{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så fik jeg sku også set det
  • #1   7. jan 2010 Hold da op........ måske man skulle til at forhandle dem...??? NOT!!! Det var sku da en tosset ide!!

• #2   7. jan 2010 Tjaa, synes ikke det er værre end de folk som synes de skal give deres tøj på (hvis det ikke kun er fordi de fryser).

og her kunne det endda være nyttigt for gulvet.

• #3   7. jan 2010 Det er selvfølgelig bedre end at få kløerne fjernet helt... som de gør på katte i USA )-:

• #4   7. jan 2010 syntes det er væsentlig forskel på at klæde hunden ud også give den sådanne dimser på fordi den ikke må ridse gulvet.. det næste bliver vel en fælde hårs opsamler --- hmmmmmmm -- sådan en ville jeg sku nok købe *gg*

• #5   7. jan 2010 kim og malene - det er sådan nogle dimser til at sætte på neglene for at de ikke ridser gulvet...

• #6   7. jan 2010 der kan jeg ikke se den store forskel. ville hellere give mine hunde sådan nogen på neglene (så har de et formål med ikke at ridse gulvet) end at give mine hunde tøj på!!!

• #7   7. jan 2010 hvorfor have en hund hvis den ikke må være i huset af hensyn til gulvene -- måske det bare er mig. men fik hund fordi den skulle kunne bevæge sig frit rundt i mit hus med det slid dette måtte medføre..

• #8   7. jan 2010 Sandra J : Tøj og negledimser i matchende farver smiley Så sej..
    Det næste bliver "højstole" til vores 4 benede venner, så de også kan komme til bords, de er jo nærmest på niveu med os i alle henseende efterhånden..

Lidt ironi-lidt "stop nu lige"

• #10   7. jan 2010 betinna -- to sek .--- den ved jeg hvor kan fås

• #11   7. jan 2010 wupti -- vil du have den i løserød eller lyseblå

http://www.callingalldogs.com/pethighchair.aspx

• #12   7. jan 2010 suk.. hvorfor har man så overhovedet hund

• #13   7. jan 2010 jeg har også en klapvogn - brugte den til min gamle hund der ikke kunne gå så langt - men stadig gerne ville med på tur. det er sku smart nok.

• #14   7. jan 2010 jeg var meget glad for min - sled den op på 8 mdr. kunne simpelthen ikke holde til at bære ham når vi var afsted - vi går i soven imellem 1 til 1½ time om dagen og jeg fik simpelthen skæv ryg af at løfte ham. - så købte jeg først en brugt. den var sku smart.

har dog ikke brugt den siden han døde - for har rase hunde nu.

men syntes også den er amert til folk der rejser eller eks kører meget i bus -- keder også flere der bruger dem på udstillingerne..

• #15   7. jan 2010 skriver sku da ikke nogen steder han ikke kunne besørge sig - han kunne bare ikke holde til at gå i så langt som de andre.. han elskede at være med -- og fik væsentlig mere motion end de fleste parcelshus hunde --

fordelen ved vognen var at han kunne omme op og sidde i den når han blev for træt - også hvile lidt også kom han ned igen.

• #17   7. jan 2010 Det må da gøre ondt på hunden, at have sådan noget skrammel på neglene smiley

• #19   7. jan 2010 så det vil sige han ikke længere skulle have været med ude og opleve - hygge sig - dufte og se sammen med resten af hans flok - bare fordi der sidder folk der ude som bliver vældig forarget..

• #20   7. jan 2010 Hundemutter .- netop. Det er langt vigtigere at det ser "rigtigt" ud, end at ens hund har den bedst mulige livskvalitet.... eller noget!

• #21   7. jan 2010 Samson - prøv nu lige at læs hvad hundemutter skriver. Hunden kunne jo sagtens gå, men den kunne ikke komme med på de lange ture. I stedet for at nøjes med korte ture, tog hun den så med i klapvognen, så den kunne få alle de spændende indtryk på turen. Det er da langt bedre end at lade den sidde derhjemme og glo!

• #22   7. jan 2010 *gg* det er godt nok et meget idialistisk billede du har af alderdom hos hunde -- men fred være med det.

tror mine hunde glæder sig over de her i huset kan få lov til at blive gamle med det tempo det medfører uden at skulle have sprøjten

• #24   7. jan 2010 så hellere lade hunde sidde hjemme -- efterlad den til sig selv imens resten af flokken morer sig..

