Hvalpen er solgt {{forumTopicSubject}}
Var på hvalpebesøg i lørdags i Sverige. Så på en herlig likke tæve efter nogle gode linier.
Hvad jeg ikke vidste var, at jeg skulle have slået til med det samme. Fik mail fra min hundeveninde i Sverige, som skal have en hvalp fra samme kuld, at "min" var solgt, da opdrætter ikke vidste at jeg var interesseret. Lidt chokerende, jeg bruger da ikke en hel lørdag, hvis jeg ikke var interesseret. Så jeg skulle åbenbart have købt den på stedet. Ville da gerne hjem og tænke lidt over det og så give besked. Men det nåede jeg så ikke.
Måske var det så slet ikke meningen at jeg skulle have en ny hund nu. Men jeg er selvfølgelig ked af at jeg ikke fik chancen. Jeg har virkelig tænkt, og undersøgt om det var den rette hund. Men det kan være lige meget nu.
Måske har jeg ikke sendt de rette signaler, så opdrætter ikke troede jeg var interesseret. Det ved man jo aldrig. Selvfølgelig er jeg ikke sur på vedkommende, bare forundret.
Er jeg helt forkert på den, skulle jeg have slået til med det samme? Hvad ville I have gjort når I er på hvalpebesøg for at finde en ny hvalp?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Hmm men Jeg plejer at sige at jeg er meget interesseret, men gerne lige vil tænke over det en dags tid, og måske lige snakke en ekstra gang med kæresten om det, nu når man har set hvalpen, og så ringer jeg altid tilbage. Også selvom jeg ikke vil have hvalpen alligevel..
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Men jeg har da lært at man nogen gange køber hvalp "på stedet". Det er så bare ikke lige mig, og det må jeg så lære at leve med.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
næste gang må du sige at du er meget interesseret, men har et princip om at du lige vil sove på det inden du tager den slags store beslutninger, men du ringer og giver besked fx "i morgen inden 12".
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
Inden vi tog derop, vidste vi jo med sikkerhed, at det var den race, vi skulle have, og at det var de rigtige linier. Så vi vidste, at hvis vi kunne lide både opdrætteren og forældrene til ham, så ville der ikke være nogen tvivl.
Så da vi tog afsted vidste opdrætteren med sikkerhed, at vi ville købe en hvalp, og henover de næste to uger fik vi så aftalt pr. mail, hvem af dem, der skulle være.
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 112
Ved ikke hvorfor folk har den indstilling at de tror de "sårer" opdrætteren ved at sige nej. Jeg er kun glad, for så viser det jo også at de tænkte om det var en hund for dem.
Men det kan være svært at aflæse købere, så hvis du mener du virkelig er vildt interasseret, så skjul det ikke. Synes også det er nemmer at sælge en hvalp til nogen der virker vildt interasseret.... Men man må jo også forstå det fra sælgernes synspunkt, det er heller ikke sjovt at holde dem tilbage og så få en masse oprigninger som man må sige nej til og så ender det med at hunden alligevel ikke var solgt.
Men for dig: Jeg kan se at du havde sådan set bestemt dig inden du kørte ang linier... så er det vel bare at tage hen og se om stedet og hvalpen ser okay ud, og så ringe besked om aftenen, når du er kommet hjem og i har snakket om indtrykkene:)
Jeg har lige købt hvalp: Og vi ringede kun på nogen vi virkelig var interasseret i og hvis alt lød som det skulle, så kørte vi ud og kiggede om alt var som det skulle, ja og så var der jo bare det tilbage at betale. Men jeg virker ivrig når det er at det er noget for mig, men også fordi jeg ikke vil risikere at den bliver solgt for snuden af mig. Jeg tilbyder også hurtig syn af hvalpen så sælgeren ikke skal holde den. Også så jeg selv kan få tanken afsluttet, er det noget eller ej.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
det er jeg også roligere ved som opdrætter, men husk det går begge veje, vi opdrættere har også "tænketid"
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg er "kendt" i Sverige, og jeg ser ikke på hvalpe hvis jeg ikke er interesseret. Men så har jeg da fået på plads at vi ser forskelligt på hvordan man køber/sælger hvalpe.
Heldigvis har jeg andre muligheder, men ikke lige rundt om hjørnet, men jeg overlever nok.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
Kunne ikke drømme om at sælge en hvalp for næsen af en godkendt hvalpekøber.
Hvalpen er solgt