Hund og baby {{forumTopicSubject}}
Fellow har et par gange knurret af min søn på 7 mdr - min søn er i den alder hvor han er begyndt at vise interesse for Fellow og række ud efter ham, og når han ligger på legetæppet er Fellow vældig interesseret og vil gerne hen og slikke på ham.
Men det er som om at Fellow alligevel bliver lidt usikker og ikke kan tyde babys signaler (hvilket jo er klart, for en baby har ingen hundevenlige signaler), og det kan godt tricke ham lidt og udløse en let knurren. Jeg er begyndt konsekvent at bede Fellow lade sønnike være når han ligger på gulvet, simpelthen for at undgå at der sker en situation som ingen af os ønsker - men der kommer jo et tidspunkt hvor min søn begynder at kravle og hans område ligesom bliver hele gulvet - og jeg tænker derfor allerede nu hvordan vi klarer den for alle parter. Vores hus er heldigvis sådan indrettet at han kan lukkes i køkken og gang, og stadig "være sammen med os" (gangen er lige op af stuen og der er babyhegn i) mens baby breder gulvet - eller skal jeg lave et stort tumleområde til baby? Det skal siges han hunden sagtens kan med børn, han har bare ingen erfaringer med babyer før vores egen, og vores søn skal selvfølgelig også lære at vovse må ikke jagtes, hives i osv - men lige nu ved han jo ikke rigtigt hvad han laver. Dog øver vi allerede at vovse skal aes og ikke hives i
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Jeg ville sørge for at hunden holdt sig fra babys rækkevidde, og eventuelt bruge gitter som du selv er inde på. Men om det er noget sjovt hundeliv at bo sammen med et væsen, man er utryg ved, som bliver mere og mere mobil...? Her har hundene fået en hundeseng der er 110 cm over gulvet, dvs de kan springe derop og slappe af og være i fred for gulvets "pestilenser".
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.496
feb 2005
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Jeg mener bestemt heller ikke, at hunden skal skældes ud for at knurre eller lukkes væk, men bare have in mente at børn bestemt ikke er særlig tydelige, hverken når de er 1,2 eller 3 år gamle. Det tager lang tid for et barn at lære at læse hunde, og det gælder også den anden vej.
BBs metode lyder god, med at gøre babyen til noget positivt. Men helt personligt, ville jeg have svært ved at have hund og baby sammen, hvis hunden knurrer blot fordi babyen får fat i en tot pels. Det sker tit herhjemme - så rejser vovse sig og går, og det er altså alle fire.
feb 2005
Fellow opsøger ikke baby særlig tit men når han gør så står han og slikker på ham eller står stille med logerende hale som jo oftest kan være tegn på lidt usikkerhed.. Eller sikker sig om munden. Men det er også først kommet efter baby er begyndt at smile/ tage fat ?
Jeg har indtil videre gjort legetæppet vovse fri zone og så rost for positivt samvær når drengen sidder hos os og vovse har villet være med ?
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
feb 2009
feb 2009
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
feb 2005