{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Mad aggressiv {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået mig en dejlig lhasa apso, Tutsie på 9 mdr. Har i forvejen Liva der er 10 mdr. Tutsie kommer fra et sted med andre hunde og små hvalpe, så tror hun har været vant til at skulle kæmpe om maden. Hun er meget mad aggressiv og Liva må slet ikke nærme sig madskålen, så begynder hun at knurre. Og bare hun nærmer sig køkkenet, imens der bliver lavet mad går Tutsie også bare på hende. Er der nogle der har nogle idéer til hvad man kan gøre ved det? Jeg har i hvert fald tænkt mig at give dem mad i hver deres rum. Men hvordan kan jeg ellers få hende til at stoppe med at være sådan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad aggressiv
  • #1   22. feb 2010 Ihh lyder som et rigtig kedeligt problem du har dig der smiley

• #2   22. feb 2010 Ja, desværre smiley Jeg kan sagtens tage maden fra hende osv. uden hun gør noget, det er bare ligeså snart den anden nærmer sig....

• #3   22. feb 2010 Håber der kommer nogen forbi der kan hjælpe. Har desværre ingen gode idéer smiley

• #4   23. feb 2010 Nu har jeg valgt at få endnu en tæve, da jeg ikke vil have en han. Der må da være nogle der har gode erfaringer med to tæver??? smiley

Steen - Tak for link smiley

• #5   23. feb 2010 Jeg har fine erfaringer med 2 tæver...bare ikke 2 tæver på næsten samme alder. Du vil nok opleve mange flere magtkampe. Sorry.

• #6   23. feb 2010 En hund der knurre er jo en hund er viser den IKKE har tillid.
    En hunds knurren er ikke aggressiv adfærd.
    En hund der kurre fortæller: " jeg stoler ikek på dig - gå lige lidt væk."

( læs: På talefod med hunden - de dæmpende signaler af Turid Rugaas eller problemhund og hundeproblemer / hundens normale og unormale adfærd af Anders Hallgren )

En hunds knurren er det mest misforståer hunde sprog signal der er.

Mine hunde knurre også af hinanden når der er mad, men de kan sagtens spise i samme rum bare ikke lige ved siden af hinanden.
    der skal være plads til de kan "gå forbi hinanden / altså gå ud fra rummet"

• #7   23. feb 2010 ps: Jeg har 2 tæver og 1 hanhund.... *ssss*

• #8   23. feb 2010 Mine to tæver får mad samtidig ved siden af hinanden, blir bedt om at sætte sig pænt og får ikke lov at begynde før der er sagt værsgo´ (ved godt dine ikke er så gamle endnu)
    Men i starten satte jeg mig praktisk talt mellem dem. Véd ikke om det har nogen betydning, men det går super, også når de er i løbetid:-)

Held og lykke:-)

• #10   23. feb 2010 Tak for det til alle smiley

Blev lidt gladere da jeg læste det link du gav mig, så tak Laila:

Der kan opstå problemer med to af samme køn på samme alder. Muligvis vil de, når de modnes socialt, få problemer omkring rangordningen. Ofte ses problemet i forbindelse med løbetid.
    I kan støtte op og hjælpe ved at give den hund, I mener, der skal bestemme, flest privilegier. Og så skal I gøre dem klart, at I ikke vil acceptere slagsmål. Det er jer der er lederne, og som sådan dem der afstikker regler m.m.
    Det behøver ikke gå galt. Sørg for at være kærlige, konsekvente og kloge ledere

• #11   23. feb 2010 Laila - hende jeg købte Tutsie af, sagde at hun altid har levet sammen med andre hunde også i samme alder... Så jeg tænkte at det kunne da nok gå. Men jeg ved godt der vil komme nogle kampe om lederskab osv.

Nu håber jeg det kommer til at gå. De er jo glade nok og leger og hopper og springer sammen.... smiley

• #12   23. feb 2010 Undskyld, jeg glemte at skrive alderen på mine vuffer:-)

Trunte er nu 2 år og Xena 6 år gammel:-) Så selvfølgelig er der stor forskel, men jeg tror (kun min personlige mening) at det betyder meget at man lader hundene mærke at det faktisk er helt ok og trygt at spise sammen:-)

Kommentér på:
Mad aggressiv

Annonce