{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

Hund går amok historier (alm hunde) {{forumTopicSubject}}

ja skal have overbevist kæresten om at det ikke kun er schæfere rottweilere der kan gå amok.

Så søger nogle historier om labradorer og ja alle almindelige hunde.

I min verden er hver hund jo sin egen og man kan ikke generalisere på den måde.

og skulle i have nogle gode søde historier om hvide schæfere må de også gerne nævnes da det er sådan en hun er bange for / jeg ikke må anskaffe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund går amok historier (alm hunde)
  • #2   17. jan 2010 Jeg mener også det er helt an på opdragelse/opvækst og ikke mindst ejere. En hund der vokser op i et omsorgsfuldt hjem med børn osv går næppe lige så nemt amok som en hund der er blevet mishandlet og slået på og har levet uden kærlighed i fx et alkoholiker hjem eller lign.

• #3   17. jan 2010 En af mine hunde har overfaldet en gris...... Hun rendte rundt med den og ville slet ikke slippe den igen. Jeg tror at hun var i en slags blodrus:

(link fjernet)

• #5   17. jan 2010 Berit:

Åh nej........ Det stakkels dyr!!!!

• #6   17. jan 2010 der er den her

http://www.jv.dk/artikel/732393

• #7   17. jan 2010 Det er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår meningen med.

Hun skal have eksempler på, at andre racer også kan gå amok - men det gør vel ikke hendes angst for de pågældende racer mindre?

Jeg vil da mene, at det bedste for hende er at møde de racer, hun er bange for, få erfaring med dem, lære dem at kende, så hun kan se, at de er helt ok hunde.

• #8   17. jan 2010 jeg kan fortælle en om min jak russell tæve.
    For ca. 8 år siden overfaldt hun en pappillon hanhund totalt umotiveret.
    Den kom gående på fortovet, den var løs og det var min hund også. Hun gik altid løs dengang, hun var så lydig. Men hun så sig åbenbart gal på den lille hanhund, for lige pludselig for hun over og bed den i ryggen, og hun holdt godt fast. Vi fik dem dog skilt ad, og der skete ikke noget alvorligt med den lille hund. Men min hund har ikke gået løs på gaden siden den hændelse. Og i dag går hun slet ikke løs, for hun kan ikke med andre hunde. Og hun kan ikke høre mere og er blevet dement, så hun er rimelig ustabil i sin opførsel. Hun er i dag lidt over 13½ år

• #9   17. jan 2010 også er der jo prins henrik´s gravhunde

• #11   17. jan 2010 Stemmer i med CH -jeg er hundeangst for schæfere (omend jeg kan takke CH for at det er lidt mindre udpræget end det var tidligere;o)) og det er der sgu ikke meget rationelt over. Jeg er helt klar over at der findes et utal af søde, rare, velfungerende schæfere. Og osse over at der findes et hav af andre racer der kan forette ligeså slemme eller måske endda værre skader.
    -men det ændrer altså ikke på mine følelser overfor schæferne.

Som sagt -der er intet som helst rationelt over det. Det skyldes ikke at jeg er blevet ædt af en schæfer som lille eller at jeg har hørt alle rygterne om dem i '80'erne. Men frygten er der, og det hjælper sgutte meget at fortælle at "jamen den og den race kan altså osse bide"

Med det sagt -LOOOOL Mette, for pokker hvor er det et godt billede. Kunne være taget her. Dog går min lille Reiki ind for øre- og halekupering, så hos os har alle øffere altså måttet af med ører og hale (og kan således ikke længere øffe) *G*

• #12   18. jan 2010 Tja mine hunde er blevet overfaldet af 3 flatcoated retrivere, en golden , en cocker, 2 dansk/svenske gårdehunde, jack russel terrieres.

Jeg er blevet bidt 14 steder af en blanding mellem cocker og Dansk Svensk..

• #13   18. jan 2010 Det at anskaffe sig en hund når man bor sammen med et andet menneske, er jo noget man skal være enige om...
    Man er nødt til at finde frem til en race begge parter er trygge ved.

jeg synes ihvertfald ikke det er rimeligt at din kæreste skal bo sammen med en stor hund hun er utryg ved.

Jeg er heller ikke tryg ved schæfere og derfor skal vi naturligvis ikke have en schæfer...

Kommentér på:
Hund går amok historier (alm hunde)

Annonce