• #25   7. jan 2010 Hmm.. Jeg synes nu idéen med hunde-klapvogn er ret god..
    JA det ser lidt fjollet ud, men nogle hunde har virkelig brug for det og så skidt med om nogle synes det er lidt fjollet!
    Mine 2 piger har også forskellige behov, og når vi er ude på de lange ture (især efterår/vinter) kan Shika slet ikke følge med.
    Hun er i forvejen en ''doven'' hund og synes ikke gåture er ret sjove, så vi bære hende ofte ½ af turen.
    Vi har ikke brug for en hundeklapvogn, da vi kun har 2 hunde og dermed at bære Shika hvis det er nødvendigt.
    Men dem der er ude og gå tur med 3-4-5-6 hunde af gangen, kan en sådan klapvogn være rigtig god. Netop fordi hunde jo bliver ældre, og ikke har samme behov!
    - Desuden er det da også en ok idé til udstillinger, for hunden har nemt sidde og se ud over det hele ved siden af sin ejer, i stedet for at være lukket inde i et bur eller lignende?
    Så hundemutter - Jeg forstår dig godt. Og Pølse ser ud til at elske den smiley

MEN de dér negle-dimser er simpelthen for meget!! smiley
    Helt ærligt..

KH Ann-Sophie

• #26   7. jan 2010 Samson - Ja ja det er unaturligt, men dét er makeup, neglelak, silicone bryster, hair extensions, fedtsugninger osv jo også til os mennesker. Men dét ændre jo ikke på det bliver benyttet i stor stil!!
    - Synes slet ikke en klapvogn er ligeså langt ude som fx negellak til hunde, hårfarve til hunde, pynte-kjoler osv osv osv..
    Listen over unaturlige ting til dyr og mennesker er lang. MEN der er sandelig nogle brugbare ting imellem.!
    MVH Ann-Sophie

• #27   7. jan 2010 Og en gammel hund har da brug for samme opevelser som en ung hund, og samtidig skal den være en del af flokken!
    Fordi den er gammel skal man da ikke bare lade den være derhjemme, fordi hele huset incl alle hunde tager et smut i dyrehaven! Dét er dælme da synd og skam hvis dét sker!
    Den gamle hund skal da ligeså vel med og have oplevelser og fællesskab.
    MVH Ann-Sophie

• #28   7. jan 2010 Samson - nævn én ting der er naturligt ved det liv vores hunde lever i dag?

• #30   7. jan 2010 Gine - Hæhæ, ja dét er jo rigtigt nok.. Havde ikke lige strukket det så langt ;')

Samson - Ja det er muligt, men synes ikke en hund skal straffes fordi den er gammel.. smiley
    * Det er noget HELT andet hvis den er gammel og grå = Den er ikke interesseret i at oplevel nye ting og vil bare gerne sove.
    * Men en gammel hund kan sagtens have sind som en unghund, men kroppen kan bare ikke følge med, og så skal de med ud og opleve ting uanset alder!
    KH Ann-Sophie smiley

• #31   7. jan 2010 Samson - Ja ihvertfald i forbindelse med de små racer er du vidst den eneste der mener det :') Hæhæ..
    Det er jo noget sværer at komme en GD i en klapvogn end en lille 3 kilo's hund fx..
    Men jeg synes kun det er godt der laves hjælpemiddler til gamle hunde, ligesom der laves kørestole og gangstativer til ældre mennesker.
    KH Ann-Sophie

• #32   7. jan 2010 Hundemutter : Jamen for fanden da, synes godt det er fuldstændig idiotisk at behandle hundene som mennesker !!!
    Højstol, jamen altså !!
    Det er til at brække sig over.
    Tror de allerfleste "problemhunde" ville være mindre problematiske hvis man kunne skelne mellem mennsker og hunde....
    Jeg er af den soleklare overbevisning at, der ikk findes problem hunde, men menneskerskabte problemer.

Jeg tror på at når en hvalp fødes, er det et blankt stykke papir, det er bliver skrevet der på, er os der skriver det, så hvis alle gad at tænke sig om, lære noget om at holde hund, ville de aller aller fleste få et bedre liv

• #33   7. jan 2010 Jeg kan ikke se hvordan en klapvogn kan skabe en problemhund??

• #34   7. jan 2010 Jeg synes geil der er til hundens eget bedste er helt super - og kan det tilmed gøre livet lettere og sjovere for ejeren, så er det da kun endnu bedre!

• #35   7. jan 2010 Jeg siger ikk en klapvogn kan skabe problemhunde, men mener heller ikk det er løsningen, jeg vælger heller at følge hunden, til det den nu kan holde til !!
    Synes overhovedet ikk man kan sammen ligne med ældre mennesker, for igen, er jeg af den overbevisning, at det er meget vigtig der er forskel på mennesker og hunde !!

