{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.845 visninger | Oprettet:

Så farlig er din familiehund !!! {{forumTopicSubject}}

Så farlig er din familiehund:

Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.


1. Schæferhund: 2,83
2. Dobermann: 2,71
3. Spidshunde: 1,81
4. Pekineser: 1,56
5. Gravhund: 1,35.
6. Schnauzer: 1,33
7. Collie: 1,30
8. Jagthund: 1,29
9. Puddel: 0,98
10. Rottweiler: 0,92
11. Beagle: 0,80
12. Terrier: 0,61
13. Bernersennenhund: 0,58
14. Labrador/retriever: 0,49
15. Blandingshund: 0,46
16. Spaniel: 0,31
17. Shi Tzu: 0,26
18. Malteser: 0,00


Fodnote: Forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere andelen af hunde af en hvis race med hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn. Kilde: Pediatrics

rbj@bt.dk

I statistikken over "farlige familiehunde" i ovenstående artikel er terrierne nr. 12....og så skal man jo lige tænke på, at der findes ca. 30 forskellige terrier-racer, der her er slået sammen under et resultat !!!


Kilde: (link fjernet)

Støt "muskelhunden"

Er der nogen her inde der er rigtige gode til at formulere sig, og som går ind for at vi med "muskelhunde" skal kunne gå uden mundkurv på vores hund, som har lyst til at skrive en fin mail til EB og de andre røvhuller der har kørt det her op, ser jeg dem gerne gøre det smiley Og jeg vil med glæde være ham der sætter mit navn som afsender på mailen til dem... Tror desværre bare ikke der er nogen der vil sætte sådan en artikel på forsiden, da det jo nok ikke sælger !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så farlig er din familiehund !!!
  • #1   20. jan 2010 Ja, men nu er der sådan set også flere labrador i verden end amstaff etc.. Og dermed kan du ikke bruge den statistik til noget

    Derudover er der også stor forskel på, hvordan en hund bider, og hvorfor..



  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #2   20. jan 2010 Kan jo godt være at en Shi Tzu eller en Malteser (chokolade crunch :D) bider oftere end andre racer, men det bliver bare ikke indrapporteret fordi deres bid er så ligegyldig i forhold til en Schæfers.

  • #3   20. jan 2010 jeg er ved at være træt af alt det her med de lister over de så farlige hunde !!!

  • #4   20. jan 2010 terrier var da godt nok et vidt begreb ???

  • #5   20. jan 2010 Den statistik er både kendt og temmelig brugt efterhånden - så jeg er sikker på at EB både har brugt den og har smidt den ud med vaskevandet igen :o)

  • #6   20. jan 2010 Tror du skal være ikke så lidt meget mere kildekritisk og rent faktisk bruge nyere og mere relevante kilder og undersøgelser hvis du vil nogen steder.

    Så længe kamp/muskelhundeejere stadig har blår i øjnene og ikke vil erkende og acceptere deres hunde og hvad de indeholder på godt og ondt er slaget tabt.

    I er for sent ude. I HAR ødelagt det for jer selv og resultatet er at en masse dejlige racer ser ud til at skulle forbydes.

    Men held og lykke med dit projekt ...


  • #7   20. jan 2010 sanne m : hørt !

  • #8   20. jan 2010 Gaaaaaaaaaab.

    Den statestik kan man ikke blive til noget som helst, den siger intet om virkeligheden, man kan ikke bare slære alt over en kam.

    Som skrevet af en anden er der jo nogle hunderacer der er flere af end andre og så videre.

    Held og lykke med at skrive til EB.

    Hilsen En schæfer-ejer.


  • #9   20. jan 2010 *skære.

  • #12   20. jan 2010 krumme og cult godt skrevet.
    og ja labben er jo iih så ååh så farligt


  • #13   20. jan 2010 Ved godt det aldrig vil blive til noget, som i selv skriver kan vi jo takke de tåber/idioter der har ødelagt det for os andre, jeg er udemærket klar over en schæfer ikke er mere farlig end alt muligt andet, at der er flere bid fra dem, hænger selvfølgelig sammen med at der er flere af dem.

    Din hun er hvad du gør den til ! Tror ikke nogen hunde er farligere end andre! Bare synd de dømmer alle disse racer over en kam. smiley


  • #14   20. jan 2010 Jeg er såå led ved at amstaffen og SBT'en som er 2 af mine absolut yndlingsracer skal forbydes pga. alle de idioter der anskaffer sig tavleløse kamp/muskelhunde og rovavler på dem og blander dem med ulovlige hunde og ukritisk sælger dem til endnu flere der ikke har forstand på at have hund og slet ikke sådanne hunde :o(

    Meget enig med dig Krumme.


