{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Skal Tyson aflives {{forumTopicSubject}}

Hey jeg ved ikke om i alle er inde i historien med den amerikanske bulldog der bed en lille hund i hjel med idag sad jeg og læse noget en ny udvikling i sagen i BT Tysons ejer vil gå i retten for at hendes hund ikke skal aflives det kan jeg i sagens grund godt forstå da ingen vil ha deres hunde aflivet men Hendes undskyldning for at hendes hund gik amok var bare for langt ude!

Sagen forholder sig sådan! Tysons ejer er en midaldrene kvinde som har gigt og som (efter hvad jeg kan læse mig til) ikke så godt kan gå med Tyson da han er en meget stærk hund! Derfor går en ven af familien tur med Tyson. Den dag hvor tyson angriber den anden hund er der også en Rottweiler til stede Tyson er ikke i snor. Kvinde beretter så at Rottweilere går i angrebs position og dette ophidser Tyson til at gå til angreb er det bare mig eller dette en af de dårligste undskyldninger ever! ligemeget hvad skal hendes hund være i snor det kan de fleste sikkert være enige i og for det andet at en anden hund går i angrebs stilling behøves da ikke at gøre at den anden hund skal gå til angreb!

Jeg er Rottweiler mand ingen tvivl men om så det var en amstaff eller en labrador der var g med den dag ville jeg aldrig give dem skylden for hvad min hund gjorde!!


Men hvad mener i skal hendes huns aflives eller skal den have lov til at leve jeg er meget splittet i sagen og ved sku ikke rigtigt hvad jeg synes for jeg mener ikke hunde skal hjem til en person der ikke kan passen den pga en sygdom men på den anden side hunde går til angreb på en anden hund og det skal den jo ikke! Men kom med jeres mening!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal Tyson aflives
  • #1   5. apr 2006 hvis hunden har slået en anden hund ihjel, så kan den gøre det igen, min mening, den skal aflives................

  • #2   5. apr 2006 og nu skriver jeg ikke kun dette fordi det var en gårdhund der blev slået ihjel, det er samme mening som hvis det havde været en hvilken som helst anden race

  • #3   5. apr 2006 Pssst Bolette, det var en skovhund, det stod selv i avisen!!!

  • #4   5. apr 2006 har læst og hørt det fra fler at det var en gårdhund. Men uanset hvad, den kan finde på det igen er jeg sikker på

  • #5   5. apr 2006 hvad er en skovhund egentlig?

  • #6   5. apr 2006 Hvad skal hun overhovedet med sådan en stor hund, hun ikke engang kan gå tur med selv, fordi hun ikke kan holde den?
    Det er da forfærteligt at det gik ud over en hund,havde det været min hund den havde angrebet ville jeg gå AMOK. Hvad hvis det er et barn næste gang? Jeg mener måske ikke den skal aflives, men bare hen til nogle folk der kan styre ham.


  • #7   5. apr 2006 Jeg synes den er svær - ja, den har slået en anden hund ihjel, det er frygteligt...
    Ja, den burde have været i snor - men er det hundens fejl, at den ikke var det ??
    Jeg mener, man burde mentalvurdere hunden, give den påbud om altid at have snor og mundkurv på...
    Men aflive den, nej - det mener jeg ikke.


  • #8   5. apr 2006 Bolette: det var GAZZZ............... Det var medierne, der IGEN, ikke kan finde ud af at skrive en artikel uden bunker af fejl.......

  • #9   5. apr 2006 Tak Mette & Mikkel... så faldt den da ikke helt til jorden!!

  • #10   5. apr 2006 For mig at se er der også kun en mulighed, og det er at Tyson bliver aflivet...
    Den har immervæk, uanset undskyldinger, bidt en anden hund ihjel, og så er jeg fløjtende ligeglad med racer...


  • #11   5. apr 2006 Siden politiet vurderer at den er farlig nok til at blive aflivet, mon ikke der har været en adfærdsterapeut inde over for at vurdere det?

    Jeg mener også at den burde få fred!!