• #36   7. jan 2010 Ginne - Enig! smiley

• #37   7. jan 2010 Bettina - Mine sammenligner er for at sætte det lidt i perspektiv. For mennesker bliver ligeså vel gamle og besværet af dagligdagens udfordringer - Og det samme gælder (trods alt) også en hund.
    Og ved at lave hjælpemiddler til en hund, letter man hundens liv - Ligeså vel som man letter sit eget.
    Det er jo svært og uforståeligt for en gammelhund at den pludselig ikke kan komme med på de gamle ture, fordi den ikke kan holde til al det motion. Så dér hjælper en klapvogn den med at deltage, uden at overbelaste sin gamle krop.
    Lige en klapvogn synes jeg er én af de brugbare ''menneske-ting''..
    KH Ann-Sophie smiley

• #38   7. jan 2010 Tjaaa,,,da min Ronja som hvalp brækkede sit ben,,da havde jeg hende også med i en cykelvogn,,,hun skulle da opleve noget selvom hun ikke kunne gå så langt p.g.a. benet,,når de andre så fandt noget der var rigtig spændende,,så løftede jeghende ud så hun kunne snuse med,,og så løftede jeg hende op igen når hun var træt af at gå.
    Jeg synes da selv at ideen var go' :o)

• #39   7. jan 2010 Pink? Og hvem har sagt man bruger den til at gå tur ned af gaden?
    Arg Samson, NU forvrider du sandelig sandheden til din egen fordel..

• #40   7. jan 2010 Øj, jeg kunne godt nogengange have brugt sådan nogle beskyttere, når vi har været gæster i hjem, der er lidt mere sarte end vi selv er :oS

Synes bare det er lidt upraktisk at sidde og dutte sådan en bunke på kløerne af vapsen...

• #41   7. jan 2010 Helt iorden Samson!

• #42   7. jan 2010 Samson> Ja det mener jeg sagtens det kan være smiley

• #43   7. jan 2010 Wow med pjank og pjat man kan få til hunde, det godt nok for åndsvagt og Ann-sophie P, det korrekt at alt det til mennesker heller ik er naturligt, meeeeeeeeeen vi kan jo selv vælge, det kan vores hundevenner ik, men så længe folk køber alt det pjat til deres hunde(dukker) ja så er der desværre os et marked for det, der er sku ingen grænser for galskaben i vores verden, gad vide hvornår folk herhjemme begynder at holde bryllupper for deres hunde og store fødselsdagsfester og wellness kursus osv Welcome to America hehe

• #44   7. jan 2010 Rikke S : Du har fat i det rigtige... Dukker :-)...
    Lad hunde være hunde, det er deres eneste krav for at få et godt liv !!!
    Og er det ikk det vi har dem for ???????

• #45   7. jan 2010 Rikke - Kan sku ikke se hvad der er vanvittigt ved en klapvogn til en gammel hund? Det kan jeg virkelig ikke? Beklager!

• #46   7. jan 2010 Jeg kan faktisk godt se det fornuftige i en klapvogn til nogen hunde.

Har man eksempelvis en lille hund og man godt kan lide at gå rigtig lange ture, så synes jeg det er kedeligt, at valget står mellem at lade hunden blive hjemme eller lade være med at gå de lange ture.

Hunden kan i en klapvogn få sine pauser, som den har brug for - og ejeren behøver ikke at have dårlig samvittighed over at dyrke sin interesse fordi den arme hund sidder derhjemme og kukkelurer...

Meeeen - det har også sine grænser, og der er nogle scenarier med den klapvogn, der godt kan få det til at løbe mig koldt ned af ryggen. Og jeg tror desværre, at det er dem, der er flest af i gadebilledet.

• #47   7. jan 2010 Hvad er forskellen om man transporterer sin lille hund i en klapvogn ud til den gode strand, eller man gør det i en bil?

• #48   7. jan 2010 Jeg tror ikke en chihuahua lige sådan kan gå ti km ;o)

Og folk uden bil skal jo også have en måde at transportere sig selv og sin hund over store afstande.

• #49   7. jan 2010 CH - Netop i de tilfælde er en klapvogn super ja! smiley
    KH Ann-Sophie

• #50   7. jan 2010 Samson - det er ikke alle hunde, der kan gå 15 km....

Så synes jeg da lige jeg vil korrigere - en bil bruger DU, når du nu bor i Kolding og skal til Vesterhavet.

Jeg har altid brugt bil, hvis jeg har skullet til gode strande - også selvom de gode strande kun ligger 5 km væk eller mindre... Det er mit valg.

Og hvis en person, der godt kan lide at gå 10 km for at finde en god strand, som hunden elsker, så giver det altså god mening at transportere den i enten taske eller vogn (jeg ville foretrække vogn, det er mindre tungt) sådan at den også fik noget ud af at være på bestemmelsesstedet og ikke var smadret af gåturen dertil - og i øvrigt skulle begrænses fordi den også skal hjem igen..

