{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Knurre når han spiser {{forumTopicSubject}}

Vi har siden første dag trænet Milo i at vi kan ae ham og sidde ved siden af ham, når han spiser. Aldrig været et problem.
Vi har aldrig taget hans mad fra ham (som man i gamle dage skulle gøre for at træne i den slags), men altid kommet mere mad i hans skål mens han spiser, for at vise tillid.

MEN de sidste 2 dage har det lille kræ knurret af os 2 gange når vi aede ham. Igår havde han bare fået en kalkunpølse, og nu her ved aftensmaden.

Hvordan får vi det stoppet?
Han er snart 5 mdr. så ved ikke om det er pga. hormoner?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurre når han spiser
  • #1   20. feb 2010 Det skal lige tilføjes han kun har knurret i køkkenet..

  • #2   20. feb 2010 Vi har slet ikke taget maden fra ham... Jeg hældte endda ekstra godt foder ned til til ham, da han knurrede, men han knurrede alligevel lidt efter..

    Men vi skal give ham noget endnu bedre, og så tage maden når han har taget det nye bedre?
    Det er bare underligt det kun er med noget af det.. Eller i køkkenet.

    Han kan sagtens ligge med et okseben i stuen, og der er ingen problemer..


  • #3   20. feb 2010 Tror da også bare han fortæller han gerne vil være i fred når han spiser :). Er det ved hvert eneste måltid i sidder ved ham?

  • #4   20. feb 2010 Ville da også blive rimeligt irriteret hvis der sad en eller anden og klappede mig på hovedet mens jeg spiste!


    Synes bare at man helt skal lade hunden være alene og i ro når den får sin mad.. Alt det der træning osv må da stresse hunden - At folk render frem og tilbage omkring den...

    Jeg kan i hvert fald se på min hund at det påvirker hende når jeg står lige ved siden af hende mens hun spiser.. Kan se på hendes lidt tilbagelænede ører at hun ikke slapper helt af.
    Jeg har aldrig trænet omkring madskålen, men har ingen problemer med at gå hen og tage mad fra hende.


  • #5   20. feb 2010 Selvfølgelig sidder vi ikke ved ham og aer ham når han spiser..
    Igår fik han en kalkunpølse da vi kom hjem, og så ville jeg sidde og hygge med ham som vi så tit gør. Og så knurrede han.
    Så ville jeg teste det i dag, og han stadig gjorde det, og det gjorde han.

    Og han skal sku ikke knurre af mig nogensinde uden grund.

    Og jeg sidder der jo ikke i 20 min... det tager et par sek. de gange vi har gjort det.


  • #6   20. feb 2010 Det er jo meningen at man skal kunne tage maden fra hunden - der kan jo komme et tilfælde hvor det bliver nødvendigt.

    Jeg ved ikke hvordan man løser problemet, har ikke problemet herhjemme. smiley


  • #7   20. feb 2010 Der står jo i alle de der bøger at man skal lære hunden at være omkring den når den spiser.. Pga. af børn eller hvad??
    Vi har bare trænet det..


  • #8   20. feb 2010 Jeg syntes i hvert fald det er underligt.. Han virker ikke madaggressiv. Ikke med det hele... Men vi må træne det. Det skal i hvert fald ikke udvikle sig.
    Normalt får han slet ikke mad i skål. Det er kun fordi han får opblødt mad pga. tænderne.


  • #9   20. feb 2010 Så bare gør det engang imellem.. Tilbød hunden en lækker godbid mens den spiser så fokus flyttes og så rod lidt i skålen samtidigt. Og så gå..

    Lad være med at sid' og kæl og klap den under måltiderne.. Synes at det er vigtigt at hunde har ro når de spiser.
    Det er i hvert fald bare min mening smiley


  • #10   20. feb 2010 Jamen altså Stine, kan du så læse hvad jeg skriver da! smiley

    Jeg sidder ikke og aer ham under måltidet.

    Vi har gjort det indmellem, i et par sek. for træning, og ellers spiser han sku i fred og ro smiley

    Og det er først fra igår han har knurret.


  • #11   20. feb 2010 Jeg har sat mig ved siden af ham, for ikke at bukke mig ind over ham.

  • #12   20. feb 2010 Hej..

    Vi havde det samme "problem" med jack da han var omkring den alder, eller lidt yngre måske.. Vi øvede at fjerne hans mad i nogle sekunder, og så gav ham den tilbage med ekstra ros og godbidder...

    Jeg oprettede dengang også en tråd, hvorpå folk havde forskellige meninger om hvad jeg skulle gøre når han knurrede..
    nogle mente han skulle straffes fordi han ville dominere, og andre mente alt han skulle være i fred..

    jeg besluttede dengang bare at lade ham fuldstændigt være når han spiste fra sin mad skål, efter en måneds tid hvor jeg havde ladet ham helt være, begyndte jeg så småt og måske lige stryge ham han af ryggen når jeg gik forbi ham, så han fik tillid til at jeg ikke ville fjerne hans mad..

    Nu er der ingenting, vi kan kæle ham og fjerne hans mad hvis vi lyster,

    jeg er selv af den overbevisning at de skal være i fred når de spiser, men hvis et barn feks nærmer sig når hunden spiser, syntes jeg heller ikke at man skal have grund til at være nervøs for de kan finde på at snappe hvis de går han og kæler dem...

    Bare lad din hund ha tillid til at du ikke vil tage dens mad, og så er jeg sikker på den stopper igen...
    det var bare en face med vores:-)

    Held og lykke.


  • #13   20. feb 2010 Mange tak. Jeg tror bare jeg prøver at nedsætte ae tiden til et sek. og så væk igen. Måske er jeg der for længe.
    Men han ligger nu med et okesben oppe på sin puf og jeg kan uden problemer gå hen til ham og snakke lidt, ae og tage det fra ham og sige "må mor se. Det er såå fiiiint".
    Det er åbenbart kun i køkkenet.


Kommentér på:
Knurre når han spiser

Annonce