{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

Så er der faldet dom i Tyson sagen. {{forumTopicSubject}}

Efter to år er der endelig faldet dom i Tyson sagen, han skal aflives.

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/tyson-skal-aflives-efter-to-%c3%a5r-med-retssager-det-kan-nu-koste-skatteborgerene-op-mod-150000-kroner/ar-BBqRWAx?li=AAb1P9X&ocid=1PRCDEF

Jeg fatter ikke at man som ejer vil lade sin hund sidde på pension i to år.
Aldrig om jeg ville udsætte min hund for det.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er der faldet dom i Tyson sagen.
  • #1   24. mar 2016 Jeg tror sgu hunden har taget mere skade af at sidde på hundepension i to år fordi ejer nægter at tage konsekvensen af sit køb, end den gør af at blive aflivet smiley

    Og så kommer man til at læse kommentarerne til artiklen på Facebook; "Politiet burde i den grad have en straf for dyreplageri" og "den hund er med garanti ikke nær så farlig som den betjent som anbragte den der" eej men altså..

    Fordi ejer er jo HELT HELT fri for skyld, det er politiet der bliver ved med at forlænge sagen! Eller noget....


  • #2   24. mar 2016 Tænk at man som ejer kan lade sin hund leve sådanne, så længe, bare fordi man vil ha ret osv.. Det egoistisk.. Godt det slut

  • #3   24. mar 2016 Jeg kunne forstå at man prøvede at køre den hele vejen hvis man rent faktisk havde en hund der ikke indeholdt nogen ulovlige racer overhovedet.
    Men når man nu VED at hunden har en forælder der med sikkerhed er ulovlig, og at sagens udfald derfor nødvendigvis VIL blive aflivning , så forstår jeg simpelthen ikke at man kan retfærdiggøre overfor hunden at den skal sidde på pension så længe.

    Og ja, den der med at det altid er politiets skyld kan vel ikke andet end at ryste på hovedet af -man kunne jo starte med ikke at købe en hund der er ulovlig, så havde man da kunnet undgå en del problemer. Politiet gør jo bare det de skal: håndhæver loven.


  • #4   24. mar 2016 Godt nok trist at ejer har valgt at gå så langt i den sag, når hunden er ulovlig ??? Der er jo slet ikke nogen sag så ?

    Håber at denne sag kan få folk til at tænke sig om en ekstra gang, inden man køber en ulovlig blanding, eller en der kan forveksles med de ulovlige racer, for der skal så lidt til at det kan ende galt.

    Godt at hunden endelig kan få fred.


  • #5   24. mar 2016 Jeg tror faktisk slet ikke de fleste folk læser artiklen - de mener det er politiet der i ondskab trækker sagen i langdrag. Det er i hvert fald det, folk på facebook giver udtryk for. At det derimod er ejer der selv forlænger sagen, det nævner ingen.
    Dem, der ville køre sådan en sag, de vender alligevel ikke det her i hovedet; de er så fuldt ud overbeviste om, at det hele er politiets skyld, det tror jeg simpelthen, desværre smiley


  • #7   24. mar 2016 Fatter hellere ikke, at folk altid giver politiet skylden.

    Der burde falde store bøder til dem, som opdrætter ulovlige hunde, det samme burde gælde for dem, som køber dem.
    Så længe der bare kan opdrættes uden andre følger end at hvalpene bliver aflivet, så bliver de ved.
    Hvis der blev uddelt store bøder, så ville mange avlere af disse hunde nok tænke sig om to gange.

    Mit hjerte bløder for den arme hund, som har måttet sidde på en pension i hele to år. Arme hund......det har ingen dyr fortjent.


  • #8   24. mar 2016 Jeg forstår så derimod ikke at man ikke snart stopper den med hovedet oppe i røven avl.
    Folk må sku da snart have lært det.
    Som altid er hunden taberen.


  • #10   24. mar 2016 Aldrig om jeg ville lade mine hunde sidde så meget som 5 min på internat..

  • #11   24. mar 2016 smiley

  • #12   24. mar 2016 Faktisk utroligt at at de der "hundebefrier" ikke har kidnapper den.

  • #13   24. mar 2016 Sørgeligt ...