Eller der den slags noget, der er forbeholdt mennesker med store hunde og/eller bil?

• #51   7. jan 2010 Jeg synes det generalle i dette er at, man altid skal huske på det vi mennesker synes er det bedste for os, ikke nødvendigvis er det bedste for vores hunde..
    Har stadig den tro på, at du skader din hund væsenligt ved, at menneskeliggøre den, end ved at behandle den som den det nu er !!!

Derfor vil jeg ALDRIG påføre min hund nogen form for menneskest underlige opfindelser..

Men når alt kommer til står det jo for hver vores beslutninger om hva der er godt og skidt, dog vil jeg lige fortælle at mine hunde, dejlige sunde og raske, aldrig har voldt os problem mht adfærd, og de er altid blevet beshandlet som HUNDE

• #52   7. jan 2010 Samson - du beder andre om at lave om på deres liv, fordi du ikke selv ville prioritere.

At smide hunden i en klapvogn er ikke nødvendigvis at behandle den som andet end en hund - det er bestemt ikke DET, der er det afgørende i den forbindelse.
    Det er jo relationen, det handler om, ikke transportformen.

Hvis et menneske gerne vil have sin hund med på en vandretur, så synes jeg da det er glimrende at give den muligheden for det, og så skåne den for det, den ikke magter eller som er usundt for den.

Selvom jeg ikke ynder at sammenligne børn og dyr - så er det jo det samme, vi gør med børn.
    Selvom en toårig godt kan gå, så tager vi klapvognen med på længere ture, da vi ikke selv ønsker den begrænsning der ligger i en torårigs formåen.

Anderledes er det ikke med hunden.

• #53   7. jan 2010 Bettina - mon ikke en hund synes et halsbånd og en line er sær menneskelig opfindelse ;o)

Tror den tid er forbi, hvor vi kan snakke naturligt/ikke naturligt i forhold til vores hundehold. ;o)

• #54   7. jan 2010 Ganske givet synes de er underligt, men det er jo ikk det drejer sig om. Det har intet med menneskeliggørelses at gøre.
    Det jeg siger er at det ikke hører nogensteder hjemme at behandle hundene som andet end hunde.
    Snor og halsbånd er et nødvendigt onde, mest af alt for hundens sikkerhed..

• #55   7. jan 2010 Man må også huske på der er forskel på vores begrebs opfattelser - hvad jeg finder menneskeliggørelse, er ikke nødvendigvis det samme som andre forbinder med ordet.

Og jo der er da uden tvivl problemer i folks hundehold der kunne mindskes ved en grundlæggende holdningsændring hos disse mennesker. Men jeg tror på ingen måde at det kan gøres så sort/hvid.

Jeg hvisker da min hund søde ord i ørene mens jeg nusser hende - hun forstår dem på ingen måde, men jeg gør det for min skyld, fordi jeg synes det er hyggeligt. Det er blot et sted i min daglig dag hvor jeg menneskeliggør min hund. Men sådan er det at være hund i mit hus..
    Jeg har hund for min skyld - ikke for hundens smiley Og det tror jeg faktisk vi begge er bedst tjent med smiley

• #56   7. jan 2010 Jeg ser det ikke som menneskeliggørelse at sætte hunden i en klapvogn, så den kan komme med på en lang tur.
    I så fald, er det også menneskeliggørelse at sætte den i en bil eller tage den med i en bus.

Det er jo bare en transportform - medmindre man selv gør det til andet.

Jeg er helt enig i, at man skal behandle hunden som en hund - eller holde af den på præmisser, der gør det muligt for den at få et godt hundeliv og SAMTIDIG opfylde de behov, der ligger til grund for vores anskaffelse af den.

• #57   7. jan 2010 Bettina> for andre er klapvognen/tasken/dækkenet/heldragten/hundeskoene/balsammen/osv. et nødvendigt onde - netop for hundens skyld smiley

• #58   7. jan 2010 Iiihhh hvor ville jeg ønske vi sad i samme rum, synes det er pisse svært at forklare mig op skrift, uden jeg kommer til at lyde som en sur gammel kælling..

Jeg forstår godt det i skriver, det er vi ikk uenige om, der hvor jeg synes det største problem er, er når "hjælpemiddelerne" tager overhånd..

Giver det mening ??

• #59   7. jan 2010 Ginne, af hvad for en fisk, netop for hundens skyld hehehe torsdagens joke, utroligt nogen hunde har kunne leve inden mennesket opfandt alt det bras,, nøj hvor må de stakler ha haft det skidt og tænkt, åhhhh bare der snart var nogen der gad lave jakker/kjoler/sko/tasker osv til os, ej come on, godt nok bor jeg på landet, men ik så langt ude at jeg nogensinde kommer til at tro på at alt det pynte halløj er for hundens skyld, nixen, det for menneskes hehe

• #60   7. jan 2010 Bettina, jo, hjælpemidlerne kan tage overhånd, men det er hvis de bliver brugt til andet, end det de er.

