{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Nu må jeg skifte holdning :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft den holdning , at enten var hunden i snor eller så var den fri.

Jeg har ganske enkelt inderligt hadet FLEKSLINER!!!!

Årsagen er den , at de altid går i kludermor imens hundene vil enten lege eller slås.

Men men men , hvad er det nu for nogle tanker jeg har fået på det sidste ??

Ja , jeg tænker på at købe en motherfunking lang kraftig fleksline til min Simba.
Han er nemlig blevet kønsagressiv pga. de andre hanner vil humpe ham.

Simba er 100 % indkaldelesesikker ( det plejer han ihvertilfald ) men vil det fortsætte tænker jeg .

Så nu køber jeg den sgu , straks idag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu må jeg skifte holdning :-(
  • #2   15. mar 2010 Jeg kan ikke li at der bruges flexliner - de skulle simpelhen forbydes.

    Føreren har ikke styr på hunden når den løber 3-5 m. foran føreren.

    Jeg har kørt en hund ned netop fordi der blev brugt flexline, hunden løb pludselig ud på kørebanen og jeg ramte den.

    Der kete skade for ca. 25000 kr på bilen..

    Så derfor er jeg ikke glad for de flexliner.

    Det er noget fanden har skabt.


  • #3   15. mar 2010 Takker for jeres svar , i bekræfter jo bare de tanker som jeg altid har haft smiley

    Men jeg vil rigtig gerne høre flere meninger / oplevelser fra jer , for nu vakler jeg sgu igen smiley


  • #4   15. mar 2010 Jeg er SÅ glad for vores flexline.

    Den giver en god grad af frihed, men jeg mener ikke den skal benyttes steder, hvor der er trafik.

    Ude, hvor der er god plads og ingen risiko, hvis uheldet skulle være ude.

    (Jeg har i øvrigt prøvet at karabinhagen knækkede på en almindelig line, så man kan aldrig være HELT sikker, medmindre hunden er fuldstændig førbar i trafikken).


  • #5   15. mar 2010 Jeg glemte lige at tilføje , at jeg under ingen omstændigheder vil bruge den på gader og stræder , kun i parken var tænkt

  • #6   15. mar 2010 Vi har også en flexline, men den har kun været i brug nogle få gange - det har været, når vi har været på stranden. Så har vi brugt den, til vi er nået så langt væk, at der hverken er mennesker eller andre hunde - men så har han da kunne løbe lidt rundt i sandet og ud i vandet og stadig være i snor smiley

  • #7   15. mar 2010 Hvis han er 100% indkaldssikker, hvilken funktion har flexlinen?

  • #8   15. mar 2010 Jeg er også vældig glad for minflex line, den skal bare bruges fornuftigt, ganske lige som alle andre redskaber.
    Jeg synes ikke, det er særlig rart at gå med en hund i en lang line, som hunden får om benene, og derfor hele tiden skal vikles ud, så er flex linen meget mere behagelig. Og hurtigere at bruge, hvis der bliver behov for at holde hunden tæt ind til sig.
    Men jeg bruger den kun på passende stedet og når jeg kun har en hund med.


  • #9   15. mar 2010 Jeg er også modstander af flexliner, i hvert fald dem der har en hundeejer i den ene ende som ikke kan finde ud af at bruge den

    jeg bruger selv flexline nogle gange, jeg har den kun i lang når jeg ikke går ved vej og jeg har fuld overblik over det område hvor jeg går og ikke kan være til gene for andre


  • #10   15. mar 2010 Jeg er ikke så glad for de fleksliner.. Jamie ar sprunget 3 af dem nu, så nu er det slut.

    Jeg brugte flex-line når vi var ude på en mark og jeg synes hun skulle have lov til at "rende som det passede hende". Hun hører nemlig kun når hun vil høre og er en typisk husky. Så derfor har jeg altid snor på hende medmindre vi er i hundeskoven hvor der er indhegnet.!



  • #12   15. mar 2010 Jeg ELSKER min flex line. Hvis ens hund bliver kørt over mens den er i flexline er det fordi man ikke bruger den ordentligt. Enten så kalder man sin hund ind hvis der kommer en bil på samme måde som man ville gøre hvis hunden var fri eller også så lære man hunden at den ikke må gå over vejen uden at få lov. Bare fordi man har lang line på sin hund er det jo ikke ensbetydende med at man ikke behøver at tænke selv. Jeg kunne da heller ikke drømme om at lade min hund flagre rundt på 8 meters afstand og hilse på andre hunde uden at have spurgt ejeren om lov… Jeg ved at min hund altid kommer når jeg kalder, men jeg bruger flexlinen fordi det ikke er alle der er lige så glade for hunde som jeg er. Jeg syntes ikke at andre mennesker skal gå og være bange for om jeg nu har styr på min hund. Derfor tager jeg hende også altid i kort snor når vi møder andre – mennesker som hunde…

  • #13   15. mar 2010 Jeg kunne ikke drømme om at bruge de flexliner, har to grelle historier fra en hundeinstruktør, en havde fået en finger revet af, og en havde tabt linen så handtaget havde ramt hunden som døde af det. somt sagt kun noget jeg har fået at vide fra anden side.

