{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Så farlig er din familiehund... {{forumTopicSubject}}

Faldt lige over denne gamle artikel fra 2006 efter at have læst en tråd om at muskelhunde skulle forbydes da de er farlige osv.

(link fjernet)

Godt nok er artiklen gammel, men synes alligevel at den er lidt tankevækkende..

Hvad siger i? :O)

(og nej, der er ikke for at skabe ENDNU en debat om hvorvidt muskelhunde skulle forbydes osv)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så farlig er din familiehund...
  • #1   30. aug 2008 dårlig forskning smiley

    hvilke hunde og i hvilke situationer bider de? er deres grænser blevet overskredet...

    og hvad er en "jagthund"???


  • #2   30. aug 2008 Jamen så lad os da allesammen købe maltesere. De bider jo aldrig.

    Nej sådan en undersøgelse kan ikke bruges til ret meget. Både mangler der baggrunden for biddene. Og så er nogle opført som grupper mens andre er enkeltracer.


  • #3   30. aug 2008 Den indeholder både "spidshunde", "jagthunde" og "blandinger", som IKKE kan klassificeres som en race...

    Finder at det er en meget useriøs undersøgelse...


  • #4   30. aug 2008 Men hvis man gerne vil have en schæferhund, så kan man da altid købe en, der er blandet med dobermann...
    Så ryger den fra en 1. plads til en 15. plads...


  • #5   31. aug 2008 "kamphunde" er kendt for deres hengivenhed mod mennesker, men aggressivitet mod dyr/hunde..

    Hunde der oftest bider er de hunde med "børnevenlig" stemplet i panden, og som man ikke regner for noget særligt - og DERFOR bider de.
    - deres grænser bliver overskredet, for det er jo "bare en familiehund"; ingen respekt udvises for en golden frem for en Irsk ulvehund (bare et eksempel)..

    Statistikken kan jeg ikke rigtig bruge til noget, men ikke fordi de forkerte racer står øverst, men fordi hunde er levende væsner i forskellige situationer - ingen ved hvorfor hundene har bidt?


  • #7   31. aug 2008 Kæft den er svag. Hvem i himlens navn kan tage sådan noget crap for gode vare?

  • #8   31. aug 2008 Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor de har fået materialet fra.. Mig bedkendt spørger de ikke på skadestuen om hvilken race der har bidt.

    Situationen er jo også ret interessant - der er jo mange politi/vagt-hunde som bider i forbindelse med deres job, og så er schæfer og dobermann jo allerede bagud 2-0 i sådan en undersøgelse..

    Jeg hader sådanne undersøgelser - ikke så meget fordi de skaber frygt omkring forskellige hunderacer, men fordi de skaber falsk tryghed for de hunderacer som ikke er nævnt..
    En hund er en hund, og nogle racer er naturligvis mere aggressive end andre, men jeg vil til enhver tid påstå, at det handler mere om situationen end racen.


  • #10   31. aug 2008 Og jeg tilføjer lige: undersøgelsen er lavet på hundebid på 0-16-årige... Hvad med voksne der bliver bidt?

  • #11   31. aug 2008 Hvis det står i bt eller ekstra bladet skal man ikke helt regne med det er rigtig. De skriver det der er bedst sælgende og vil altid gøre det. Her for nylig da en lille pige fik bidt det meste af sit ansigt af a en rotte var stod der ikke noget om, hvordan det hele skete. Nej men der var en hel side im hendes ansigt aldrig bliver flot igen. Hvem ved om hunde havde trådt over hundes grænser.

    Jeg har lige prøvet at søge rundt på nette, og jeg kan ikke finde nogle seriøse undersøgelser af lige netop hvilke hunde der bider, for ud af de 5000 bideskader der er om året er der næsten igen der oplyser hvad hund der har bidt, medmindre der er muskelhund. Så er det på forsiden af avisen.


  • #13   31. aug 2008 Heidi -denne østrigske undersøgelse er nu ikke noget BT har fundet på. Den eksisterer skam. Den er så bare smækfyldt med udefinerede str og fejlkilder...

    Er det f.eks. ikke uhensigtsmæssigt at dele op i så forskellige grupper. Nogen hunde nævnes ved race mens andre nævnes ved gruppe (altså f.eks. gravhund og spidshund -det ene er en race det andet en gruppe) osv



Kommentér på:
Så farlig er din familiehund...

Annonce