tid og mulighed for at hjælpe til?

Meeen jeg kan sq godt forstå at den kombination af Troya og (ikke en amerikansk men en svensk) hanhund rykker noget.

• #12   27. mar 2010 Mette: det er Millie der er insimineret med en amerikansk dreng smiley
    De får hvalpe lige efter hinanden..
    Jeg ved ikke hvem vi vil have fra - alle deres hunde er så lækre smiley

Tak alle sammen.. Vi tager ud og ser på hvalpene når de kommer (det skader jo ikke), og så må vi tage den derfra.
    Jeg ved godt hvor stort et ansvar det er både at være mor og træne hvalp, men de 5 måneder vi får med hvalpen, inden baby skal ud, dem vil jeg ikke have en anden gang (jeg synes det er dejlig lang tid at forberede både hvalpen og os på baby og få hvalpen til at føle sig godt hjemme).

• #13   27. mar 2010 Nej, vi er ikke "grønne" i hundefaget. Jeg er opvokset med schæfere og rottweilere (altid 3-4 af gangen) og min mand er opvokset med labrador..
    Og så har vi selvfølgelig også erfarring med Falco-vovsen smiley

• #14   27. mar 2010 det kommer vel an på hvem man er men en baby er ikke bare lige en baby kan ikke bare ligge fordi hunden har spist og skal ud og tisse og kin har jo måske alt efter hvordan i planlægger det kun 14 dages barsel. du skal i hvet fald overveje det nøje så det hverken går ud over hverken baby eller hund

• #15   27. mar 2010 Kim, min mand, der også er lærer og forholdsvis tidligt hjemme og har en lang sommerferie, vil selvfølgelig hjælpe med både hund og baby..

• #16   27. mar 2010 Rikke:

Nåååååå, du har bare skrevet at det er Troya og en amerikaner...... Det forvirrede mig.......*GG*

Jamen, tag en snak med Tina om det, når I kommer derud:-)

Og så glææææææder jeg mig til en opdatering:-)

• #17   27. mar 2010 Mette: ups.. min fejl smiley
    Det har jeg også sendt hende en mail om.. Hun har trods alt også en del erfarring med hunde og babyer sammen smiley

• #18   27. mar 2010 Rikke:

*Hun har trods alt også en del erfarring med hunde og babyer sammen*

Ja, DET må man sige..........*GG*

• #19   27. mar 2010 Rikke
    *GG* Du havde jo bestemt dig på forhånd.

• #21   27. mar 2010 *Rikke
    *GG* Du havde jo bestemt dig på forhånd.*

Det tror jeg også at Rikke har......... Huns kal bare lige overbevise Kim om det samme........*GGGGGGGG*

Men der ER også et super sted, hun skal have hvalp fra, så jeg forstår det godt.......*GG*

• #23   27. mar 2010 Lise og Mette: ja, jeg har bestemt mig, skulle bare lige høre andres synspunkter, men lyder til flest er enige med Kim GGGGG
    Det er selvfølgelig kun hvis resten af graviditeten forløber godt, men jeg synes bare det må være skønt for hvalpen, at jeg har 5 måneder til at vænne den til sit nye hjem og opstarte hvalpetræning.
    Den vil jo ikke blive glemt eller gemt væk fordi vi får barn - Kim bor her trods alt også og skal tage del i hund og baby smiley

• #25   27. mar 2010 Ulla: Tak, men nu må jeg lige høre opdrætter om hendes mening (den kender jeg faktisk allerede - hun og manden har fået tre små drenge, mens de har været opdrættere).. Meeen Kim har jo også noget at skulle have sagt.

• #26   27. mar 2010 *hun og manden har fået tre små drenge*

TRE????? Hvor er den sidste kommet fra?............

• #27   27. mar 2010 Jeg ville os vente. Ville ik ha overskud til det tror jeg ikke.

Kommentér på:
baby og hund

Annonce