Min hund fanger rotter/mus. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har lige haft en sjov oplevelse med min dejlige hund.
Jeg har for ikke så lang tid siden monteret en varmepumpe, for at varme stuen lidt op. I denne forbindelse har jeg ført slanger mellem stue/køkken, og boret et stort hul i køkkenvæggen ud til (køkkenet ligger op til stuen).
Nå, men den ene dag med en "fri entre" resulterede så i at jeg fik uventet besøg.
Jeg så godt en rotte/mus da jeg stod og vaskede op, men naivt tænkende, var jeg overbevist om at den nok skulle løbe ud i kulden igen (man kan jo håbe at den er dum).
Fik så lukket hullet til igen, og kunne ikke ikke hverken se eller høre mus/rotter.
Et par dage efter kommer jeg så hjem, og min hund har til min store begejstring fanget 4 mus/rotter.
Det sjove er at hun har lagt dem i stuen, ved siden af hinanden. Hun har kun lige slået dem ihjel, ikke noget med at tvære dem ud, og så lagt dem på gulvtæppet.
Forleden nat vågnede jeg så ved at hun fór rundt ude i køkkenet og jeg kunne næsten sige mig selv hvad er foregik...Og ganske rigtigt...Efter 5 minutter blev der helt stille, og jeg gik ind i stuen og fandt den døde mus/rotte, som hun havde fanget.
Jeg undrer mig bare...Hvad er det der får hende til at smide dem samme sted i stuen? Det er super praktisk, især fordi det er lige ved et vindue, men det er bare sjovt?!
Hun kan med katte, høns, heste mm, så det er som om hun VED at de er et ubudent dyr?!
Nogen der ved mere om det end jeg selv?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Mvh malene
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Der er, i hvert fald for de hunde vi har haft gennem tiden, str forskel på hjemmets egne dyr og så "gæster" der ikke er en del af hjemmet. Derudover tror jeg de fleste hunde vil prøve at nappe en rotte/mus hvis chancen byder sig.
At de bliver lagt i stuen er vel fordi hunden slæber dem "ind i hulen" så de ikke bliver stjålet af andre -kender ingen hunde der æder rotter og kun få der æder mus, så det er msåke ikke en lækker snack der straks skal fortæres.
jan 2007
Min hest tilgengæld, præsterede at trampe dem ihjel hvis de kom ind i hans boks -og skal hilse at sige at det dælme giver et værre svineri, når sådan en størrelse er blevet trampet på *G*
Muldvarpe er Reiki tilgengæld vildt god til. Han lægger sig med hagen på muldvarpeskudet og venter til han mærker aktivitet. Og så snart muldvarpen titter op, knækker han nakken på den. Han æder den ikke, men er vældig stolt af sig selv bagefter :o)
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 48
Vi har også en 20 heste, så det er nok lidt svært at undgå et par skadedyr.
Michelle: Der ER kun fremmede katte. Jeg er ikke katte-menneske, så de katte der er, er naboens og dem der bor rundt omkring. Men dem er hun fuldstændig ligeglad med. Hun vader bare forbi dem.
Hendes kurv står i soveværelset, 2 rum fra stuen. Så synes det er sjovt at det er stuen hun vælger.
Men er da glad for at hun ikke gemmer dem, ligesom kødben....
jan 2007
Reiki har osse nappet en stakkels lille hare:o( Dog på lidt alternativ manér hehe... Han jager gerne, men dræber ikke (indtil den dag altså hehe). Han jagtede den, og da den endelig var indhentet ja så vælter tumpen over den, så både ham og hare slog koldbøtter og det overlevede haren ikke.
Så den blev til hundenes aftensmad -kunne jo ligeså godt bruge de til noget, når nu den var død.
jan 2007
Men smådyr som mus o.l. tror jeg altså langt de fleste hunde vil jage hvis muligheden lige er der. Hverken reiki eller Gaia vil tage fært af andre dyr, så de er ikke specielt effektive som rottejægere. Men sprang der en op så han kunne se den, ville Reiki uden tvivl osse forsøge at fange den.
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 48
Men det er da meget praktisk...Troede kun at det var katte der gjorde sådan.
Var faktisk ved at låne naboens kat, for at få den til at sætte jagten ind, men det blev ikke nødvendigt...
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Mickey har fanget 3 mus i sit liv - pavestolt hver dag og vist "mor" dem.
Eller hvis han har taget turen i et krat og jagtet fasaner op, kommer han også total stolt tilbage
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Tacha har engang vi var ude at gå samlet et eller andet op, vi nåede ikke se hvad det var men tænkte det var en pind eller et eller andet fra skovbundet, men da hun ikke havde gjort noget med det efter et par minutter bad vi hende komme hen og aflevere, så var det en lille fugl hun havde snuppet, men da jeg fik den i hånden var den stadig i live, godt nok lidt rystet men i live, efter nogle minutter fløj den væk af sig selv Så Tacha kan godt appotere uden at knuse det, blev det bevist
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 771
jun 2016
Følger: 1 Svar: 1
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Min hund fanger rotter/mus.