  • #14   15. mar 2010 Jeg er super glad for vores Flexi-line og jeg er fuldstændig enig med Anja F.

  • #15   15. mar 2010 Alle mine 3 er opdraget i flexlinen, og det er gået kanont. Havde jeg kun en hund ville jeg også bruge sådan en stadig, men det er jo lidt svært med 3 ;o)
    Man skal bare huske at tænke og være opmærksom på hvad der sker omkring en på gåturen, biler hunde , mennesker o.s.v. så synes jeg bestemt at den er et plus da hunden får større bevægelsesfrihed og kan følge flere dufte :o)


  • #17   15. mar 2010 Charlotte og Simse H -

    Allerførst vil jeg lige sige, at det er superdejligt at høre om én, som er sig sit ansvar bevidst; som ikke bare lader stå til og lader sin hund løbe løs, selv om man ved, at indkaldet ikke fungerer 100%.....den ros skal du ha´!! "Thumbs Up"

    Men jeg forstår altså ikke helt, hvad du mener med den sætning her:

    "Årsagen er den , at de altid går i kludermor imens hundene vil enten lege eller slås."

    Skulle linen ikke netop bruges for at undgå, at din hund løber hen til andre hunde?? Bruger du den korrekt, burde det IKKE kunne ske, at den går i "kludermor"!!

    Men bortset fra det så vil jeg jeg anbefale dig at købe en sporline i stedet.

    Har jeg forstået dig ret, så har din hund været 100% indkaldssikker indtil nu, men du frygter, at han, nu hvor han er blevet kønsagressiv, ikke længere er så sikker i indkaldet.

    Hvis han er tæt på 100% indkaldssikker, så er en løsthængende sporline genial til lige at have som sidste nødbremse, hvis han pga. en anden hanhund pludselig bliver periodisk døv.

    Sporlinen har den fordel, at hunden føler sig fri. Hunden har ikke det konstante træk i halsbåndet, som den har, når der benyttes flexline.

    Trækket fra flexlinen fortæller din hund, at du er lige i nærheden, hvilket betyder, at den IKKE behøver at spilde krudt på at holde øje med dig. Den kan i stedet koncentrere sig 100% om de andre hunde og kan derfor bruge al sin energi på at spille op til de andre hanhunde.


  • #19   15. mar 2010 Hvis du vælger flexlinen, så køb én af de kraftige, hvor der er bred snor hele vejen. De er dog trods alt en anelse mere holdbare OG ikke mindst, så er de lidt nemmere at gribe fat om, hvis uheldet skulle være ude og oprulnings-mekanismen skulle svigte.

  • #21   15. mar 2010 Hov Daisie, det var vist første gang nogensinde, at vi to var enige om noget! ;o))

  • #24   15. mar 2010 ja alt kan jo ske, når man ikke tænker sig om.

  • #26   15. mar 2010 Gitta R.

    jeg svarer først nu , da jeg lige har været ved dr.dyr og købe den kraftigeste flexline de havde ( 60 kg )

    kluddermor opstår når hunde i fleksline kommer tæt på hinanden og deres ejer IKKE benytter den udemærket stopknap der er på håndtaget

    Nu har jeg som sagt lige købt en fleksline og Simba gik rigtig fint hjem , snoren var løs hele tiden og han vendte sig om og kiggede på mig flere gange undervejs , som for at se om jeg stadig er med.

    Jeg kan klart se fordelene ved en sporline og den vil jeg helt sikert have i bagtankerne , hvis Simba begynder at miste focus på mig.
    Men som sagt var turen hjem fra dr.dyr rigtig dejlig og det blev meget tydeligt , at jeg har formået at træne ham til at gå pænt selvom der ikke bliver trukket i snoren.

    Søster Mc. Fluff :

    min hund er ved at udvikle kønsagressivitet pga. at de andre hunde vil humpe ham , da han er kastr. , derfor frygter jeg at en dag vil Simba hellere forsvare sig end at lystre mig.
    Lige nu er han indkaldelsessikker.


