{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor en muskel/Kamphund?.
  • #2   1. mar 2010 Tjah, hvorfor ikke?

- Jeg anså min race som værende en muskelhund før efter jeg købte den. Jeg gør det sådanset stadig ikke, men ved at andre gør, og det er jeg jo nødt til at acceptere, og derfor tage hensyn.

• #3   1. mar 2010 jeg har ikke valgt mine som sådan, vi har reddet dem fra at blive aflivet, så derfor har vi vores 2 krapyler smiley

• #4   1. mar 2010 Ja men vel af samme årsag, som alle andre når de vælger deres racer... han passer til mig.. rolig indendørs og frisk udenfor, elsker mennesker, altid glad og meget kærlig.

Har nok samme holdning som Danielle... da jeg købte min i 2008, så jeg ham ikke som en muskelhund.. og slet ikke en kamphund, da racen ikke er avlet eller brugt til kamp. Jeg ved jeg har en stærk hund og en terrier og jeg tager hensyn til de mennesker, som ikke bryder sig om min hund.

• #5   1. mar 2010
    i mit indlæg skal der naturligvis stå ''jeg anså *ikke*..'' smiley

• #6   1. mar 2010 Danielle.. hehe .. ja den havde jeg lige fanget... det er jo tidligt på morgenen smiley

• #7   1. mar 2010 Ja vi fik vores føste i år 2006 og der var der slet ikke alt den her debat omkring "kamp/muskelhunde". Vi fandt ud af at hun passede lige ind i vores hverdag. Hun var den nemmeste hund og opdrage, vi havde begge haft hunde før. Hendes terperment var lige vores smag. Dog sky overfor fremmede som derfor blev resultatet af at vi tog hende med til adfærdbehandler flere gange.
    Da vi skulle have nr 2 hund var det slet ikke et problem at vælge selvom debatten var på sit højste. Han er en rigtig krudt ugle og 9 måneder idag, og han kræver mere end vores tæve, men jeg elsker at arbejde og træne med dem. De er sgu slet ikke så dumme! hahah
    Jeg elsker at jeg kan lege, træne, musle med dem, osv, men når vi slapper af derhjemme høre vi dem aldrig. De kunne sove 25 timer i døgnet hvis de fik lov....
    Derfor har jeg valgt mine "kmap/muskelhunde"!

• #8   1. mar 2010 Michéle E--- Hvorfor har du valgt dine hunde? Hvad lå til grundlag for det?

• #9   1. mar 2010 Julie - Lucy & Ace og Lonny S: Jeg er igang med en opgave omkring emnet og derfor skal jeg høre andres menninger og valg omkring hundene.

• #12   1. mar 2010 Men hvis jeg skal komme med en begrundelse, selvom jeg ikke anser racen som en kamphund, så vil den være:

At vi begge ønskede en robust og kærlig hund, som er imødekommende overfor mennesker. Er rolig indendøre, men har krudt i måsen udenfor.
    Vi ville gerne have en hund som elsker kontakt og selskab, men ønskede ikke en af de små racer fra selskabskategorien.
    En hund som har en enorm personlighed, og en fantastisk humor.
    Og så syns jeg personligt at racen er gudesmuk.

• #13   1. mar 2010 Da jeg fik begge hunde, var der heller ikke den her KÆMPE debat eller hetz. Jeg valgte hundene fordi jeg synes racen er fantastisk.En brugshund og familiehund. Og ja så er de jo gude smukke.. Alt i alt en fantastisk hund:o)

• #14   1. mar 2010 underligt spørgsmål, hvorfor vælger i med de små hunde den race??

Nå jeg har valgt min race fordi den passer til mig, nok af samme grund hvorfor du har valgt din race! Jeg vil have en hund der er brugshund, familiehund og vogter, derfor mit valg af race smiley Jeg er rigtig glad for det valg, og jeg vil vælge den race igen, hvis det er en mulighed.

• #15   1. mar 2010 Min egen bullerbasse... du skal lige læse hele tråden.. trådstarter har selv muskelhunde.. hun skal bruge svarene til en opgave..

• #16   1. mar 2010 okay jamen så er den da i vinkel smiley

• #17   1. mar 2010 Så retter vi lige besvarelsen til:

jeg har valgt min race fordi den passer til mig, nok af samme grund hvorfor du har valgt din race! Jeg vil have en hund der er brugshund, familiehund og vogter, derfor mit valg af race smiley Jeg er rigtig glad for det valg, og jeg vil vælge den race igen, hvis det er en mulighed.

• #18   1. mar 2010 Min egen bullerbasse.... kanon kanon... alle racer er jo dejlige.. men man vælger selvfølgelig den man selv synes bedst om.. og ikke den racer, som alle andre synes bedst om...

• #19   1. mar 2010 Jeg valgte mine hunde af maange grunde smiley

Vi ønskede en hund som var ubetinget glad for mennesker, både kendte og fremmede, og skulle være god til børn.
    Det skulle ikke være en lille, men heller ikke stor hund, og en hund som kan komme med. En hund der kan lide at træne, løbe en tur, og holde til de lange ture uden at køre træt. samtidig skulle det være en hund som ikke var larmende og også kunne lide at ligge med alle stænger i vejret. altså ikk en af de mest krævende. Der skulle være minimal pelspleje. Og vigtigst så var vi villige til at tage racens "ulemper" med.

Carlos er så også valgt ud fra at han skulle være ekstremt hensynsfuld over for Kiwi, og træningsvillig i forhold til mig.

Så jeg synes vores hunde valg passede lige til os smiley

Kommentér på:
Hvorfor en muskel/Kamphund?.

Annonce