  • #15   20. jan 2010 Lidt en sjov liste nolge hund får lov til at være på den 2 gange fx. Lappen
    8. Jagthund og 14. Labrador/retriever


  • #18   20. jan 2010 Meto: Jep. Man kan faktisk efterhånden se forskel på egnede og uegnede kamp/muskelhundeejere ved om deres tavleløse hund har overlevet lømmelalderen i deres hjem eller er blevet videreformidlet x mange/avlet på eller andet åndsvagt så snart de ikke længere er hvalpe ...

  • #20   20. jan 2010 bare lige for at få det på det rene, så er listen lavet over hvor mange skader div. hunde typer laver, man har foreksempel taget udgangspunkt i 100 hunde af hver race..........
    så man kan ik sige at schæfer har flere skader fordi at der er flere af dem......det er den procentdel af x antal hunde der har lavet skader.... smiley
    og så længe at der ikke kommer nye lister så tror jeg nu at den der er ok....


  • #21   20. jan 2010 Jamen hvorfor høre du så ikke om schæfer eller en labrador der bider eller angriber ??? (Siger ikke at det aldrig sker, men sku ikke så tit som med andre racer!)

  • #22   20. jan 2010 Når der er Spidshunde, Jagthund, Terrier hvor for er der så ikke også en der heder Brugshunde.

    Kan ikke se hvad der er godt ved denne liste når der er hele kategorier af hunde


  • #23   20. jan 2010 Brugshunde er jo en langt bredere kategori.

    Der er både spidshunde, jagthunde og terrier, der er brugshunde...


  • #24   20. jan 2010 Jeg vil sku hellere bides af en shih tzu end en rottweiler

  • #25   20. jan 2010 Sådan noget vrøvl ;/!
    Jeg er mere bange for at blive bidt af en labrador end en dobermann ;3!


  • #26   20. jan 2010 Jeg vil slet ikke bides og skulle et endelig være, skulle det være en chihuahua smiley

  • #27   20. jan 2010 Stående applaus til Sanne og til Krumme! Hvor har I dog ret!!!!

  • #29   20. jan 2010 sanne og krumme
    I har hel ret
    M


  • #30   20. jan 2010 er kunn enig min amstaff er den sødeste børne hund hvor børn kan gøre alt ved hun er så tålmodig og finder sig i ALT... hun har været mor til katte killinger to gange!! undskyld men hvordan kan hun være en dræber?? HUN ER KUN OPDRAGET GODT!! og har lært at ikke bide!! om en indbrudstyv kom ind ville hun logre med halen!!.. Min er hun er bestemt ikke en dræber!! Hvis en Chihauha var stor ville den være 100 gange mere farlig...

    Hilsen Tina, Kelly og lille Pepsi


  • #31   20. jan 2010 Klaus og Louise H
    mener du seriøst at en schæfer laver mere skade end en kamphund som går amok.hmmmmmmm
    M


  • #32   20. jan 2010 En Amstaff og en Schæfer har begge "lig i lasten"

    Det vigtige er, at ejerne af disse racer erkender det og tager det alvorligt.


  • #34   20. jan 2010 Det er ikke det væsentlige....HUNDE SKAL SLET IK BIDE (LIGE MEGET HVILKEN RACE DET ER)! men ja.......er ik stor forskel på den slags skader som foreksempel en schæfer og en amstaff laver (bare for at nævne 2 tilfældige racer)...... smiley
    og.........så er den der igen, hvad er en kamphund?? (i mine øjne er det en hund der er avlet, trænet og som bruges til kamp) tror de færreste "muskelhunde" i danmark er i den kategori.......


  • #35   20. jan 2010 Klaus og Louise H
    nogle ejere vil have man kalder dem kamphunde og andre siger de hedder muskelhunde,jeg er RET ligeglad hvad de bliver kald,men håber da dem som er ejere af disse typer hunde selv finder ud af det en dag.GGG
    M


  • #36   20. jan 2010 Jeg vil slet ikke gøre nogen hunderacer til syndebuk, jeg er helt sikker på at alle hunde bider ca lige meget smiley Og er heller ikke i tvivl om at en Amstaff bider hårdt, prøver ikke at sige at en Schæfer er mere farlig end en Amstaff f.eks. Synes bare det er synd og skam, hvis disse dejlige dyr skal "forbydes" gå med mundkurv osv, synes det er fint de skal holdes i snor, og synes det er fint hvis alle hunde skal det, uanset race. Ved godt vi her inde der har hund elsker vores hunde, men det er jo ikke alle folk der er glade for hunde, uanset størrelse.