Når dækkenet bliver til tylskørter, og når klapvognen bliver en indkøbsaccesorie.

Samson, hvis din hund vidste, at når klapvognen kom frem, så stod den på supertur, så ville den vælge den.
    Den er da ligeglad med, om det er en bil eller en klapvogn der transportere den til sit bedste luftested....

• #61   7. jan 2010 Når de bruges til udstillinger tror jeg ene og alene de bruges som ''opbevaring'' af hunde, så man kan have hunden/hundene ved sig - Så de ikke skal sidde i et bur et andet sted end hvor man selv er?
    Der er klapvognen vel på niveau med en taske, men der er bedre plads til flere hunde i en klapvogn + Man ikke får ondt i ryggen af at bære 3 hunde på skulderen :')

Men nu bruges en klapvogn vel hovedsageligt til de lange ture, for ikke alle hunde er lige mobile og adrette til dette smiley

KH Ann-Sophie

• #62   7. jan 2010 Jamen det må du da gerne synes for min skyld.

Men jeg håber da, at du er i stand til at lade andre synes noget andet ;o)

En hund lærer i billeder. Og de forbinder ting lynhurtigt. At jeg tager en bestemt hue på, betyder at jeg skal ud at fyre - hunden kommer ikke med. Disse dage tager jeg overtræksbukser på, når hunden skal luftes - det ved han og han reagerer prompte.
    Når min mand skal træne lydighed, har han vest på - det ved hunden. Når han skal gå spor, har han en sporline i hånden, det ved hunden... OG kender forskel, ved præcis, hvad han skal.

Ligeledes ved en hund udmærket godt, når den først har oplevet et par gange at klapvogn = ud i det fri, at nu vanker der noget super...

Dummere er de altså heller ikke...

• #63   7. jan 2010 Samson, det virker til at det er ordet klapvogn du er utilfreds med. Kan se at du siger det er okay med en kassevogn, men ikke med en klapvogn. Hvordan kan det være?

• #64   7. jan 2010 ALT, hvad vi gør med vores hund er mest for vores egen skyld.
    Var det ikke det, havde vi ikke haft tamhunde....

Og hvis man ynder at bevæge sig omkring med sin hund, så skal man da gøre det. Så vidt jeg ved, tager en hund ikke skade af at blive transporteret i hverken bil, bus, tog, sæbekassebil, barnevogn, taske indkøbspose eller klapvogn.
    Til gengæld kommer den med ud, hvad den ikke ville have gjort, hvis vi ikke gjorde brug af transportmidler til den.

• #65   7. jan 2010 CH - Indkøbspose?? ;'D Smil..
    Bare den ikke er i plastic smiley

• #66   7. jan 2010 ;o)

• #67   7. jan 2010 Hvor er det latterligt. Hvis folk ikke vil have hunden til at ridse gulvet så lade vær med at anskaffe sig en..
    Men jeg synes også det er blevet for meget med alt det man kan få til hunde. Det er jo et dyr ..!!

• #68   7. jan 2010 Samson, og din grænse går så ved, at den der godt kan lide at gå lange ture, hellere skal lade hunden blive hjemme end at tage den med...

Sådan er vi forskellige. Jeg må indrømme, at jeg ville tænke på hunden og det, sådan en tur kan give, end principper om, hvad der passer sig...

• #69   7. jan 2010 Tanja skriver:

"Tjaaa,,,da min Ronja som hvalp brækkede sit ben,,da havde jeg hende også med i en cykelvogn,,,hun skulle da opleve noget selvom hun ikke kunne gå så langt p.g.a. benet,,når de andre så fandt noget der var rigtig spændende,,så løftede jeghende ud så hun kunne snuse med,,og så løftede jeg hende op igen når hun var træt af at gå.
    Jeg synes da selv at ideen var go' :o)"

og Samson svarer:

"Tanja H: Det er også lidt andet. Du gik jo ikke ud og købte en pink klapvogn fordi du godt vil gå en tur ned af gaden med din hund...."

Der er altså, ifølge Samson, en afgørende forskel på en cykelvogn og en klapvogn. Måske cykelvognen er mere i pagt med naturen ;O)

• #70   7. jan 2010 Nåh ja. Hunde med brækkede ben skal med, men små hunde kan bare blive hjemme. Dumme mig ;O)

• #71   7. jan 2010 Der er da rigtig mange ting, man burde, så man ikke skal lade den arme hund komme op at sidde en klapvogn..

Jeg tror vi er ude i noget "det skulle nødigt hedde sig" mere end hvad der er godt for vapsen.