  • #27   15. mar 2010 Gitta R. : tak for de rosende ord smiley


  • #28   15. mar 2010 Har ikke lige læst alle svar..

    Men har også altid hadet dem, lige indtil Princess blev angrebet og derfor blev angst for alle hunde og jeg derfor ikke tør have hende løs (hun var i snor begge gange) Men nu kan hun stadig løbe og lege i parken uden at jeg behøver at løbe med :o) Har hende dog i kort snor hele vejen derover og hjem igen - fantastisk smiley


  • #29   15. mar 2010 Vi bruger flex line på nala når vi går på strand, skov eller lignende. Da hun jo er en spidshund har hun en meget selektiv hørelse og derfor tør jeg ikke slippe hende fri.
    jeg kunne dog aldrig finde på at gå med den inde i byen. Hvis vi skal gå et stykke for at komme hen til et grønt område eller lignende, er hun i almindelig snor indtil vi kommer hen og hun kan få lidt mere plads. Men det er ligeså meget fordi jeg ikke vil risikere at hun knækker snoren osv og kommer til skade.

    I starten brugte vi sporline på hende, men synes simpelthen det er noget rod når vi går på skov eller strand, så hænger det fast i pinde eller sten og man skal hele tiden være obs på hvor snoren er i stedet for at nyde turen med sin hund.


  • #30   15. mar 2010 Charlotte og Simse. Tillykke med den. Jeg var også stor modstander af dem,
    men man har et standpunkt indtil.......... Nu nyder både Malou og jeg vore
    aftenture meget mere med den frihed en flex giver (brugt med omtanke sf).

    Til Babett: Hvor frygteligt at der skete skade for 25000 kr. på din bil - ironi
    kan forekomme.


  • #31   15. mar 2010 Jeg bruger en lang line for tiden fordi Coda er blevet 'døv'... Det ville helt sikkert være lækkert med en flex men har bare set hunde rende ud på vejen flere gange pga flexliner

  • #32   15. mar 2010 Jeg sidder og tænker på , hvorfor går det galt med de der fleksliner ?

    Er det fordi dem der bruger dem , måske tror at så behøver de ikke focusere på deres hund eller hvad ?

    Jeg har da altid 100 % focus på min hund , om den er i snor eller ej .


  • #33   15. mar 2010 Jeg har også set flere gange hvor hunde pludselig render fordi ejeren ikke har sat den på stop, men er af den overbevisning at hvis du bare sørger for at være obs på hunde så sker der ingenting.

  • #34   15. mar 2010 Ps :

    for hvis det er fordi de ikke har focus på deres hund , ja så vil jeg hellere have at de bruger en fleksline ( med risiko for uheld ) istedet for ingen ting


  • #35   15. mar 2010 Jeg tror du har helt ret "Charlotte og Simse H". Det går galt med flexlinerne, fordi langt de fleste folk, der bruger dem ikke forstår at bruge dem korrekt.

    De tror, at nu er den hellige grav velforvaret. Hunden er i line som loven foreskriver, at de skal være, hvis man ikke har 100% kontrol - ergo behøver man jo ikke opdrage på hunden!! Og det er da noget af en misforståelse.





  • #36   15. mar 2010 Jeg har en flex til den lille herhjemme, og den bliver brugte på lange ture, hvor jeg ved at han ikke kommer til at rende ved vej eller lignende. Den store går løs, og Meego har så flexen på så han også kan være med ude og snuse til alle de spændende ting. ligeledes bliver den brugt på strand, i skov og dets lige.

    Jeg er meget glad for den. Da jeg ved at Meegòs indkald langt fra er sikkert, så synes jeg det er rart at han stadig har lidt frihed. Men den bliver som sagt kun brugt steder, hvor han under lydige omstændigheder ville gå løs.


  • #37   15. mar 2010 Vi bruger også flexliner, og er glade for dem, på steder hvor det er nødvendigt og med fare risiko, er de kortet ind til alm line længde og låst.. + vores hunde bliver trænet til at gå længst væk fra trafik.. Så ser ingen problem i dem overhovedet.. Dog er vi også rigtig glade for vores sporliner, men de er altså ikke handige på "alm" gåture.. Så det er skov, og strand de er i brug...

  • #38   15. mar 2010 jeg har været ude og gå med willum idag, og der havde han flex-line på, ikke fordi jeg pljer at bruge den ppå ham , men idag gjorde jeg og det gik fint, vil helt sikkert anbefale at ha sele på, det gør det meget nemmere

Kommentér på:
Nu må jeg skifte holdning :-(

Annonce