  • #12   5. apr 2006 Mie: ja, der kan man bare se, tror jeg er træt, synes da heller ikke jeg havde hørt om den race :o)

  • #13   5. apr 2006 Hvis der foreligger en faglige kyndig vurdering af hunden som værende potentielt farlig, så skal den efter min opfattelse aflives, jo hurtigere jo bedre!

    Og man skal sgu da være en klaphat for at lade en dominerende hanhund på 40-50 kilo løbe løs i tættere bebygget område, ejeren skulle frakendes nogensinde at holde hunde igen!

    mvh

    Rikko


  • #14   5. apr 2006 Min mening er, at når en hund reager på den måde, skyld eller ej, så er der sket en brist. Tror simpelthen ikke at nogen hunde der ikke er trænet til det ønsker at slå en anden hun ihjel. Tror denne hun er blevet svigtet o opvæksten, det er gået galt for den, jeg synes den skal have fred.
    Det er hårdt men hunden har det bestemt også hårdt.


  • #15   5. apr 2006 Mark:

    Ejeren kunne ikke engang finde ud af at have hunden i snor, såå mon ikke den med mundkurven eventuelt også kunne smutte! lol!

    mvh

    Rikko


  • #16   5. apr 2006 Mark Blom
    jeg mener der er stor forskel på problemer og når en hund slår en anden hund ihjel.
    Det med mundkurven er jeg heller ikke enig i, det er ikke naturligt, og jeg tror den ikke vil få andet en frustration ud af det.

    SÅÅÅÅÅÅÅ nu får jeg stryg -gg-


  • #17   6. apr 2006 mindre hunde har det jo også med at gø helt vildt efter hunde der bare er et knurhår større en dem selv ikk noget ondt om mindre hunde men det gør de jo, ihvertfald dem vi har ude i DCH i holstebro, den har sikkert provokeret MEN tyson burde have været i snor.
    Bliver han eklæret farlig af en prof syndes jeg også at han skal have fred men ellers må ejerne af ham være mere påpasselig(stave) og evt. bruge en mundkurv


  • #18   6. apr 2006 HUNDEN SKAL IKKE AFLIVES BASTA

  • #19   6. apr 2006 Jammen står det ikke i loven, at politiet kan begære den aflivet, forudsat den er undersøgt af dyrlæge/adfærdspsyk..

    Så er der jo ikke noget at diskutere vel ? *ss*


  • #20   6. apr 2006 Jeg er glad for jeg ikke skal tage den beslutning - for det er virkelig svært syntes jeg.

    Tyson er jo ikke en ener - der er rigtig mange hunde som ikke kan holde synet ud af andre hunde, ikke noget unormalt i det.
    Og som jeg kan forstå historien, sp blve Tyson faktisk tirret af den store hund, men det var jo desværre den lille hund der kom imellem - og det var meget trgisk, og det skal have konsekvenser, på den ene eller den anden måde.

    Tyson er uden tvivl en lækker hund - men man kan så diskutere om han skal tilbage til sin ejer?
    Fordi hun har jo vist at hun ikke respektere at hendes hund ikke lide andre SMÅ hunde - det vidste hun jo godt da han er blevet bidt tidligere.
    Men alligevel tager hun snoren af ham et sted hvor der færdes mange hunde.

    Jeg ved det ikke - det er svært, men en ting jeg er sikker på jeg mener, det er at sagen skal have konsekvenser, for ellers er der jo absolut ingen der vil tage dette tilfælde som eksempel.


  • Berthil
    Berthil Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #21   6. apr 2006 jeg har set folk komme ned til dyrelægen med pudler og Schæfer der har været i kontagt med kamphunde med ikke særlig god resultat så min mening er desvære aflivning

  • #22   6. apr 2006 Vuf > Det er kun "kamphunde" der starter slagsmål, det ved du da godt - vores hunde er altid synderen.

    Eller det tror rigtig mange uvidende mennekser desværre - de fatter ikke at det er helt normal adfærd at forsvare sig for en hund, og desværre går det nogen gange ud over små hunde der ikke kan forsvare sig.

