Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua - Hovede
  • #1   2. jan 2010 Hullet i hovedet er noget der tidligere blev avlet efter på chi'erne, fordi det gav det karakteristiske store æbleformede hovede. Men det giver samtidig osse øget risiko for vand i hovedet og fordi hjernen jo på det sted, kun er dækket af et tyndt lag hud, er den særlig udsat ved slag/stød mod hovedet, så i dag er det ikke noget der avles efter mere.

Forntanellen (hullet) bør ikek være større end en lillefingernegl.

• #2   2. jan 2010 hov -ved fødslen kan den godt være større, men det skal gerne lukke sig indenfor ret kort tid

• #3   2. jan 2010 Det er rigtigt at de blir født med et blødt punkt oppe øverst i hovedet..

Men det skal vel ik være så blødt hvis den er 6 mdr..

i øvrigt skal man passe på de ik slår sig lige der..

• #4   2. jan 2010 Michelle- så vidt jeg har forstået, kan forældredyr uden huller- lave hvalpe med ikke?

• #5   2. jan 2010 sam -det kan de da sandsynligvis (ikke noget jeg ved det store om). Kunne forestille mig at det har noget med hovedfacon at gøre måske(?)

• #6   2. jan 2010 okay fint.. hullet er ikke størrer end en lille finger. blev lige helt nervøs-.. mange tak:-)

• #7   2. jan 2010 det er en åben fontanel du kan mærke. Hvis den ik er større end en lillefingernegl, så ville jeg ik være bekymret....
    Det er rimeligt alm ved chihuahua de har det pga deres udprægede æblehoved.
    Nogle af mine har også en lille en.
    Sidste kuld jeg fik efter forældre med lukkede fontanel var hvalpenes lukket ved 5-7 ugers alderen.

• #8   2. jan 2010 Ja det mente jeg også:) er meget nysgerrig på det, havde en diskussion om det pp sidste udstilling, ret spændende:)

• #10   2. jan 2010 Gizmo -og det tror jeg da han har ret i. Har i hvert fald endnu ikke hørt om nogen der klarede den.

Men en stor åben fontanel giver øget risiko for vand i hovedet, og netop fordi dette er temmeligt alvorligt er det jo noget man skal tænke over.

Men nu er der jo forskel på en stor åben fontanel og så en ille bitte en;o)

• #12   2. jan 2010 Gizmo -nu er jeg absolut ikke chi-ekspert, men så vidt jeg ved, avlsgodkender man ikke chiøer med store fontaneller(?)

• #15   2. jan 2010 Det er helt normalt ja Anne - Min Shika på snart 14 mdr har stadig en lille åben fontanelle - Og det er ikke noget som genere hende.
    Bare vær lidt ekstra forsigtig med din lille nye.
    Vi er ret obs på Shika ikke slår sig lige ved fontanellen, da jeg er lidt nervøs for dét kan give hende grimme efterfølger..

Charlotte - Kan det ikke være skadende hvis hun får et slag på den åbne fontanella, dét må du vide? smiley

KH Ann-Sophie

• #16   2. jan 2010 min lille my havde det os mens hun var hvalp

• #17   3. jan 2010 vi pakker ik dem af vores ind i vat som har en lille fontanel. De får lov til at skabe sig tosset lige så meget de vil. De stormer rundt og leger som de vil. Tror alle vores på et eller andet tidspunkt har hoppet op i sofabordet i forbindelse med deres vilde lege op og ned af møblerne. Nogle gange får de lige sat for tidligt af og hopper op i sofabordets kant i stedet for. Der har aldrig været noget... ik engang at de ømmer sig.... de stormer bare videre og leger.
    Jeg vil mene, at når de kun har den lille fontanel så skal de godt nok være uheldige med at hoppe op i en spids genstand som lige rammer hullet for at det kan skade dem.
    Jeg kiggede engang på en hvalp hvor nærmest hele toppen af skallen var åben. Sådan en turde jeg ik købe. Ved sådan en ville jeg passe rigtig meget på, at den ik hoppede op i noget. Men det var også en grotesk stor fontanel.

• #18   3. jan 2010 Hanne - Ja jeg har det på samme måde med Shika når de leger, dét må de styre selv. Hun har også kun en lille fontanel på størrelse med en lillefingernegel. MEN fx når de kravler rundt i sofaen, eller hun ''gemmer'' sig bag mig/os passer jeg/vi altid på med ikke at ramt hende med en albue fx. Også selvom det ikke er hårdt, frygter jeg lidt det kan give nogle mén (evt blot kortvarrigt)?
    Shika kan ikke hoppe op i sofaen, eller nå sofabordet med hovedet - Så dét problem har vi ikke.
    Tilgengæld hopper Paya til tider op i vores sofabord - Hvilket har resulteret i vi har rykket det længere ud så det ikke sker. Hun har dog lukket fontanel, men stadig..

En af mine veninders hund hoppede op i deres sofabord i forbindelse med vild leg, og morgenen efter var den død - Den havde fået en indre blødning i hovedet, selvom de ikke kunne se det på hunden. Så jeg er ret forsigtig lige med dén slags..

KH Ann-Sophie smiley

Kommentér på:
Chihuahua - Hovede

Annonce