Hund og baby {{forumTopicSubject}}
Jeg fødte endelig, d. 26 august, og eftersom vi skulle være indlagt i en uge, blev Morgan passet hos min mor indtil vi kom hjem igen, her for en uge siden.
Morgan kom hjem efter os, og dermed hjem til en "lille mærkelig én" som han da syntes var utroligt spændende. Det er da meget sødt, og han er begyndt at forstå at han ikke skal overfalde knægten, men han er stadig meget ekstatisk, og skal med jævne mellemrum liiiige sikre sig at baby nu også er okay, og går derfor hen til liften (eller sengen, hvis det er om natten) for at se til ham.
Problemet er dog, at han nærmest er lidt FOR glad for baby. Han slikker ham på hænder, fødder, ben osv, og vil meget gerne slikke ham i ansigtet også, (hvilket vi oftest når at forhindre) mens han logrer løs og nogle gange endda prøver at komme op og ligge hos ham.
Jo, det er da kært, men baby har jo ikke ligefrem den samme resistens overfor bakterierne, og når Morgan ikke må slikke os i hovedet, skal han da slet ikke slikke på baby!
Spørgsmålet er så; Hvad kan vi gøre, for at dæmpe/stoppe det, eller i det mindste lære ham at holde sig fra ansigt og hænder? Jeg har det ikke godt med at skælde ham ud, og som regel virker et simpelt "Nej" da også, men der må vel være en bedre måde? Han er ikke altid til at kalde væk fra baby med det samme, og afledning virker ikke rigtig.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Vi har en dreng der har været syg 3 gange i sit liv, hvilket er meget lidt for en i den størrelse og han er udendørs HVER dag.
jul 2006
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 190
Rotterne: Det med maden lyder faktisk som en ret god idé. Morgan er heldigvis god, til ikke at tage mad ud af hænderne, men man ved jo aldrig hvad han gør, hvis baby vifter det foran næsen på ham o.o
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg har gået og bygget snehuler iført balletskørt og træsko og INTET andet.
Jeg har sovet ude på parkeringpladsen på gruset om efteråret kun iført undertøj.
Jeg har spist fiiiiiiiiiine sandkager, lavet af sand.
Jeg var ALDRIG syg. Det var først da jeg blev voksen og begyndte at synes at bakterier er noget frygteligt noget.
Var der savl? Temmelig sikkert men der fandtes jo vaskeklude.
Og jeg lever endnu
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Hilsen hende der dog nægtede balletskørtet
jun 2013
Og se nu og fød! Ud og kør bil på de små markveje i fuld fart fx
Ej, held og lykke med det!
jun 2013
Husker min den første, for 19 år siden i dag , da havde jeg en ruhåret gravhund, en boxer og en skt Bernhard, gravhunden var pænt ligeglad, med de to andre kappedes om at ligge vagt ved sengen eller barnevognen, kom og sagde til hvis baby vågnede, eller sagde lyde. Skt Bernharden var lige vagtsom nok, når jeg var hos købmanden med vogn og hunde, hun accepterede at folk på afstand var der, men vågede de at komme inden for en radius af 1,5 m, så løftede hun læben og bad dem fise væk fra vognene. No One hurts my baby..
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
det tog min Ginga et halvt år at acceptere min datter men hun var aldrig i fare alligevel. dog da min datter blev ældre sku jeg være opmærksom på andre børn da hun stadig ikke synes børn var det bedste men dem som min datter er vokset op med har der aldrig været noget med og heller ikke hvis ginga kendte dem fra spæd.
hun var ikke agrresiv men du kunne se på hende at hun ikke var tryg.
jul 2006
jun 2013
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
Hun må til gengæld snuse alt det, hun har lyst til, og ryger der en møsser, så er det da også OK men slikkeri for at fjerne babysavl og gylp er altså for meget..
Det er vel okay, at man synes det..
Maiken: Det er da så spændende, at du bliver MOR lige om lidt .. Ønsker dig al held og lykke og håber, at du får en dejlig nem fødsel.. Vi glæder os til at se den lille ny....
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
God fødsel Maiken - Jeg håber du opdaterer herinde, hvordan det går med baby/hundeliv i skøn forening
Hund og baby