Knurre.. {{forumTopicSubject}}
Hej..
Har lige et enme jeg vil drøfte med jer.
Har verdens mest kjælle og glade schæfer.. Havde dog en trals oplevelse der fik gråden frem i lørdags.. Har altid måttet være med i at spise en godbid/ben eller hvad han nu får.. Sidde og kigge med. I lørdags gav jeg ham et rigtig lækkert ben med masser af kød, og han knurrede af mig, flere gange bare jeg stod og kiggede på ham. Hvis jeg kaldte ham i køkkenet med benet, slap han det, ku få ham på plads og gav ham benet igen og han var glad. Men på hans tæppe knurrede han selvom jeg kiggede på ham.. ALDRIG har jeg set ham så beskyttende før og fik et chok.. Min elskede kjælle hund knurrede af mig.. Puha..
Er det normal adfærd? Ved det er en naturlig ting, men puha ved ikk hvordan jeg skal reagere, har sgu svært ved at han gjorde det.. Ringede til min svigerfar der altid har haft schæfer og han sagde at han ikke skulle ha benet mere, jeg fik det fra ham og han fik det i haven dagen efter.. Nu ved vi da han ikke skal ha det inden dørs mere..
Har andre oplevet dette..? Nogel har nok, men hvordan skal man reagere.. Han er altid en glad og kærlig hund ellers, og bagefter faldt han i søvn i mellem mine ben i en dyb søvn, han kan godt lige at være nær mig især når han skal sove..
Men mor her er såret.. Hehe.,.. Håber ikke på negative kommentarer, for synes jeg er lidt nede over oplevelsen, så håber bare på jeres forståelse og enten gode kommentarer på hundes adfærd..
Stort hunde kram Rikke
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Det jeg ville gøre er nok at gi ham benet og gå væk, lidt senere gå derhen igen for lige at smide en godbid ned også, sådan ville jeg blive ved for til sidst kunne sætte mig ved ham igen, ikke nogen form for kontakt, men stadig lige smide en godbid over. og selvfølgelig en masse rosen ord undervejs
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 205
jun 2009
Vibeke: Ja men plejer nu ikk at tag det fra ham, men kiggede bare og på et tidspunkt nussede jeg ham også på ryggen mens han tyggede.. Men hvis jeg smider en godbid ville han ikke sanse den, for benet er bedst.. Hehe.. Men kender godt din pointe..
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Men ellers må man jo bare acceptere at når han er på tæppet, så skal han ha den fred.
jun 2009
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Når du skriver sådan, må jeg indrømme jeg godt kan følge ham lidt... Når Bine får et ben, får hun det altid i fred. Jeg ville aldrig tage det fra hende igen, og slet ikke lege med det.
Men når det så er sagt, så væn ham til en gang i mellem at i holder benet i den ene ende, og han gnaver i den anden ende. På den måde får han også lært, at selv om i rører ved benet, så kan han bare gnave videre uden at der sker noget, og at i tager det.
Dejlig hund for øvrigt :o)
jun 2009
MMJ: Tak søde.. Og ja han er rigtig lækker.
jun 2009
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 162
Den fortæller om mad- og zoneforsvar. Så kan du forstå hvorfor din hund knurrer i den situation.
jun 2009
Knurre..