6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
forfærdelig oplevelse {{forumTopicSubject}}
ja jeg var jo ved dyrlægen i går med pølse fyren og som om den tur ikke var slem nok - så står der en dame med en pomserhvalp på 9 uger der da jeg komme ind. hvalpen ligger død på disken med blod ud af munden - hun fortæller at det er deres Rottweiler der har slået den ihjel --
de har haft den i to dage også lader hun dem være alene sammen denne dag. da hun kommer hjem ligger hvalpen død..
det var så forfærdeligt og jeg må indrømme at jeg blev så frygteligt vred over at folk ikke har respekten for hvad det er for nogle dyr de har...
desværre er det her hvalpen der betaler prisen...
ja -- måtte lige have luft -- har haft nogle rigtige dårlige og trælse dage... og den her oplevelse gør det ikke lettere - nu har jeg synet af den lille fine poms på nethinden..
jeg håber at i passer på jeres hunde og respektere at det ikke er legetøj og at en stor og en lille hunde skal holdes adskilt når de skal være alene... i hvert fald indtil den lille er noget mere robust...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
maj 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
hvad går der galt oven i hovedet på de mennesker
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
har set det flere gange nu -- og det har slet ikke været i ond mening.. men en pomserhvalp er ekstrem sart --
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
fuldstændig enig med dig
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 7 Emner: 95 Svar: 999
> hundemutter> træls oplevelse for dig ...
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Men det er en skrækkelig måde at lære det på.
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Kan godt forstå du med det hele i mente med Pølse også, syntes at det er rigtig r... elendigt lige nu..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Synes bare det er lidt hårdt at stå og dømme vedkommende på den måde.. Du aner jo intet om hende som hundeejer ellers
mar 2006
Hunde med så stor størrelsesforskel der kun har kendt hinanden i to dage er måske lidt noget andet end "alle hunde". Det er ikke "alle" hunde der ved et uheld kan trampe hinanden ihjel. Havde det været en rottehvalp var der sikkert ikke sket noget.
Vi skiller da også vores herhjemme, men det er der flere årsager til.
sep 2005
mar 2008
og du skal være velkommen til at løbe den risiko --
og jeg dømmer ikke -- det var bare så forfærdeligt -- og jeg forstår slet ikke folk vil løbe den risiko.. kan se det med mine egne hunde -- de er enormt sarte i forhold til andre racer --
jeg skriver ingen steder hun er en dårlig eller dum hundeejer -- jeg forholder mig blåt til at hun ikke har tænkt så langt at denne risiko foreligger -- en risiko jeg ikke ville tage ---
jeg skriver dette indlæg fordi der er mange der ude som måske ikke har overvejet dette -- og håber på at de vil tage det til efteretning frem over
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
mar 2008
min pointe er som jeg også skriver at jeg håber folk vil respektere at de små hunde altså ikke kan holde til så meget som de store -- og slet ikke når de er hvalpe --
jeg har oplevet det før - eks har været nabo pt en pomser blanding med et brække bagben -- den hoppede bare lige ned fra deres sofa..
jeg ville heller aldrig lade mine hvalpe være alene med de gamle hunde før de har en hvis størrelse.. og slet ikke hvis jeg havde store hunde -- og det handler ikke om at store hunde er farlige eller onde -- men at de små bare ikke kan holde til så meget.. og hvorfor løbe risikoen.. når hvalpen er død er den jo død og det i sig selv er ærgeligt.. men jeg ville da være fuldstændig ulykkelig over det..
sep 2005
mar 2008
og ja de skal lære det -- når hvalpen engang er noget mere robust end en pomser hvalp på 9 mdr...
sep 2005
mar 2008
mine får heller ikke lov til at hoppe eks op og ned af sofaen -- de har en trappe de benytter...
sep 2005
sep 2005
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Rotten leger bryde lege og slår med poterne,samt bruger vægt,når den tumler..
Så der skal ikke så meget til,før en lille hvalp/hund kommer til skade..
Den kan osse ha lavet en markering.. Ingen ved det..
Synd for den lille hvalp og trist for ejer,der nok ikke lige,havde set det endt sådan
mar 2006
Der er ingen der siger dig imod når du skriver at det kunne have været et uheld. Det vi undrer os over er at man ikke tager hensyn til at det er et uheld med stor sandsynlighed (andre uheld kan selfølgelig også ske, men man kan jo selv se at der er stor størrelsesforskel).
Kender ikke hverken hunden eller ejeren, men jeg antager at ejeren kender sin hund godt nok til at vide om den ville lege med den lille eller ej og tage forholdsreglerne ud fra det.
Man kan så også stille det på spidsen og spørge om du personligt ville lade en 9 uger gammel poms være alene med dine BB'ere efter kun 2 dage? Igen, jeg kender ikke dine hunde så det er ikke fordi jeg "tror noget" om dem.
Jeg ville godt turde med min sheltie, men ikke med amstaffen - ikke fordi han er ond, men fordi jeg ved at han er mere voldsom i sin leg. Det er der intet galt i, det er bare ikke sikkert at en poms hvalp kan holde til det.
sep 2005
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Hvad fanden er det da for en måde at te sig på?!?! Hvad med at prøve med bare en smule dannelse...
Nej, jeg har aldrig oplevet noget 'grimt' med mine hunde/hvalpe, netop fordi jeg har brugt almindelig logisk sans og aldrig ladet hvalpe og voksne hunde være alene samme...
Jeg ved godt at der er mange mennekser der ikke tænker over, at det ikke er så smart at lade en hvalp og en voksen være alene uden opsyn, men så vidt jeg kan læse mig frem til er det også det der er pointen med Hundemutter's tråd -at gøre opmærksom på at det nemt kan gå galt, uanset om det så er et uheld fra den voksenes side, eller om hvalpen simpelthen bare har været en pestilens for den voksne og den er gået over gevind, uanset årsagen er det en frygtelig ting der er sket -og det har efter min mening ikke noget med størrelses forskel i racerne at gøre, men det er så en anden sag...
Men jeg kan simpelthen ikke se hvad du hidser dig sådan op over, jeg er sikker på at Hundemutter's tråd her er ment som en advarsel og hvis ikke det var fordi jeg i forvejen holder mine hvalpe og voksne hunde adskildt det første lange stykke tid, ville denne tråd da have fået mig til at tænke gevaldigt over det...
forfærdelig oplevelse