17. sep 2015 Følger: 39 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 15 Svar: 147
hund der knurre {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Min familie og jeg har to hunde, Dumle og Balou. Balou er en dejlig lalleglad familiehund som elsker og være i vores selskab, det er Dumle enlig også, der er bare lige et problem når han ikke er sammen med Balou kan han finde på at knurre/gø af andre mennesker ikke os, men fremmede jeg tænker det er noget usikkerhed.. fx idag var han i en kort stund lukket væk fra Balou og en fremmede (en vi kender med fremmede for ham) går ind til ham og han begynder og knurre af hende han gør ikke mere og stopper hurtigt, men hvad nu hvis han en dag gør mere? jeg har også oplevet det hvor jeg går tur med ham, vi møder en jeg kender og stopper op for at sige hej til ham, han spørger om han må ae Dumle, jeg svare ja da der ikke plejer og være noget, han går over mod os og jo tættere han kommer, stiller Dumle sig ind foran mig og knurre. han sætter sig ned og ligger hånden som tegn til Dumle kan gå over til ham, Dumle forsætter med at småknurre så jeg sætter mig ned og nusser Dumle og siger "så han gør ikke noget" og manden trækker sig lidt (ikke fordi han bliver bange) Dumle stopper og går frivilligt over til manden og bliver nusset. Har i nogle råd til hvad man kan gøre? det skal sige at det ikke er altid han er sådan, kun nogle gange når Balou ikke er der.
Håber i gider og læse det og skrive et råd hvis i har et
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Jeg tænker at indtil nu har han været super god til at melde klart ud, at han ikke gider folk udenfor familien skal røre ham. Hvorfor så tvinge ham? Det er ikke alle hunde, der elsker fremmede ...
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.460
Enig med flere af jer andre, jeg ville heller ikke forsøge at presse ham til kontakt, man risikerer nemt at gøre det værre, hvis hunden føler sin grænse overskredet. Da jeg havde Jaffa, som også gerne selv ville bestemme hvem, hun ville kæles af eller bare hilse på, var mit standard svar til folk, der gerne ville hilse, at ja, du må gerne hilse på hende, men kun hvis hun selv tager kontakt. Det var simpelt og let og fungerede fint. De fleste gange tog hun kontakt, for hun var faktisk venlig, men selvfølgelig skulle hun være fri de gange, hun ikke havde lyst.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Det behøver ikke have noget med usikkerhed at gøre, det kan bare være dens natur.
Uanset, nemmeste løsning er i mine øjne er, at gøre som Kennel H siger. Problem løst.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Ud over det synes jeg det lyder lidt som en unghund der er lidt usikker, men nu ikke noget jeg ville ligge det store i.
sep 2015
Følger: 39 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 15 Svar: 147
Tak for svar alle sammen
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
sep 2015
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.460
Men jeg kan fint se, at der kan ske misforståelser, for berneren både ligner og har ry for at være en stor venlig krammebamse, så mange har måske en lidt forkert forventning, når de møder en Berner.
Og så hatten af for, at du/I forbereder Dumle på at skulle være enehund en dag. Det tror jeg er træning givet godt ud.
sep 2015
Har aldrig mødt bernere der var sådan, som du selv siger oplever jeg dem som nogle store krammebamser
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
hund der knurre