593 visninger
|
Oprettet:
helt tom hovede hvorfor ikke udenfor? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har for 1 mdr købt mig en helt fantasisk lille chihuahua blandig, men han er ikke renlig jeg har efter hånden prøvet alt avis osvosv, han vil bare ikke lave udenfor! når han er udenfor laver han alt andet endt gå på wc, men så snart han kommer indenfor laver han og han laver det lige ved siden af en han går ellers os ind i soveværle når man ligger der og gør det, jeg er efter hånden helt tom for ideer nogen som har prøvet lignde før?
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Gå ikke nye steder hen men vælg et fast sted med læ hvor du venter til han har gjort det han skal. Nye steder er mere spændende end det som er formålet med turen.
Gå ud med ham ofte. Ca en gang i timen til at starte med. Når han har sovet. når han har leget, når han har spist. når han har drukket. Ja faktisk hver gang han har gjort noget hehe.
Ros når han har besørget udenfor.
Lad være at skælde ud når det går galt. det er ikke hunden som er "uartig" men dig som ejer som ikke har været hurtig nok. Desuden risikere du han vil tro du skælder ud over han besørger, ikke over hvor han gør det. Dette vil blot få ham til at gemme sig når han skal og så får du endnu svære ved at få ham renlig.
Glem alt om aviser. Hvis du lære ham at bruge aviser skal du så senere lære ham IKKE at bruge aviser. Dobbelt arbejde
Rengør med Rodalon der hvor han har haft uheld. det tager lugten
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Kom der slet ikke noget ud, så gik vi ind, hvor jeg så lige talte til 10 inden vi gik ud igen. Jeg kalder det at nul-stille hvalpen. Mange hvalpe foretrækker at gøre det indenfor hvor der er trygt og sikkert og så holder de sig mens de er udenfor, men tager man dem ind og lige giver dem tid til at sige "pyha" og slappe af, så kan de som regel ikke holde sig anden gang udenfor.
helt tom hovede hvorfor ikke udenfor?