{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Hvad med Godbidderne? {{forumTopicSubject}}

Der har været rigtig mange indlæg om foder den seneste tid.
Der er rigtig mange, som er blevet helt fanatiske om at hundene ikke må få korn, majs og Soya.

Men tænker I også over hvad der er i de godbidder I giver Jeres hunde?

Rigtig mange godbidder, især de bløde, indeholder masser af konserveringsmidler og ofte også farvestoffer.

Hundene har helt klart bedre af forskellige tørrede huder.
Griseører giver jeg ikke gerne mine hunde, da svin ofte får en del antibiotika og da udrensing af kroppen bla. sker gennem ørerne, så kan der sidde medicinrester ophobet i griseører.

Hvilke tanker har i gjort jer omkring Jeres hunds godbidder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad med Godbidderne?
  • #1   3. mar 2010 Må indrømme jeg ikke har gjort mig de store tanker. Jeg bager/koger dog også mange gange godbidder/hundekager selv. Ellers køber vi Frolic som er et hit her hjemme.

• #2   3. mar 2010 Nej, jeg fodre med det mine hunde fungere på og giver de godbider de gerne vil have.

• #3   3. mar 2010 Jeg giver mine hunde Frolic - ja, der sagde jeg det! Det er kun til træning og de får dem kun i små stykker (de små Frolic knækkes i 4-6 stykker). Ellers bruger jeg sådan nogle tørrede kylling/fisk bidder til katte eller kogt kød af forskellig slags.

Bruger tørrede ting som tidsfordriv-tygge-ting.

Jeg er ikke fanatisk med godbidder, da det er en så lille del af hundenes kost. Ville også med glæde give mine børn farvede vingummier og rød sodavand af og til.

Gitte: Du kan roligt give dine hunde danske svineører! 1: alle dele af svin kan godkendes til human konsum og 2: Har endnu ikke hørt om noget, der udskilles gennem ørerne. Nyrene, leveren og lungerne sørger for udrensning af forskellige typer af medicin - ørerne har på ingen måde nogen udrensende funktion.

• #4   3. mar 2010 Brug hjernen- Syntes også det langt hen af vejen skal være noget hnden gider at æde ;o). Jeg bager heller ikke for at være fanatisk, men fordi jeg syntes det er hyggeligt, og hunden elsker både mine tunbolcher og kyllinge eller leverkager :o)

• #5   3. mar 2010 Jeg køber tørret kød i maxsø også er han vild med pølser og gulerødder...

• #6   3. mar 2010 Her er laksekrønch et kæmpe hit, og der er hverken konserveringsmidler eller kunstige farve og smagsstoffer (:

• #7   3. mar 2010 Jeg tænker altså heller ikke meget over det. Når de får guffer i hverdagen, er det ofte Olivers trainingbites. Når vi træner "specielt" er det oftest kylling i tern eller kalkun i tern eller pølser skåret/klippet i helt tynde skiver.

• #8   3. mar 2010 Tja, jeg giver min lidt af det hele. Alm. kiks er jeg ikke så fanatisk med, for han får måske 2 om dagen, maks. Og de er sikkert proppet med en masse skidt.
    Men ellers køber jeg altid naturprodukter til ham; lammeører, kalvehove, oksestruber, tyrepenis (ja korrekt, totalt klamt, men han elsker det), kalkunpølser, kallunben osv. Og self. svigermors hjemmelavet leverpostej smiley

• #9   3. mar 2010 Går ikke det store op i godbider, da det er så lille en andel af min hund spiser. Derudover er det vigtigste, at det er noget hunden kan lide og gider arbejde og gøre sig umage for.
    Især med en mildest talt svært trænbar hund som en bullterrier..

• #10   3. mar 2010 Simba for okseører som tyggebeskæftigelse og langt hen af vejen bruger jeg hans alm. fuldkost også som godbidder , han elsker alt der kommer fra min hånd.

Af andre godbidder bruger jeg noget fra Vivet , der er majs , soja og en masse frugter i. Det er sådanne små hårde kugler og dem elsker han også.
    Men som sagt er det primært hans fuldkost ( Royal canin obesity ) som bruges langt hen af vejen

• #11   3. mar 2010 Jeg tænker mere på, hvad hunden tænder på af godbidder end hvad de består af.

Så der bliver brugt lidt forskelligt - og der bliver også varieret en hel del.

Hans favoritguffer er kaninbidder eller kødrester fra vores aftensmad.

• #12   3. mar 2010 Til gåture bruger vi som oftest forskellige bløde godbidder som vi typisk klipper i 3 stykker så de er mikro!
    Til træning burger jeg forskellige typer kød, kogt, tørret eller bagt.
    Derudover laver vi nogle gange levergodbidder som vi så bruger istedet for/sammen de bløde godbidder.

