{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

fundet hund... amstaff {{forumTopicSubject}}

så jeg jeg lige den lykkelige ejer af en amstaff den næste times tid,,

var ude at gå her for 20 min siden.. og ja der fandt vi squ lige en hund.. skyndte mig ind med bella, da jeg kunne se den var lidt nervøs, gik så ud igen med lommen fuld af mad.. fik kald den til mig, en mega stor amstaff han.. damm han er grante... men max 2 år måske yngre.. men sød og venlig, lidt trænet er han... men meget vild.. så bella bryder sig bestemt ikke om ham.. så hun er gået i børneværelset..

har snakket med politiet og de har kontaktet falk, så han bliver hentet om en times tid siger de.....
skal squ ikek have det store dyr mere end højst nødvendig...
men løbe rundt i byen skulle han ikke... det er jo en ret stor hund...
har fodret ham og nu har han lagt sig til at sove... men kan ikke glemme han er så stor...

nogen der forresten savner en amstaff han i ølgod...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fundet hund... amstaff
  • #1   22. mar 2010 ærgeligt for ejeren at han ikke har hundetegn på -- det kommer til at koste en formue i bøde og betaling for transport fra falck - overnatning på internat osv..

• #2   22. mar 2010 nemlig ja.. og ejet er han.. han lystre rimelig godt, og er godt i stand, så nogen må jo ege ham.. men trist man skal finde sådan noget.. og ja jeg tør da ikek tænke på hvis de ikke finder ejeren.. så bliver han squ nok aflivet.. internaterne er jo fulde af den race i forvejen..
    og jeg vil ikke ha ham, han er for stor en mundfuld, og bella kan ikek lide ham, han er for vild..

• #3   22. mar 2010 Hvad farve er han, kan sætte det på facebook.

• #4   22. mar 2010 stor han amstaff max 2 år meget hvalpen, men rimelig opdraget. brun med lidt striber i.. en del hvide aftegn i hoved og på mave.. 4 hvide sokker.. hvis hale spids.. ellers er resten brun.. han har lidt ar omkring hoved... ikke kasteræret... har snakket med esbjerg politi de sender falck... det er de oplysninger jeg har...

• #5   22. mar 2010 Ok, det var da underligt at lade en hund gå hjemmefra, men det kan jo være den er stukket af. Pyh godt du tager det så roligt og rigtig fint at du har ringet til falck.

• #6   23. mar 2010 når man har kendskab til hunde, så går man selvf ind og gør noget.. især når man ved det er en race som mange folk er bange for.. sådan en hund må ikek løbe rund alene.. selvf må ingen hunde det.. men når man ved hvor bange folk er.. og så dominerende som han er over for mig, så skulle det ikek være hvem som helst der tog ham... bare trist det sker at hunde stikker af... 7-9-13 bella har aldrig været stukket af.. og går næsten aldrig med snor...

• #7   23. mar 2010 nå jeg vil hoppe af og vente på falck.. de må godt skynde sig.. er pæn træt..

• #10   23. mar 2010 Anne P - det var godt nok grimt sagt. Hunden skal da ikke aflives hvis den er løbet hjemme fra, det var da noget at sige.

• #11   23. mar 2010 Ja Anne P den forstaar jeg heller ikke, hunden har jo ikke gjord noget forkert og saa laenge du ikke ved hvordan den er komemt paa gade kan du heller ikke rigtig sige daarlig ejer..
    der kunne vaere et hul i haekken eller hegnet som ejeren ikke har vidst noget om, der kan vaere sket meget.. hvem siger ikke at ejer har vaeret paa arbejde og der evt har vaeret indbrud og hund derefter har kunne komme ud.

eftersom du ikek ved hvad der er sket kan du jo ikke sige nogen er daarlige og at hunden skal aflives.. den har jo ikke gjord nogen noget..

og til pernille, synes det var en god ting, ville klart have gjord det samme.. smiley
    haaber de finder ejeren igen og finder ud af hvad der er sket smiley

• #12   23. mar 2010 Puha da.. Respekt for at du tog den ind! smiley

Har du et billede?

- Christine

• #13   23. mar 2010 Rigtig flot at du tog hunden ind. Jeg håber den er blevet hentet og at man har fundet frem til ejeren. Den har jo forhåbentligt været chippet, selvom den ikke havde halsbånd/hndetegn.