    Bare ærgeligt at nogen folk ødelægger det for andre, men sådan er det jo altid, uanset hvad man snakker om...

    Men uanset hvad så er min hund ikke en kamphund i mine øjne, det er og vil altid være en familiehund hvis i spørger mig og eller min familieog venner smiley


  • #37   21. jan 2010 den med dobermann kan jeg ikke helt forstå, for jeg kan ikke mindes at have hørt om nogle der er blevet bidt af en dobermann

  • #38   21. jan 2010 Dobberen er en vagthund, der holder folk ude... hvordan mon de gør det? *hihi* mine forældres "næsten" rene dobber har bidt i flere der kom for tæt på lågen, og det er altså alvor! derudover tar den katte, har dræbt indtil flere. Min søsters af samme forældre har tilgengæld "kun" bidt en politimand i armen der også kom for tæt på :-), men han tager osse katte.

    Og schæferen bider da mange igennem deres job hos politiet...


  • #39   21. jan 2010 britta : synes det er sørgeligt at læse !!!! min dober ville aldrig gøre kattene noget !

  • #40   21. jan 2010 Hvil: jamen sådan er de så forskellige, de to her går på noget der er meget mindre og flygter, sådan er det smiley og det er vel ikke unaturligt, kattene har bare lært at holde sig fra gårdspladsen. Jeg siger osse bare at dobberen er en potientielt farlig hund, mht. bid

  • #41   21. jan 2010 synes stadigvæk det er sørgerligt at læse og den måde du skriver dit indlæg på , virker som om du synes det er 'sejt' at de gør det !
    jeg ville skamme mig hvis min hund gjorde sådan noget !!.
    og det er da godt de katte har lært at holde sig væk ..


  • #42   21. jan 2010 Hvorfor skulle jeg synes det er sejt? jeg har måske et andet forhold til liv og død, sådan er man jo nødt til at ha det hvis man vokser op med mange dyr, og især udekatte, deres levetid er jo sjældent over 1 år. pga. trafik, kulde sygdom mv.
    Men jeg kan da også synes det er sørgeligt, hvis du ikke erkender du har en potientielt farlig hund, der er lige så berettiget på den liste som mange af de andre.


  • #43   21. jan 2010 PS. min hund er tilgengæld bange for katte, men hun er jo heller ikke så meget dobber smiley

  • #44   21. jan 2010 Michael: nogen racer er nok nemmere at få til at gå til angreb end andre, eller har jeg misforstået noget når klubber som dobber, rotter og schæfer laver (hva er det nu man kalder det?) angrebstræning, når nej FORSVARStræning. Hvor hunden trænes i at bide, gør man også det med labber osv.?

  • #45   21. jan 2010 Michael: vil du påstå at politiet har 100% styr på hvornår deres hunde bider? hvorfor er der så folk der får erstatning?

  • #49   21. jan 2010 Der findes masser af lister, som viser det ene eller det andet, men der findes endnu ikke nogen, men et troværdigt kilde grundlag.
    Der er ingen tvivl om, at nogen hunde forvolder mere skade end andre, og nogle hunde har større tendens til at angribe end andre.
    Uanset hvad, så er det ejeren der har ansvaret, og så er det lige meget om det en familiefar, muhammed eller en politimand.
    Vi kommer aldrig uden om hundeangreb, men vi skal selvfølgelig prøve at reducere det. Det der er oppe at vende nu med 14 forbudte racer tror jeg ikke på. Jeg tror vi får et fald i antallet af overfald på hunde, men jeg tror vi ser en stigning i overfald på mennesker.
    De uansvarlige mennesker findes stadig, selvom deres hunde er forbudte. Enten er de ligeglade og køber disse hunde illegalt, eller også finder de andre racer som de kan ødelægge. Jeg tror racer som bullterrier, rottweiler, dobermann, mastino, presa, bullmastiff, bordeaux mf. går en mørk tid i møde, hvis et forbud bliver vedtaget. Alle disse racer har potentiale til noget farligt og "street respekt". Vi vil se en opblomstning i blandinger med disse hunde, det er jeg sikker på.
    Problemet er ejerne, og hvis ikke man går efter dem, så flytter vi bare problemet rundt, medmindre man vil udvide listen til over 50 hunde.
    Samt de kæmpe problemer det vil give at skulle håndhæve et forbud.
    Politiet kan ikke engang håndhæve et forbud mod 2 racer, hvordan skal de så kan holde styr på alle de nye...?

