{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

Udstationeringshund {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Er der nogen, der har en udstationeringshund, der har lyst til at dele lidt info om, hvordan en sådan aftale er kommet i stand??

Dvs.:
om det er opdrætter, der har henvendt sig til jer eller omvendt?
Hvilken type kontrakt har i?
Har i specielle aftaler for evt. ejerskifte af hunden på et senere tidspunkt?
Hvem betaler hvad?
Kan man aftale 'hvad som helst'?

Ja der er sikkert mange flere spørgsmål med tilhørende svar, så kom gerne med alle de oplysninger i kan finde på smiley

Håber der er nogen, der har lyst til at svare smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstationeringshund
  • #1   20. jan 2010 Her står noget om vilkårene for udstationering fra den kennel, som min tervueren kommer fra

http://www.team-ami.com

Gå ind på #menu#
    #Hvalpe#
    #Udstationering#

• #2   20. jan 2010 Reiki er udstationeringshund.

Jeg havde besøgt opdrætteren inden, og planen var en hvalp derfra, men da reiki kom tilbage fra køber, og opdrætter ville udstationere ham, så sprang jeg til.

Vi har brugt DKK's kontrakt (kan findes på deres hjemmeside. Deri er der osse mulighed for at tilføje aftaler om f.eks. hvem der betaler for HD-billeder, øjenlysning osv (oftest udstationeres hunden jo i forbindelse med avl), og der kan skrives i at efter f.eks. 2 kuld og/eller efter en vis dato (hvis opdrætter nu ikke får "brugt" sine kuld) bliver den udstationeringsværtens.
    Hvis hunden af den ene eller anden grund ikke kan avlsgodkendes, vil den normalt osse blive værtens.

I princippet kan du aftale lige hvad du lyster. Men overvej inden hvad der er rimeligt og hvad der vil være fordele og ulemper ved en given aftale.

• #3   20. jan 2010 jeg har ialt prøvet at have 4 tæver udstationeret - de 2 er nu overført til den familie de bor hos.
    Vi har brugt DKK's udstationeringsaftale og så har jeg lavet et tillæg, hvor i jeg førte specielle ønsker.

• #4   20. jan 2010 Jeg takker alle for de svar der er kommet - både her og på pb. I giver mig stof til eftertanke smiley

Karen Cassandra A - jeg overvejer at få en udstationeringshund - ikke selv at sende en af sted. Men du har ret - man skal være 200 % sikker på at begge parter ser ens på opdragelse/træning af hunden, sådan at hunden ikke er 'ødelagt' i opdrætters øjne, hvis den skulle komme hjem igen.

Tina og Alex N - super link I der satte ind, det giver en god fornemmelse af hvordan sådan noget kan skrues sammen. Tak for det.

Jeg vil nu overveje, hvad jeg vil i forhold til dette her.

Kommentér på:
Udstationeringshund

Annonce