Jeg ved at der er mange brugere herinde som ikke kan sige sig fri for at deres hund på et eller andet tidspunkt er smuttet hjemmefra. Også uden halsbånd, da mange jo tager det af, når hunden går hjemme. Derfor synes jeg da heller ikke man straks skal sige noget om at hunden bør aflives. Skal enhver anden hund så også aflives, hvis den lige er smuttet uden halsbånd ved et uheld? Der er jo også mange mennesker som er bange for rottweilere, schæfere og andre store hunde.

• #14   23. mar 2010 om han har været ren AST ved jeg ikke.. for han var virkelig stor.. men det han havde flot tydelig ASt ansigt...

har snakket med varde dyrehospital, da det var der han blev afleveret, og han havde ikke chip, så hun vidste ikke lige hvad der skulle ske... 10 min efter vi havde snakket ringede hun igen at han lige var blevet hentet af sin ejer, de havde været meget bekymret, han var ikke chippet da de lige havde fået ham.. så der venter jo nok en bøde og en regning...
    men godt han er hjemme igen.. og det hele endte godt...

• #15   23. mar 2010 Godt den trods manglende chipning er kommet hjem igen. Og ja, så har de fået en forskrækkelse og en klækkelig regning, så mon ikke de skynder sig at få den chippet... Men du har i hvert fald gjort det du skulle, Pernille.

• #16   24. mar 2010 Anne P: Hvis du havde mødt den med din gamle hund? Det er ikke særlig sandsynligt det ville ske på nuværende tidspunkt vel? Der er en sandsynlighed for at den ville have det svært med andre hanner. Hvis den ville dominere, kunne det ende med en slåskamp. Det er mange hvis´er og måske´er at begrunde en aflivning med.
    Men nej, det er ikke smart den er stukket af og slet ikke når den hverken er chippet eller bærer hundetegn. Men man må jo håbe ejeren har fået sig en ordentlig forskrækkelse og retter op på det.

• #17   25. mar 2010 Det er noget af en generalisering du kommer med Anne P. Samtidig med at du mod siger dig selv. Hvis du havde 110% styr på din aggrasive rottweiler han, ville han jo aldrig havde kunne komme op og slås ?

Hunde kan finde på at stikke af, sådan har det altid været. Ingen bør aflives af den grund. Havde hunden angrebet en anden hund, havde sagen været en anden. Længere er den ikke.

• #18   25. mar 2010 Anne P

Jeg læser det i det at du skriver at din hund. Som ikke kan med artsfæller, har været oppe og slås. Forklaringen kommer senere, og så kan jeg godt se at det ikke hænger præsis sådan sammen.

Jeg gider ikke at liste op hvordan jeg holder styr på min hund. Det har jeg selvtillid nok til, at jeg ikke behøver.

Men det er stadig forkert af dig at du råber aflivning af en fredelig hund der er slukket af. Så får dyrlægerne sgu travlt. Men jeg syntes da du skal melde dig ind i MOST WANTED gruppen, og fortælle din holdning. Til de ejere hvis hunde er væk, så tror jeg på en eller anden måde ikke du er så skråsikker igen.

• #19   25. mar 2010 Anne P: Tror ikke der er nogen der sætter spørgsmålstegn ved, hvorvidt din have er indhegnet i et omfang, der kan gøre en rockerborg til skamme. Men fakta er jo at nogen hunde stikker af. Ingen af mine har gjort det, men har da hørt om meget originale og fantasifulde flugtforsøg. Så mit bud er at man aldrig kan være 100% sikker.
    Jeg er sgu heller ikke glad for hunde uden snor, men går langt uden om at anbefale aflivning uden grund. I dette tilfælde var der jo på trods af den meget uheldige situation, med manglende chip osv, tale om en fredelig hund, der ikke gjorde nogen skade.
    At nogen ikke ved hvad de har mellem hænderne, har du ret i. Det gælder desværre ikke kun for Amstaff ejere. Har ikke gidet læse tråden igennem igen, men synes ikke jeg kan se nogen der smider skylden på andre racer.

• #20   26. mar 2010 vidste jeg ikke så meget om hunde, ville jeg nok heller ikke have været gået til ham..
    og vidste også at gjorde jeg ikke noget, kunne det måske ende galt, eftersom han var af en race mange folk er bange for.. og lugter hunden først man er bange, så kan de jo tit ende galt..

ang dominans, han var dominerene over for mig, men bestemt ikke over for min tæve.. han fattede med det samme når hun sagde fra, og han underkastede sig for hende..

nu ved jeg jo ikek om han er her fra byen af, men eftersom han gik her, er han jo nok.. håber da at møde ham og hans ejer igen en dag.. for han var en go hund trods hans race og størrelse...

Kommentér på:
fundet hund... amstaff

Annonce