    Jeg har set hunde der har fået grimme bid af både Schæfer, Doberman, Golden og dværgpincher - men det er måske helt fint?
    Ved godt at der er mange flere af disse racer, men det ændrer vel ikke på det faktum at de også skal holdes i snor?
    At de også skal indrette sig?
    Jeg syntes virkelig at folk med fordomme skal sætte sig lidt ind i sagerne inden de begynder at snakke ned til de hunderacer de ikke lige bryder sig om fordi de nu har hørt det og det i medierne - et hver menneske med respekt for sig selv, ved også at man ikke skal tro alt hvad man hører.

    Og det er ikke et forsøg på at gøre"mine" hunde til små engle - for det ved JEG godt de ikke er (kun Coco)


  • #23   6. apr 2006 Vuf > Nej, lige nøjagtig - for så er der rigtig mange bæster til i denne verden, fordelt over rigtig mange forskellige racer, og faktisk tror jeg at bæsterne i de små racer topper.

  • #24   6. apr 2006 Hvis Tyson "bliver fundet skyldig" i at være utilregnelig skal han uden tvivl aflives mener jeg!
    Men er det ikke sagen skal han have en chance for et nyt liv, et andet sted!!
    Den nuværende ejer skal under ingen omstendigheder have ham tilbage og hun bør få et tilhold mod at holde dyr der er så store at hun ikke kan holde dem i en snor, derudover bør hun betale en form for erstatmimg til ejeren af gårdhunden, samt en bøde for at ikke have holdt Tyson i snor som loven kræver!!

    det er bare min mening...


  • #25   6. apr 2006 Tanja L >> helt enig

  • #26   6. apr 2006 ja det toppede så det dummeste argument indtil videre !
    citat:
    Hvis vi forsat skal blive ved med at aflive hunde fordi deres ejere ikke kan finde ud af at kontrollere dem, skal vi så også gå hen og aflive de børn der er voldelige????... og straffe deres forældre på denne måde!!!!..

    Gad vide hvormange hundeadfærdsbehandlere, der gider bruge tid på alle disse kampmuskelhunde "tilfælde"
    Når de også skal hjælpe fru Jensen, og hr, hansen med at gøre deres hunde renlige, eller være alene hjemme..

    Prøv lige at sætte tingene i perspektiv, og tjek DBA som fino underbygger, at der er alt for mange kamphunde som har adfærdsprobs.. ! For hvorfor H****** smider folk dem væk i grams ??? Ja jeg kunne aldrig gøre sådan med min unghund !

    Men send lorten videre til staten jow tak, det er også mine skatte kroner det går ud over ! så hellere en aflivning, og pengene bliver brugt til eks. at uddanne politiet i noget om dyrevælfærd.. Det ville der såguda være noget mere ide´ i..


  • #27   7. apr 2006 havde det været en Feks. Golden retriver eller lab. så er jeg ret sikker på at det ikke ville være blevet vist i tv.

    smiley


  • #28   7. apr 2006 Hum bør gå med hendes hund i snor uanset hvad...der kan opstå problemer uanset hvad race det drejer sig om om Tyson skal aflives bør afgøres af en Hundeadfærds psykolog der kan afgøre om hunden er gennerelt agressiv eller der var en situation der udløste angrebet om han er dominans bider eller angst bider....den udtalelse Adfærdspsykologen kommer med under morgen TV at racen amstaff gennerelt bør gå med mundkurv da de er avlet til aggression igennem så mange år er ikke kun forkert men tyder på en forudindtaget holdning til racen ... amstaff er jo netop siden 1936 kun blevet avlet på sociale og omgængelige individer og er faktisk en af de få muskelhunde racer hvor dette har været formålet ! og hvor det er dokumenter bar dette gælder dog kun for 100% ægte Amstaffs med dokumenterbar stamtavle og trods dette er der stadig nogle hanner der har svært ved andre han hunde derfor er det så farligt at kalde alle muskelhunde racer der bare minder om en bull og terrier type for amstaff bare min mening.........

Kommentér på:
Skal Tyson aflives

Annonce