{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Hund og Baby???? {{forumTopicSubject}}

Vi har et meget stort problem....
Vores hund Zack hader børn. Han gør selv af en tom barnevogn.
Vi planlægger at få barn om ca et års tid. vi VIl IKKE af med ham, men som det ser ud nu er der vist ikke den store chance for at han vil accepterer en ny i familien.
Er der nogen der ved hvordan vi skal gribe det an???
hvordan får vi han til at kunne lide børn???
vi er virkelig desperate!!!
HJÆLP

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og Baby????
  • #1   21. mar 2010 Jeg ville kontakte en adfærdsdims og få vedkommende til at se hunden i en situation. Det er svært at råde når man ikke kan se hvad den gør.

• #2   21. mar 2010 Hvordan får man fat i en Adfærdsdims???? hehe

• #4   21. mar 2010 Det er der også nogen der har sagt til os. men sev mine niecer og min lille nevø hader han!!!!!
    En veninde sagde til mig at når jeg er på hospitalet med den ny skal min kæreste tage noget at det tøj babyen har på med hjem til Zack så han kan vende sig til lugten????

• #6   21. mar 2010 ja vi må jo bare prøve!!!!
    Men er noget ervøs for det...

• #8   21. mar 2010 Nu sidder jeg i en anden situation. Jeg havde termin den 13. marts og vores hund elsker børn.

Men jeg tænker også at I skal bruge e adfærdsterapeut som kan se hvordan jeres hund reagerer overfor børn.

Men et godt råd er lige præcis det som du selv skriver. I skal bare huske at der hvor der er mest lugt fra barnet er hovedet. Vidste det ikke selv før for et par dage siden. Så en hue som barnet får på når det bliver født vil være det bedste.

• #9   21. mar 2010 tag en stofble med hjem som barnet har ligget på. Vores hunde fik lov at snuse nedi liften. Jeg gik ind til dem uden den lille og hilste og bagefter hentede vi liften ind og de fik lov at snuse. Så der var ingen problemer. Her anden gang er de nærmest ligeglade og reagere kun hvis han får total tude/skrigtur. De hyler og render forvirret rundt og vil slikke på ham..

• #10   21. mar 2010 met et er jo også at i planlægger til at i står der med den lille. der kan jo gå lang tid før det lykkedes og der er oveni 9 mdr. leveringsitd ( som udgangspunkt).

• #11   21. mar 2010 Det er ikke had jeres hund udviser. Det er ret sikkert angst og det kan der gøres noget ved, jeg ville kontakte www.paff.dk (adfærdsbehandlere)

• #12   21. mar 2010 IIII tusind tak for alle de gode råd..
    og tusind tak for www.paff.dk henvisningen..
    super

• #13   21. mar 2010 Ditte. Husk at når han kan mærke din usikkerhed med hensyn til ham og børn, så mærker han det på dig, og så bliver han angst, pga af din usikkerhed... Jeg ville prøve med en adfærdskonsulent, og måske begynde at træne med nogle lidt større børn, som bare skal ignorere ham, og lade ham komme til dem. Så kan du gradvist gøre det med mindre og mindre børn.

• #16   21. mar 2010 Mickey har været bange for børn. Knurrede faktisk af dem.... !

Der var nogen søde børn i lokal området engang, der satte sig ned sammen med mig og så kunnne han hilse i sit eget tempo. Selvom børnene sad med godbdder, nægtede han at nærme sig dem...

Jeg fik hjælp af et hundemenneske herfra (som desværre ikke er iblandt os mere)og hendes barnebarn, som er fantastisk til dyr.
    Efter et par møder og masser af sjov leg, blev han kureret. Denne lille pige kunne gå tur med ham.
    Han blev så god at en 2årige dreng kunne gå tur med ham....

Idag er der ingen problemer med børn...

• #17   21. mar 2010 ej nogle dejige gode råd;)
    Tusind mange tak...
    endelig noget fornuftigt herinde;)
    mange tak

• Maria H
    Maria H Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #18   28. mar 2011 Vi havde samme bekymringer, men det har slet ikke været et problem. Vores hund var bange for børn, men han elsker vores lille pige. Vi lod ham snuse og undersøge hende, da vi kom hjem. Han var meget interesseret, og ville hele tiden være der, hvor hun var. Nu passer han rigtig godt på hende, og vil så gerne ligge tæt ved hende (hun er 5 mdr.).

Jeg håber det også løser sig ved jer.

Kommentér på:
Hund og Baby????

Annonce