  • #14   24. mar 2016 Hvis der er APBT i, så var den jo allerede ulovlig før det nye forbud smiley

  • #18   25. mar 2016 AG - fuldkommen enig.
    Fatter hellere ikke at opdrætterne af ulovlige hunde ikke straffes


  • #19   25. mar 2016 AG -Formålet med aflivningen er IKKE at straffe hverken hund eller ejer. Men når nu man har konstateret at hunden er ulovlig og derfor ikke kan afleveres retur til ejeren og ej heller sælges til en ny ejer, så er der jo kun en vej, nemlig aflivning.
    Straffen tilfalder ejer i form af bøder osv.


  • #21   25. mar 2016 Ja det er vi -men derfra og til at påstå den bliver straffet er altså et stykke.

    Og problemet havde jo været løst, hvis man brugte øverste etage når man køber hund.
    Du vil gerne have, at straffen går til ejer og ikke hund. Og det gør den også. Endnu har jeg da i hvert fald ikke oplevet, at man giver bøderne til hunden.

    Men når nu vi har en lov, der siger at visse hunde er ulovlige, så kan vi jo ikke bare sende den konfiskerede hund retur til ejer.
    Vi sender jo heller ikke konfiskeret narko retur til dealeren.

    Jeg er ikke den store fan af forbuddet, og jeg så gerne, at man fandt på bedre løsninger. Men man KAN helt undgå aflivninger på grund af race ved ganske enkelt ikke at anskaffe racen... så der er altså kun en skyldig her, og det er ejeren... som også er den der får straffen.


  • #22   25. mar 2016 Synes nu ikke ejeren er den eneste skyldige. Synes da, at opdrætteren er den mest skyldige.
    Opdrætterne af disse hunde burde få store bøder.


  • #23   25. mar 2016 Anni -jo jo, opdrætterne er da også skyldige. Men dels er de ikke så nemme at straffe, når først hvalpene er flyttet hjemmefra (der kræver jo nogen kan huske OG vil fortælle, hvor hunden er købt, og at dette også kan bevises) og dels blev der vel ikke avlet så mange ulovlige hunde, hvis ikke der var købere til dem.

  • #24   25. mar 2016 APBT og blandinger deraf har været ulovlige siden 1991, så hunden ville også være ulovlig selvom den blev født 2 år tidligere

  • #25   25. mar 2016 Beltane -ifølge artiklen er det jo ikke sikkert det er pit.. det er pit ELLER amstaff... Men ulovlig er den self uanset.

  • #27   25. mar 2016 AG -men hvem er det du tror der står på stribe for at overtage vores ulovlige hunde?
    I Tyskland har mange Bundesländer særregler for f.eks. pit og amstaff, herunder f.eks. temmeligt stramme importregler, så der kan man ikke bare uden videre (lovligt) sende dem hen.
    Jeg er ikke super inde i reglerne for de hunde, da jeg aldrig har haft planer om at eje en, men mener da også Norge har restriktioner.
    Og med de hunde vi har, ofte af meget tvivlsom oprindelse (det er trods alt ikke seriøse opdrættere, der avler ulovlige hunde), tror du så gode svenske hjem stiller sig på række for at tage imod?

    Jeg havde heller ikke accepteret, at min hun skulle side to år på internat... derfor anskaffer jeg ikke en ulovlig hund (eller en der ligner uden rette dokumentation)
    Hvis man heller vil omplacere end aflive, så må man jo gøre det mens man kan = inden kræet bliver snuppet af politiet.


  • #29   25. mar 2016 AG -nu var det jo altså, HVIS man var reg. opdrætter, tilladt at avle på de ulovlige racer indtil 2015, såfremt de blev solgt i udlandet. Jeg ved ikke, hvor mange der rent faktisk har benyttet sig af dette, kan ikke forestille mig det er mange. Men sådanne hunde er jo en hel del nemmere at komme af med. Dels lever de formentligt op til eventuelle importkrav i andre lande, og dels er sandsynligheden for at nogen vil ulejlige sig med at finde en hund i udlandet og importere den nok større, når der er tale om fornuftigt avlede hunde.

    Og ja, jeg kan sagtens forstå, hvis man vælger den løsning -men så skal man dælme da gøre det mens man kan, ikke først tude når det er for sent.

    Hvis man ved hunden render rundt med en dødsdom over hovedet, så er det da DER man skal søge det der nye hjem i udlandet (som alt andet lige næppe er så nemt at finde), fremfor bare at håbe at går den så går den.


Kommentér på:
Så er der faldet dom i Tyson sagen.

Annonce