{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Uansvarlig eller bare uheldig?? {{forumTopicSubject}}

Ja så kom vi alle igennem nytåret, mit nytår har været specielt denne gang da jeg nåede at "redde" 3 hunde.

Den 31 omkring kl. 8 om aften går vi en sidste tur med hannibal og på vejen hjem kommer en lille puddelblanding alene løbene, jeg kalder ham til mig og han kommer faktisk, han er rigtig bange pga fyrværkeriet. Han har heldigvis halsbånd med tlf nr på så jeg får fat i hans ejere og de henter ham, han var stukket fra haven af pga han var bange.

Nå da vi så kommer hjem 1.1.2010 beslutter jeg mig for at køre ind til byen Slagelse) og hente lidt guf, lige før by græsen ser jeg 2 hunde løbe midt ude på vejen, men folk køre bare vidrere, nis tænker jeg og stopper midt i dele hele og får kaldt dem til mig. Den ene er´meget bange og de begge rimelig frosne.

Da jeg selvfølgelig er kørt fra min tlf får jeg stoppet en bil mere og de ringer så til ejere, men der er ingen der tager den. Jeg beslutter mig så for at smide dem i bilen og køre til nærmeste nabo, men der kommer en politibil i det samme som jeg også får stoppet og de tager over.

På vej tilbage ser jeg politiet har fundet ejere og det er en gård ejer der ikke havde opdaget de var løbet.

Jeg føler mig stolt over jeg fik styr på det hele, men egentlig er det vil ens pligt som menneske at hjælpe når nogle er i nød.

Hvordan har jeres nytår været?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uansvarlig eller bare uheldig??
  • #1   2. jan 2010 Tjaaa. Ldt uansvarlig og lidt uheldig smiley Hehe. Sys de skal være under opsyn, når de er så bange for fyrværkeri.

Vi har haft en godt nytår, men Ollie var godt nok bange.

• #2   2. jan 2010 hvordan kan man ikke vide ens hunde er løbet væk.????
    M

• #3   2. jan 2010 Ja, det tænker jeg også lidt smiley

• #4   2. jan 2010 Han havde taget dem med ud på marken hvor han kørte traktor, han han vil troet de ville blive og ikke holdt øje... Ved det ikke...

• #5   2. jan 2010 Hvis man ikke har snor på sin hund i nytåret en man i bedste fald tankeløs. Det har man bare , også selv om man mener hunden ikke bliver bange.

• #6   2. jan 2010 T & M-- Det fatter jeg heller ikke.... Men det er jo desværre meget forskelligt hvordan man har hund.

• #7   2. jan 2010 synes det er dejligt når der er nogen der tænker længere end til engen næse...

• #8   2. jan 2010 Rigtig godt du gjorde noget det er der desværre mange der ikke gør jeg synes bestemt også det er ens pligt

det et ike så mange måneder siden jeg kom kørende på en meget befærdet vej hvor der rendte to hunde midt på vejen, en islandsk fårehubd og en lab
    mange kørte videre jeg stoppede og prøvede at kalde dem til mig den islandske kom labben var så bange at den løb ned ad vejen hvor der så efterfølgende kommer en bil som begynder at køre og dytte bag den (idiot)
    ringer til numrene på halsbåndet bliver ikke taget finder så adressen på nummeroplysningen og køret hjem med den ene hund jeg har. Labben dukker op lige som jeg standser ved huset
    gik ind og fandt en dame som bare siger nå har de været væk, kan i så forhelvede skrubbe ind med jer
    og det var så det intet tak eller noget, jeg havde da været overlykkelig hvis Link var sluppet ud og nogen kom med ham

• #9   2. jan 2010 Min fars kæreste kom en gang kørende i et meget befærdet kryds hvor der løb en meget forvirret hund som hun sagde mindede om noget mastiff agtigt
    da hun ikke selv turde tage den op ringede hun til polititet der sagde "så speedede du vel forhåbentlig op og ramte kræet" what !!

• #10   2. jan 2010 tror sgu jeg havde svinet den betjent godt og grundig til og bedt om den udtagelse på skrift.IDIOT mand
    M

• #11   2. jan 2010 Dårlige erfaringer har vi vel alle med politiet og dyr, vi prøvede engang at politiet sagde til min far at han bare kunne binde hunden til en lygtpæl så ville falk NOK komme inden for 24 timer for de strejkede og hvis den angreb nogle af mine mors dagpleje børn skulle han bare slå den med et jernrør. Det var en hund som var stukket af hjemmefra... Den blev senere skudt ned af politet fordi den angreb en hund der var ved at blive luftet af sin ejer. (vi prøvede at fange den ind men den var pluselig væk)

• #12   2. jan 2010 Ja jeg var også dybt chokeret da hun fortalte det
    desværre er det jo ikke noget nyt at politiet ikke gider gøre noget ved løse hunde vi har også haft en episode her på vejen med en løs hund som de bare nægtede at hente og bare mente vi skulle slippe igen, det turde vi dog ikke da den opførte sig ret aggressivt så vi endte med at hænge på den i 7 timer

• #13   2. jan 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S De havde bare lukket den ud i haven men den havde boret sig igennem hækken fordi den var bange...

• #14   2. jan 2010 Jeg ville vide hvis Bailey manglede... Jeg kigger altid ud efter ham hver 5 minut for at tjekke at han stadig er der.

Tror det er traumer fra hans hvalpetid hvor han var den store udbryderkonge smiley

Men godt at du fik styr på det hele Heidi smiley

• #15   2. jan 2010 må da lige tilføje at VI har kun haft positive oplevelser med politiet.
    M

• #16   2. jan 2010 Selv om vi har hegn uden om haven går jeg alligevel med hundene ned Nytåeraften.

• #17   2. jan 2010 Vil så også sige at vi kun har gode oplevelser med politiet i Slagelse, men ikke med køge politi...

Hannibal er heller ikke alene på noget tidspunkt til nytår...

• #18   2. jan 2010 De sidste par år har mine forældre haft gang i telefonerne efter nytår, fordi diverse hunde var krøbet sammen i byggemateriale eller i stalden. Det slap de heldigvis for i år -ingen hunde havde søgt tilflugt hos dem, så måske folk på vores kanter er blevet bedre til at passe på(?)

Jeg havde et stille og roligt nytår. Første nytår med Gaia så hundene og jeg tog på landet, så jeg lige kunne se hvordan hun var, uden at stå midt i larmen.
    Reiki tager den slags stille og roligt, men er dog ikke sååå vild med at være ude mens der skydes. SÅ længe han er inde, er der dog ingen problemer, og han reagerer slet ikke på skyderiet.
    Gaia ænsede slet ikke noget -hun var med ude mange gange i løbet af aftenen. Vi fik trænet, kastet lidt pind og alverdens andre ting, fordi hun altså ikke kunne forstå hvorfor vi ikke skulle lave noget ligesom vi plejer, så det måtte jeg jo lige gøre noget ved:o)

Så hos os var der god tid til at hygge os, uden at skulle bekrymre os over hundene:o)

• #19   2. jan 2010 Begge mine hunde er fuldstændig lige glad, min store tøs nanja, hun sov bare hele aften, og det samme med min lille sally pige på 6mdr (mor er stolt). Ingen af mine hunde er bange hverkan indefor eller udenfor når der bliver skudt af....

Kommentér på:
Uansvarlig eller bare uheldig??

Annonce