• #72   7. jan 2010 Har du ikke ???

"Hvis du kan lide lange ture, skulle man nok ikk anskaffe sig en lille hund"

• #73   7. jan 2010 Samson - ok... så vi skal altså ud på dejlige lange ture og stå????

Hvad blev der af gå?

• #74   7. jan 2010 Forstår slet ikke I bliver ved - For I bliver aldrig aldrig enige :')
    Folk er jo forskellige i deres hundehold, og sådan vil det altid være.
    MEN, vi kan alle blive enige om der er mange fuldstændig unødvendige ''dulle-grejs-ting'' til især små hunde, og rigtig mange af dem har absolut intet brugbart formål.
    Så skal vi ikke hellere fokusere på de ting vi er enige om, i stedet for at ''slås'' over de ting vi ikke er enige om?
    KH Ann-Sophie

• #75   7. jan 2010 Du taler sort, Samson..

dine ord:

"Den kan da også sagtens komme med, men hvad er der blevet af med bare og stå i snor ved siden af ejer? Skal den absolut have en klapvogn og sidde i ? ?"

Hvordan kommer den med ud op lange gåture ved at stå ved siden af sin ejer? Og hvordan opfylder det ejerens behov for at gå sine ture?

Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor en cykeltrailer er ok og en klapvogn ikke er. Ved du godt, at man godt kan få klapvogne i andre farver end lyserød?
    Og at cykeltrailere også kan have kraftige farver.

Gad vide, om en babyjogger er ok, hvis den nu ikke er lyserød? Er det i virkelighen farven, der er problemet.

Jeg hører stadig gerne, hvordan det kan skade hunden at sidde i en klapvogn.

• #76   7. jan 2010 Hvem slås, Ann-Sophie?.. Det er en debat...

Men jeg trækker mig da gerne, hvis argumenter ikke er velset.

• #77   7. jan 2010 CH - Arg lidt slåskamp er der da, kampen om at få ret altså!
    Og ingen af jer får ret jo, så forstår ikke hvad debatten går ud på?
    * Egentligt handler denne debat om de små dimser man kommer på hundenes poter, og slet ikke klapvogne :')
    Jeg forstår bare ikke de samme 3 mennesker bliver ved og ved med at argumentere med de samme ting, ingen af jer ændre jo mening alligevel? smiley
    Men argumenterne er såmænd fine nok, men det ændre jo bare ikke på dét faktuk at i ALDRIG bliver enige smiley
    KH Ann-Sophie

• #78   7. jan 2010 Samson, jeg har bare svært ved at se, hvorfor det er, at en klapvogn er forfærdelig.

Og også hvordan det, at hunden står i snor ved siden af sin ejer dækker et behov for lange gå ture.. Med den race, man har valgt fordi det er den race, man gerne vil have.

En løsning er - sæt den i en form for transport-ting. Lad den gå og løbe i det omfang den kan, og lade den hvile i det omfang, den har behov for det. På den måde slår man to fluer med et smæk - eller tre, da man har mulighed for at dyrke sin interesse sammen med sin hund, uanset det, at den er lille.

• #79   7. jan 2010 Ann-Sophie, jeg debatterer ikke for at få ret, men for at søge argumenter, der udvider min horisont.

Her finder jeg dog ikke så mange argumenter ud over - jeg bryder mig ikke om det.

• #80   7. jan 2010 En hund, der ikke kan gå 15 km kommer ikke til at kunne det, selvom den får pauser ved siden af sin ejer ;o)

• #81   7. jan 2010 CH - Netop, og derfor forstår jeg ikke denne debat holdes igang så længe? Hehe..
    Det er kanon godt at debattere herinde, og det er meget lærerigt. Men denne tråd er bare gået fuldkommen i stå jo.. smiley

• #82   7. jan 2010 Jo jo - vogne med motor er ok, så vidt jeg kan læse..

• #83   7. jan 2010 Der er debat så længe der er svar, sådan er det jo...

Men skal dette være en debat om debatten eller en debat om temaet?

• #84   7. jan 2010 Samson - nej, den er naturligvis ikke med for at den kan hvile sig mens man selv står stille, men at den kan sidde der, mens man stadig er i bevægelse.

Således kan ejeren gå 15 km og hunden måske kun 3 og så lege et eller andet passende sted. Uden at blive overbelastet og uden at blive for træt og for slidt.

• #86   7. jan 2010 Jamen for dælen da, har man en race, der passer perfekt til en, og man kan løse den ene udfordring ved at smække hunden i en klapvogn, babyjogger, cykeltrailer, whatever - hvilken ret har du og jeg så til at blande os i det?