Holder mig fra Frolic og andre mad produkter som hun bliver dårlig af (selvom det er noget af det bedste smiley )

• #13   3. mar 2010 Hunde er naturens skraldespande, og det efterlever jeg gennem godbidderne. Som regel er det makrel på tube, tørret kylling/bacon/lever, men jeg har også en bøtte tørfoder stående (Hills Natures Best - indeholder i hvert fald majs, resten husker jeg ikke) og der kan snildt falde et stykke pålæg eller ost når jeg alligevel står i køkkenet. Jeg har ikke noget problem med Frolic, men jeg køber det ikke. En gang imellem kan jeg til gengæld finde på at være fræk og købe en pakke billig kattefoder til formålet - stykkerne er dejligt små, og det er billigere end at købe decideret træningsbidder.

Men altså, på træningspladsen er det de hjemmelavede der kommer ud - de er den stærkeste motivator (bacon.. intet kan slå bacon)

• #15   3. mar 2010 Ja, jeg går ligeså meget op i hvad, der er i godbidderne, som jeg gør med foderet. Kald mig da bare fanatisk;))

• #17   3. mar 2010 Tråden her er egentlig startet for at få folk til at tænke lidt over at godbidder også er en del af hundens kost.

Jeg er absolut ikke fanatisk med korn, majs og soya. Tvært imod. Majs og soya er faktisk kvalitets protein kilder.
    Mine hunde får Gourmix tørkost og som godbidder bruger jeg også VetCur's produkter: Vivet og leverpølser. Leverpølserne skåret ud i tern er rigtig gode som belønning når vi træner agility.
    Ellers gemmer jeg altid kød madrester, som bliver skåret i tern og frosset ned til godbidder.

Til Maj-britt H: sekret som ørevoks og søvn i øjnene er altså affaldstoffer, som kommer ud af kroppen. Ved godt at ørerne ikke er et rensende organ, men der kommer altså "skidt" ud den vej fra også.

• #18   3. mar 2010 Ulla:D

• #20   3. mar 2010 Gitte: Ørevoks er talg, der produceres for at beskytte og rense. Søvn er tårer med skidt udefra. Der er ikke antibiotikarester i noget af det, når bare tilbageholdelsestiden er overholdt.

• #21   3. mar 2010 Min får tørret kød.. kaninøre.. tørret kallun.. og ja godbidder fra Vetcur (vivet)
    Min bliver fodret med BARF.. jeg er ikke fanatisk med godbidder.. men må indrømme, at han ikke får godbidder, som er fyldt med div. konserveringsmidler.

• #22   3. mar 2010 Hvad så når de får rester af mine majs? Det er til stor fornøjelse for hundene og næsten endnu mere for fuglene ude på marken, når majsene har været igennem hundenes tarmsystem.....*G*

• #23   3. mar 2010 Ja, man kan jo diskutere det længe, men min mening er nu, at det ikke nødvendigvis er dårligt, at noget passerer urørt igennem fordøjelsessystemet.

• #24   3. mar 2010 Maj-Britt:

Nej, fuglene har da stor glæde af det.....*G* Sammen med de gulerødder, der passerer direkte igennem..*G*

• #25   3. mar 2010 Jeg har efterhånden, gennem mange diskussioner herinde, fundet ud af, at der er lige så mage menninger som der er hundeejere. Det perfekte foder findes ikke og hvad der fungerer for mine hunde fungerer ikke nødvendigvis for andre. Det er vigtigt at kigge på sin hund, trives den, ser den sund og glad ud, så er det nok ikke helt ved siden af:) Jeg ville ikke ha' skrupler ved at give mine hunde lidt friske majs over maden eller en majskolbe til sommer, men jeg ville ikke ha' det godt med foder, hvor majs var 1. ingrediens. Men det er jo mit "problem", hvad andre gør skal jeg ikke blande mig i.

• #26   3. mar 2010 Jeg bruger gulerødder ( hvilket han er helt vild med) og hans tørfoder, det fungerer rigtigt godt. Det bliver så modregnet hans fodermængde, da han jo er alt for tyk!

• #27   3. mar 2010 1. ingrediens er måske så meget sagt, men en af hovedingredienserne, skal det ikke være i det foder jeg vælger:)

• #28   3. mar 2010 Kommer fuldstændigt an på om det er min hvalp i vækst, hvor træningsbidder uværgerligt vil bestå af et godt hundefoder med en "fremmed" smag.
    Og min fuldmodne madammer, hvor vækst og HD- status er på plads, og som kan mæske sig i alskens ulødige lækkerier, som madrester og gode døde dyr...

• #29   4. mar 2010 Her hjemme får de kun tørrede guffer , og lever guffer.

• #30   4. mar 2010 Når jeg træner hvalpe bruger jeg kogt kyllingehjerter....De har lige den rette størrelse og er billige i indkøb.

Kommentér på:
Hvad med Godbidderne?

Annonce