23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Fanger blade..?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har den skønneste og nemmeste Boston Terrier hvalp på 6 måneder.
Hun er så nem at jeg ofte glemmer hun ikke er ældre!!
Men... Når vi går tur og det blæser så bladene bevæger sig, så er hun helt skør for at fange bladene.
Hun er ikk til at komme i kontakt med (har selvfølgelig snor på) og det kan ende grueligt galt, for hun render ud på vejen trods snoren er meget kort.
Det er jo et split sekund at bladet kommer flyvende og så er hun efter det!!
Jeg tror faktisk at de dage hvor det rigtig blæser og bladene suser om ørene på hende, der tror jeg faktisk at hun stresser for hun "SKAL" bare fange dem alle!!!
Så tror det er stressende for hende.
Jeg vil meget gerne have nogle øvelser til at få hende stoppet da jeg ikke ønsker denne adfærd for min hund, da det kan blive nogle farlige situationer og det er stressende!!
Jeg indrømmer gerne at jeg ikk har gjort meget for at stoppe det, da jeg har været i tvivl om hvordan!?!?
Så har i nogle gode råd modtaget jeg dem gerne!!
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.440
Min havde en stor fest med at fange blade da hun var yngre, og det har nu aldrig udartet sig i farlige situationer.
Det har hellere ikke været stressende for hende, hun havde bare en fest.
Og da hun så gerne ville fange noget, så lavede jeg en "fiskestang" med en klud for enden som hun kunne jagte og fange.
Uanset om din hund jagter blade eller ej, hvis den kan komme ud på vejen når i går tur, så er snoren altså for lang.
Selv om den ikke fanger blade, så kan den jo blive forskrækket og springe ud på gaden når snoren er så lang.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Derfor er det lidt er problem, men kun et lille problem, for hold kæft hun er sød når hun fanger dem, og går stolt og viser dem frem
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
Kan du aflede hunden når den er gået i fange-mode?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg ville udnytte hundens interesse og putte den i en hensigtsmæssig kontekst, hvor jagten kan bruges som belønning.
Det er glimrende til at motivere og skabe kontakt mellem hund og ejer.
At hunden jager er ikke lig med at den er stresset.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Fanger blade..??