9. okt 2008 Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
chihuahua. genetisk pelstab.. chihuahua. genetisk pelstab..
heej hg
jeg lavede for noget tid siden en tråd omhandlende min beta's barre plet...
(kan ikk liig finde tråden!!)
nå men.. altså vi har endelig fået svar på hvad det er nu... og det ER genetisk farverelateret pelstab...
årha jeg er er så træt af det..
nu kommer spørgsmålene jo så op i mit hovede-..
hva så nu?
har hun ondt?
er det forholdsregler?
skal hun have noget for at holde det nede??(dyrlægen sagde at ikk så vidt hun vidste,,)
men her er et billede på hvordan genetisk farverelateret pelstab også kan se ud!!!
(dyrlægen var ret gorundret over at det overhoveddet var det.. pga den måde pelstabet er på...
den måde havde de ikke set før...
beta har nemlig fin fin pels alle andre steder å kroppen!
http://www.hundegalleri.dk/uploads_xl_wm/904035.jpg?09-06-2010 00:45:42
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Men der er en gruppe el. der har været en som KUN havde med det emne at gøre, Stine W og Marianne med det lille blå lyn og bandit ræven var med i gruppen, så du kan prøve at spørge en af dem om den stadig eksistere.
Det er også af samme grund at Rebecca kæmper mod den forhadte"Chihuahua* kennel, da hendes lille Lykke jo er meget tyndpelset pga.den satans sygdom..
okt 2008
ja det er virkelig noget rigtig skidt....
hun er fra usa... og avleren (har jeg fundet ud af) avler på alt med en puls.. : / og er ikke til at snakke med.. kan man gøre noget med hende???
i mit hovede har jeg virkelig lyst til at sagsøge røven af hende... (undskyld sproget) men iiih. hvor har jeg lyst.. men tror ikk jeg får meget ud af det da beta er over 2 år?????
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Men jo mere du kender til sygdommen, jo bedre et liv kan du gi Beta.
Det var da Super at Svejgaard lige havde linket, for jeg meldte mig ud af gruppen da jeg måtte videre-formidle min blå dreng, og efter at ha læst så meget om sygdommen så ville jeg aldrig mere overveje at købe en "blå" hund igen.
Men jeg forstår godt din harme over den "am. avler"
okt 2008
men altså beta har det jo godt.. !! og nu må vi tage det dag efter dag... og ja skal bare vide så meget om det her som overhovedet muligt nu.. for min lille feta's skyld
det var super at svejgaard liig havde et link... dejligt med hjælp i sådanne situationer.. :O)
okt 2008
og alle fremtidige blå hvalpe skal tjekkes inden salg her hos mig....!!!!
ønsker ikk det her for nogen.. så folk skal føle sig trykke hos mig.. og ikke ende med en hund med pelstab.. for det sq ikk sjovt.. : /
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 57
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
okt 2008
charlotte: det kan godt være.. hehe kan jeg slet ikk husk..
og ja beta's opdrætter avler desværre på alt med en puls.. : /
men charlotte og vivi takker for hilsnerne.. :O) og nu når det er det.. så må jeg og beta tage en dag af gangen.. beta er som altid.. hun er ikke mærket af det overhovedet.. så det er i hvert fald dejligt.. :O)
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 36
Ang. sygdommen: Bare rolig den gør ikke ondt, men du bliver nødt til at give hunden ekstra pleje... Lykke skal altid have tøj på når det er koldt, eller blæser meget, da hun jo ingen pels har, og ikke selv kan regulere varmen... Om sommeren er det vigtig at du giver Beta solcreme på hvor hun ingen hår har, da denne sygdom gør at de vil få kræft meget før end andre hunde:(
Håber det besvarede nogen af dine spørgsmål:)
okt 2008
beta har altid været ekstremt kuldskær faktisk.. så spørgsmålet er om hun ikk alid har haft det her...
det eneste sted hun mangler hår er bag det ene forben hvor hun har en bar plet.. ellers har en hår overalt..
okt 2008
med blodprøve eller biopsi... hos dyrlægen hedder det color dilution.. og det skal sendes til tyskland for tjek !!
okt 2008
nej begge forældre skal ikke være bærer.. de kan havde det 50 og 100 %
50 % er der 50 % chance for at evt hvalpe skulle få det
og 100% ville hvalpe 100 % få det..
(om det så var 10% chance for hvalpe fik det kun.. skulle man self aaaldrig avle på det!! )¨
jeg gav 50 euro.. :O) så det er overkommeligt..
chihuahua. genetisk pelstab..