Det er da en super løsning, hvor ingen går på kompromis. De eneste, der bliver generet af det er jo folk, som lægger mere i transportformen end den i dette tilfælde repræsenterer.
    Og det er da et misforstået hensyn at vælge race ud fra, hvad andre synes om at se på.

• #87   7. jan 2010 Dette er en debat om et emne der slet ikke vedrøre selve tråden - Som jo handler om dutter til neglene :') Sååe..
    Men god debat ihvertfald, hvis det da kan kaldes en debat? smiley

• #88   7. jan 2010 ''Ja ! Jeg er stædig jeg er jyde ;-)''

Hæhæ, ja så kan CH & Co. ligeså godt pakke sammen jo smiley

• #89   7. jan 2010 Jamen jeg er da enig med dig i, at det kan og ofte også bliver for dukkeagtigt, hvor det ikke er hundens behov, der tilgodeses, når der pusses og nusses med glitter, glimmer tyl og lækkert pink..

Men det betyder ikke, at en klapvogn kan bruges yderst fornuftigt, og alene det, at det er en klapvogn (eller enhver anden form for transportkasse, som kan bruges til en hund) er dukkeagtig og hunde-uvenlig.
    Den kan rent faktisk bruges på en måde, der i den grad tilgodeser en hund og som giver den nogle oplevelser, som den ellers ikke få.

Det er ikke klapvognen, der gør det pussenusset, men hvad man gør med den.
    Og en gåtur i skoven under fornuftige forhold er da kun noget, man kan bifalde at de små selskabshunde oplever. Jo mere, jo bedre.

• #91   7. jan 2010 Hehe... havde jeg haft en af de små hunde der, så ville den være kørt træt, når vi nåede busstoppestedet.... Men så kunne jeg jo så bare bære den hjem igen....

Fed tur ;o)

• #92   7. jan 2010 Jeg ejer altså ikke en klapvogn. Jeg har schæferhund, den kan sagtens bevæge sig. Og jeg gider ikke at gå lange ture, så det bliver aldrig aktuelt - ikke engang med en lille vaps, hvis jeg nogensinde skulle skaffe mig sådan en.

Men det forhindrer mig jo ikke i at se det fra andres vinkel end min egen ;o)

• #94   7. jan 2010 Jamen jeg er enig - hvis man har den vogn fordi man bruger hunden som babysubstitut, så er der dælme noget galt. At de bruges til at lege lid dukkeleg med er på ingen måde noget, jeg kan forsvare.

Men jeg kan virkelig se det praktiske i en enkel transportform, som man selv kan skubbe rundt. Det giver stor frihed og kan udvide en hunds muligheder især i en familie, der ingen bil har.
    Det er gratis, det er sundt og godt at bevæge sig på den måde, og kan man involvere sin hund i det omfang, den kan, så er det jo ren succes.

• #95   7. jan 2010 Hold da op.... *GG*

• #97   7. jan 2010 Jamen det er du jo i din fulde ret til. Jeg vil bare så inderligt gerne høre, hvad det er, der kan ske ved at sætte hunden i sådan en, så man kan komme rundt og får større frihed for både menneske og hund?

Fortæl mig lige skrækscenarierne.

• #98   7. jan 2010 Ja, ud over øjebætendensen...

Hvad skidt gør den ved en hund?

• #99   7. jan 2010 Nu taler jeg hverken om neglelak eller kjole.

Bare en hund i en klapvogn, hvor som helst, når som helst.

• #101   7. jan 2010 Så der er ikke andre argumenter end at det ser skidt ud?

• #102   7. jan 2010 Uh, det er bare det der med en debat, der er det argumenterne der vejer.

Men jeg er også klar over, at det ikke er alle, der indgår i en debat for at udvikle sig selv via andres argumenter.

Og i dette tilfælde tror jeg heller ikke jeg selv kan spotte den store udvikling for mig - et argument, der hedder "bare fordi jeg synes det" har ikke det store udviklingspotentiale i sig.

Så jeg stopper her - det er meningsløst at argumentere overfor en, der ikke ønsker at debattere på argumenter.

Så hej der - og hav en fortsat dejlig dag!