    Jeg håber de kommer frem til en løsning, hvor man straffer uansvarlighed uanset race.


  • #50   21. jan 2010 Britta C- Ja man skulle da mene at politiet har kontrol over hvornår deres hunde bider..... en politihund bider når den får besked på det.... det kunne jo være at betjente havde fejlbedømt situationer?
    eller måske en flok demonstranter el lign, ikke kunne holde sig fra en politihund der er på job?
    måske sådanne situationer der har udløst en erstatning?

    T


  • #51   21. jan 2010 T & M Hysted:

    Se link oven over........

    Selv ikke politiet har 100% kontrol over deres hunde, selvom de er/burde være super trænet.
    Det er ikke ment som et angreb mod schæferen, men blot en konstatering, at det kan gå galt med alle hunde, men at det er ejeren/fører der har ansvaret.


  • #52   21. jan 2010 Tonny - havde ikke lige kigget de links smiley my bad... regnede med at det var mere muskelhunderelateret snak smiley

    Ser det ikke som et angreb mød schæferen smiley
    en schæfer er også en farlig hund i de forkerte hænder helt bestemt... og mange af dem har deres...... "særheder" overfor andre hunde.... men det er jeg fuldt ud bevidst om, og tager ansvar for den race jeg har, hvilket er mere end hvad man kan sige om mange ejere af visse andre racer (tror alle ved hvilke mennesker der snakkes om her)

    T


  • #54   21. jan 2010 Hunden - LOL! ja meget.... det er faktisk pit bulls i forklædning smiley
    de rene dræberhunde smiley

    T


  • #56   21. jan 2010 Hunden - det har jeg fuld forståelse for... men du skal bare lige vide... hvis du møder en schæfer der knurrer, rejser nakkehårene og viser bisser, skal du bare række ud og nusse den lidt bag ørene.. så bliver den blid som et lam med det samme smiley

    T


  • #58   22. jan 2010 jamen dobere og schæfer er faktisk pittbulls i forklædning det er nogle værre farlige kamphunde.... ja ironi kan forekomme

  • #59   22. jan 2010 Jeg syns det er mærkeligt at man sidder og gør vagthunde til små nussere... jeg kender flere schæfere som man ikke bare skal stikke fingrene ind til hvis man ikke kender dem, netop fordi de er på "arbejde" i hjemmet. Jeg har faktisk lige i forbindelse med mit arbejde netop besøgt en landmand med en schæfer, han sagde at hvis jeg gik indenfor strømhegnet rundt om gårdspladsen, inden han fik den væk, så skulle jeg nok regne med en hospitalstur.
    Helt ærligt hvis folk med amstaffer (som er farlige for andre hunde primært) skal vide hvad de har mellem hænderne, så skal folk med vagthunde (som primært er farlige for mennesker) sku osse!


  • #60   22. jan 2010 jeg gør på ingen måde dem til små nussere ! - jeg synes bare det er en sørgeligt måde du fremlægger disse to racer på ...

    Og selvfølgelig passer hunden på i sit hjem, det gør de fleste hunde da, selv min fars Chihuhua står og skaber sig åndssvagt hvis der kommer fremmede, inden min far har sagt go for dem. ?? er den så osse en primært farlig hund ???


  • #61   22. jan 2010 potentielt farlig hvis den bider... JADA. stivkrampe kan man da osse få fra små hunde???

  • #62   22. jan 2010 Jeg synes det er mystisk at opfordre til at kæle en hund der advarer, det ville jeg i hvert fald aldrig gøre, og mine kommende børn får altså osse at vide at det er NONO

  • #63   22. jan 2010 Ja de fleste hunde passer på deres hjem, men ikke alle ved hvad de skal gøre hvis tyven har en godbid, jeg gad godt at se den dobber der hellere vil have en godbid end at forsvare sit hjem.

  • #64   22. jan 2010 jeg synes ikke du kan begynde at kører den over i hvis der er indbrud. nu kommer det squ for langt ud det her !

  • #65   22. jan 2010 Jep, det har du helt ret i, jeg ved heller ikke hvorfor vi pludselig skulle snakke om en forvirret chi?

  • #66   22. jan 2010 forvirret chi ????

    Snak om noget du ved noget om tak!


  • #67   22. jan 2010 Skaber sig åndsvagt, ser jeg sku som forvirret? normalt stopper en hund vel med at "skabe" sig når ejeren kommer?

