{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.971 visninger | Oprettet:

Forfærdelig oplevelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag haft en rigtig ubehagelig oplevelse med min franske bulldog-tæve, Coco. Jeg sad i sofaen og pludselig kunne jeg se, at hun blev meget mærkelig. Hun rejser sig og prøver at gå, men hun kan slet ikke gå. Hendes bagben "låser" sig ligesom fast. Hun kan slet ikke styre sin krop og tisser på gulvet. Hun "kravler" hen under bordet og jeg lægger mig ind til hende. Det er ligesom at hun krmaper en smule. Jeg ligger og holder om hende og hun slapper mere og mere af. Men lige pludselig går hun helt i krampe og hele hendes krop kramper fuldstændig. Hun savler helt vildt og hun sidder på hendes bagpart og er ved at vælte bagover pga. de voldsomme kramper.
Der går måske nogle minutter, før hun slapper af igen og hun ligger nu og sover. Hun er ikke helt sig selv, og virker meget sløv og træt - hvilket der jo ikke er noget at sige til.
Hun har indenfor de sidste par måneder haft lidt "krampe" i bagbenene, men absolut ikke noget voldsomt. Det har mere virket som om hun måske har ligget for meget på bagbenene ligesom vi mennesker kan, og så derfor få lidt krampe i benene.
Men her i de seneste uger har det ligesom "knirket" i hendes bagben. Som om der er noget galt med hendes knogler også.
Jeg tager hende til dyrlæge imorgen for at få hende tjekket. Men ville høre om der var nogen herinde, der har prøvet noget lignende?
For jeg tænker lidt om det kan være noget epilepsi eller noget.

Mvh. Keesha

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfærdelig oplevelse
  • #1   10. jan 2010 det lyder rigtigt meget som et epileptisk anfald....

• #2   10. jan 2010 Hvorfor først til dyrlægen imorgen?? Havde det været min hund havde jeg været hos dyrlægen NU...

• #3   10. jan 2010 Hold da op en ubehagelig oplevelse... Håber da at den lille fis er okay smiley

• #4   10. jan 2010 godt du skal til lægen med hende i morgen ...håber du vil give en opdatering derefter ,og håber det bette pus bliver rask

• #5   10. jan 2010 Jeg ringede også til dyrlægevagten, og fandt ud af, at dem der havde vagten var dyrlægehuset i vores by. Dem skal jeg aldrig ud til igen. De var skyld i, at jeg næsten mistede hende.
    Så jeg regner med at jeg vil have hende til Fakse Dyrehospital og få dem til at kigge på hende.
    Mange tak for de søde tanker. Det er rart.
    Jeg ville bare høre om der var nogle, der havde prøvet dette før. For har læst meget om epilepsi, og der stod hunden næsten var bevidstløs, når anfaldet fandt sted. Det var hun bestemt ikke, så blev lidt i tvivl om det nu var epilepsi.

• #6   10. jan 2010 Mange tak for det, Danni.
    Fra den første film med Chester kunne jeg genkende rimelig meget. Coco gør det samme, når man klør eller bare nusser hende på ryggen og sådan som Chester rullede rundt på tæppet og kørte sit hoved rundt i det. Sådan gør Coco altid, når hun er i haven.
    Men den anden film med den sorte hund - sådan har jeg aldrig set Coco gøre.
    Kender ikke den sygdom, men jeg vil helt klart gå ind og læse om det nu. Så mange tak for det.

• #7   10. jan 2010 Nu har jeg kun set to minutter af den første video, men er det ikke meget normalt? :s Altså... Alle hunde har vel punkter hvor de begynder at stampe, og at den sidder skævt kan jeg ikke se noget galt i.

• #8   10. jan 2010 Min gamle hund var ude for noget lignende, som du beskriver det låste hendes bagben sig nærmest fast og hun kunne ikke støtte på dem. Hun fik noget beroligende af dyrlægen og lå og sov hele dagen, og dagen efter var hun fuldstændig sig selv. Er ikke rigtig klar over hvad det var, dyrlægen vidste det ikke rigtig, og eftersom det aldrig kom igen, fik vi det ikke undersøgt nærmere. Håber heller ikke det sker for dig igen, for det er godt nok ubehageligt!

• #9   10. jan 2010 Jeg ved ikke om det er normalt. Vores andre hunde gør det ikke - kun Coco.
    Tanja: fik din gamle hund det voldsomme anfald også? eller var det "kun" bagbenene, der låste og så skete der ikke mere? for sådan var det med Coco et par gange før hun nu har fået det store anfald..
    Hvor lang tid låste bagbenene sig fast på din gamle hund?

• #10   11. jan 2010 puha Morten - sikke dog en grim oplevelse :o(
    Hvordan går det nu? Håber det bedste....
    Varme tanker herfra

• #11   11. jan 2010 Coco har i dag været til dyrlæge og det var epilepsi. Hun har dog ikke haft nok anfald til at de ville behandle hende med medicin. Så nu håber jeg bare, at der går meget, meget lang tid før vi skal opleve sådan et anfald igen smiley

Kommentér på:
Forfærdelig oplevelse

Annonce