• #103   7. jan 2010 i de her debatter glemmer folk ofte at det de ser på et billede -- eks at min pølse sidder i en klapvogn - der er jo kun et øjebliks billede.. jeg har endnu ikke oplevet at folk konsekvent lader deres hunde sidde i en vogn.

der hvor en del af debatten opstår er hvor vidt det er okay at lade en gammel hund der ikke kan tage de lange ture, være med -- men det er jo altså en helt anden debat - på linie med hvornår afliver man sin hund.
    men på det område kan man altså ikke skære alle over en kam -- det ville svare sig til at jeg skrev at alle der har en gammel hund bare skal købe en klapvogn også lade den leve for det kunne min sagtens - uden at tage hensyn til den enekelte hunds helbreds mæssig tilstand. - det ville da være dybt uetisk.

der var en del forargelse omkrinbg *pølsevognen* da jeg i sin tid fik den - også i hundeparken. men efter nogen tid fik folk vennet sig til synet og kunne se hvor stor gavn den gjorde. til sidst fik flere faktisk glæde af den - som i kan se blev den flittigt også brugt at vores hundevenners pik pak til opbevaring på turene.

pølse sad aldrig i den lukket. han rejste sig hvis han ville ned og det kom han så - og ville han op igen og have lidt fred så trissede han hen til vognen og stillede sig med forbenen på hjulet. også kom han op igen. den blev så naturlig en del at vores liv at dem vi ofte gik med ofte lige løftede ham op i den hvis jeg var igang med noget andet og han stod og ville op.

• #104   7. jan 2010 Ok, så har jeg misforstået eller læst forkert, Samson. Synes også det var en kende dobbeltmoralsk smiley

Du satte det bare op bagefter som at en pink klapvogn var helt hen i vejret. Nu tror jeg ikke man går med sin hund i en klapvogn for at være fancy, men for hundens skyld.

I hvert fald i Sidsels tilfælde.

Har ikke læst resten af tråden, så ved ikke hvad I er nået til af u/enigheder smiley

• #105   7. jan 2010 Jeg har ofte gået med Sidsel på hendes hundeture, og kan kun sige at Pølsevognen passede perfekt til deres ture. Pølse elskede den vogn, og var slet ikke en "Dulle"-hund, tværtimod. Han var i vognen når han havde brug for et lille hvil, og så igang med at snuse med de andre.

Samson : Synes overhovedet ikke du åbner dit sind omkring, at der findes andre måder at holde hund på end din måde - lidt a la my way or the highway. Der er flere der kommer med gode argumenter omkring brugen af vogne til hunde, det gælder både klapvogn og trækvogn. Du gør tværtimod grin med det og kalder dem for lyserød etc - det er da træls at høre på? Jeg vil med forventning se frem til den dag din hund blir ældre, og gerne vil med de andre ud og lege, hvor du ikke kan bære den, så vil jeg gerne se hvad du gør... Afliver du bare?

• #106   7. jan 2010 negle dimser.. ja total dumt...

men klapvognen til pølse var jo kanon.. han var en gammel herre, og kunne jo ikke holde til så lang en gå tur som de andre.. syntes det er noget fis at jore hundemutter sådan..

• #107   7. jan 2010 okay... nu har jeg læst tråden heeeele vejen igennem...

1. negleting for at beskytte gulvet?? Ku jeg sku godt bruge;-) Meeen tror ikke chopper er enig.
    2. man må gerne have en klapvogn til sin hund bare den ikke er "fancy"? altså pyntet, lyserød osv?

Når man nu skal have en klapvogn til sin hund, kan den da ligeså godt være sød, pæn, hyggelig WE, at se på?

• #108   7. jan 2010 jeg har osse en klapvogn og bruger den når jeg skal med busser og tog aå sidder de der istedetfor at sidde i en taske, og så har jeg en lille hund der skal opereres i næste mdr skal hun så blive hjemme når vi andre går tur nej hun skal med i klapvognen kan ikke se noget forkert i det, mine elsker at sidde i den fremfor en taske og de går selv når vi kommer ud af bussen...

• #109   7. jan 2010 gad forresten godt se chopper i en klapvogn.. hih hi

• #110   8. jan 2010
    Indfør forbud mod sex med dyr nu !...........

he he ja det kunne måske se lidt kikset ud... chopper er jo ikke lige den mindste hund kan jeg se...

men syntes det er fedt hundemutter har haft klapvogn til pølse.. ville da være synd han skulle være hjemme når de andre gik tur, bare fordi han ikke kunne holde til så lang en tur som de andre.. man kan jo ikke gøre for at alderdommen begynder at trykke, og man ikke kan følge med de unge mere...

men kunne da også godt tænke mig at høre hvad samson vilel gøre når hunden blev gammel og ikke kunne holde til at følge med de andre mere...

• #111   8. jan 2010 altså jeg forstår også den med en klapvogn til hunde... kunne så aldrig sel finde på at købe en der kun er til en hund:-) Ville nok købe en brugt klapvogn til et barn eller noget:-)

• #112   8. jan 2010 indfør forbud: en børneklapvogn er jo ikke det samme som en til hunde, den til hunde er der net hele vejen rundt og pladsformen er anderledes.

• #113   10. jan 2010 Mor: Nå okay, jamen jeg har aldrig selv set sådan en, så aner ikke hvordan den ser ud;-)

Kommentér på:
så fik jeg sku også set det

Annonce