  • #68   22. jan 2010 Ja jeg skrev også indtil min far siger god for dem og der i mener jeg, at når man far kommer ud og siger . så stopper hunden !!

    jeg gider ikke diskutere med dig mere, du er langt under mig niveau


  • #69   22. jan 2010 *mit

  • #70   22. jan 2010 Ups havde jeg overset.

    Ja nogle gange kravler man jo ned på folks "kaste med sten" niveau når de vælger kun at læse det de kan lave plat på smiley
    Men ok din dobber er ikke farlig overhoved... så siger vi det


  • #71   22. jan 2010 du forstår virkelig at pisse mig af !!!

    Lad være med at udtale dig om min hund, når du intet ved om den.
    Tag at koncentrere dig om din egen rundkørsel smiley


  • #72   22. jan 2010 ... på trods af at du skriver hun vil gøre ALT for jer selv hvis det koster hende livet...

  • #73   22. jan 2010 bla bla bla ævl og kævl er det eneste jeg kan høre komme ud af din mund

  • #74   22. jan 2010 Samt RR vel?


  • #75   22. jan 2010 HIHI

  • #76   22. jan 2010 Undskyld du udtaler dig da osse mod bedrevidende...

  • #77   22. jan 2010 HAHAHAHA JEG DØR AF GRIN ..


    Find dig noget at gå op i... er du ikke 26 ?? - så opfør dig som en på 26 år !!


  • #78   22. jan 2010 Øh dør af grin? jamen det er da også et sjovt emne?

  • #79   22. jan 2010 Og skulle jeg gå mindre op i min hund eftersom jeg er 26 og ikke 20?

  • #80   22. jan 2010 det er ikke enmet der er morsomt, det er DIG !


  • #81   22. jan 2010 Jamen tak for det da, det er vel osse meget sjovt at jeg mener vagthunde kan være farlige og at jeg har to hunde???

  • #82   22. jan 2010 ja ja

  • #83   22. jan 2010 Stop så børn smiley

  • #84   22. jan 2010 Tonny & Maja: ja det blev vist lige lovlig "off topic" smiley

  • #85   22. jan 2010 Catalina: det er muligt vi begge opdagede at vi blev lidt barnlige smiley jeg er i hvert fald ikke bleg for at indrømme at det ovenstående tog overhånd smiley nogen gange glemmer man at tælle til ti jo smiley

    Enig iøvrigt... og god weekend også til Hvil smiley


  • #86   22. jan 2010 en vagthund skal skræmme indbrudstyve væk og hvis det ikke virker så skal den bide
    det giver jo sig selv

    der er selvfølgelig forskel på en Golden retriever og en ren dyrket vagthund, men derfor kan en vagt hund godt være meget omgængelig og social bare når den ikke er på "tjeneste på sit revir"

    dette tager en ansvarlig ejer selvfølgelig hensyn til

    akkurat som ALLE andre burde gøre det, men de nye forslag gir jo desværre det signal at hvis du har en af de "rigtige" racer, så kan du opfører dig lige så uansvarligt som du ønsker, men ejer du derimod en af de "forkerte, hetzede og udfasnings truede racer" så kan du være nok så ansvarlig og din hund nok så godt opdraget og social

    du skal uanset hvad tvinges til at gå med "jødestjerne" i form af påbudt mundkurv, så du rigtigt kan stigmatiseres i forhold til omgivelserne



  • #87   22. jan 2010 min egen hund er en udpræget vogter hund

    jeg har indvendig lås på lågen og tydeligt skilt med at hunden bider

    pta dette så kan folk sagtens komme ind når jeg har åbnet lågen indefra og fortalt hunden at de er "gode nok"

    så hopper bamsen rundt om dem af glæde

    men ve dem som kommer om natten

    mht andre hunde så klarer han sig fint til hundetræning hvor han render løst rundt og leger med dem alle
    han er faktisk rigtigt social
    han tager sig god tid til at tilpasse legen efter hvilken størrelse og sind den anden hund har

    han kan brumme kraftigt hvis vi møder en anden han hund på tur han ikke bryder sig om, men som ansvarlig hunde ejer har jeg altid min hund i snor så det er aldrig noget problem

    han elsker børn men man skal dog være varsom med ham og børn da han jo er ret stor og klodset og kærlige pote dask fra en hund med ben som en bodybuilders biceps kan give lidt skrammer selv om det er kærligt ment


Kommentér på:
Så farlig er din familiehund !!!

Annonce