1.032 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Stamtavle?? Hvilken? Stamtavle?? Hvilken?

Da jeg efterhånden har opgivet at finde en go hvalp uden tavle, bliver jeg nødt til at levere julegaverne tilbage smiley og bruge pengene på en hvalp istedet.

Og ja mange af jer mener sikkert, jeg bare skulle ha købt med tavle først ; )

Har kigget lidt og tænker lidt over hvilken betydning det har om den har DKK, DHL, fci eller en anden stamtavle? Jeg har ikke tænkt mig at bruge den til avl og udstillinger er hellere ikk lige mig, men vil gerne gå til noget træning med den.

Har søgt en del herinde, men synes ikke rigtigt jeg finder svar på mine spørgsmål, så håber nogle af jer kan guide mig på vej : )

Og rigtig glædelig jul til jer hohoho : )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavle?? Hvilken?
  • #1   24. dec 2009 Når man vælger hvalp med stamtavle er en DKK stamtavle det bedste valg, fordi denne klub tilbyder mange aktiviteter, som klubbrne uden for FCI ikke kan tilbyde.
    Når du ikke vil avle eller udstille, er der aktiviteter som agility, dogdancing eller ralley. Du kan jo starte med et hvalpemotivationskursus og så senere deltage i de mange andre kuser med hunde.
    Du kan se det hele på DKK´s hjemmeside under de forskellige kredse.
    Håber du finder den rigtige hvalp.

• #2   24. dec 2009 dkk er den førende med for det meste udstillings krav osv dvs du får som regel en race typisk hund og der er mange ting med i form af klubben hjælper ved problemer osv.
    Dru er den 2 førende (hvor jeg selv er) de kræver som regel ikke udstilling men de kræver fks hd test på nogen hvor dkk ikke kræver det
    dhl ved jeg ikke så meget om .

Du skal passe lidt på ikke at betale ekstra for en tavle der ikke er noget værd,,jeg har set et eksempel på et kuld hvalp hvori dre var 3 stk,,de 2 blev solgt med spansk stamtavle den sidste uden fordi den var halv noget andet,,,da jeg spurgte ham forklarede han at der havde været 2 hanhunde på hende og de havde hver sin far,,sådan en stamtavle er jo intet værd og man kan ligeså godt købe uden

Der findes altså så også nogle opdrættere(inclusiv mig selv:-)) der alligevel tester hunden for diverse sygdomme selvom de laver uden tavler

• #3   24. dec 2009 Jn og sn- en bruger herinde med dru hund, fortalte at hanner ikke skal avlskåres i dru før de må bruges til avl.. passer dette?

• #5   24. dec 2009 Som udgangspunkt vil jeg altid anbefale en FCI-tavle og dermed DKK.

Der er sandsynligvis enkelte racer, hvor en DRU-tavle er bedre hvis man ser på sundhed alene.

Dog kan man vælge at gøre en god arbejdsindsats med sin DKK tavle og via den finde den hund, der lever op til de krav, man selv har både hvad angår sundhed, mentalitet og brugsegenskaber.

Hvis man får ambitioner med sin træning er DKK det eneste rigtige valg. Kun her kan man deltage i de store konkurrencer.

• #6   24. dec 2009 Vi har båede DDH hunde og DKK hunde, men udstillerog avl'er dog i DDH.

Selvom DDH hunde ikke skal tastes før alv er vores hunde dog blevet det alligevel. DDH er en klub på størrelse med DRU (vil jeg tro.) men den bliver større og større for hver dag der går.

Men igen det kommer an på hvad hund du vil have og hvad du vil bruge den til.

• #7   24. dec 2009 sam,,ja i dru behøver man ikke udstilling
    Fks mops og fransk skal de hd testes i dru og ikke i dkk...ved ikke om der er flere racer hvor der er samme forskel
    Køber man i dkk er man sikker på at forældre hundene er acetypiske i henhold til udseende,,det behøver ikke være tilfældet i de andre klubber

Mht størrelse siger det ikke om kvaliteten,,efetr min mening er dte sådan at rigtig mange starter i dkk og helst vil det,,bryder man så en regel da de er meget strikse så går man over i dru fordi de er nemmere at have med at gøre..og så fortsætter man ned efetr,,,at ddh eller dhl så måske er ved at blive lige så store er efter min mening fordi mange af dem((jeg siger ikke alle) er smidt ud af andre klubber,,eller har købt hunde fra opdrætter der er smidt ud af dkk eller dru og derfor vælger de klubber.

Jeg ville da også helst avle i dkk men jeg er ikke perfekt nok,,mine maltesere har ikke lang pels fordi jeg simpelthen ikke kan magte den når de er så meget i haven osv som de er,,jeg er hudløs ærlig omkring det jeg har valgt dru pga det

Mht mine mopper ville det være nemmere i dkk men da jeg selvfølgelig vil hd teste mine hunde så går dte ud på et for mig

Du vil stadig kunne finde avlere/opdrætter i ddh ,,dhl eller dru som har udstillet deres hunde,,men efetr havd jeg ved er de i dhl fks ikke så strikse med en hund krav,,dvs den kan godt have vundet en masse i dhl men stillede den så op i dkk ville de n ikke kunne måle sig
    Gud jeg får nok høvl nu,,men jeg mener at opdræt også kræver ærlighed,,jeg fortæller altid folk de klare fact,,,jeg havde fks et kuld mops hvalpe der ikke var planlagte,,folk fik afvide at der ingen test forlå osv ,,og jeg solgte dem så også billigere

• #9   24. dec 2009 mener du 80% er i dkk??...

kan du linke til den påstand??

Ikke fordi jeg siger dkk ikke er ok,,for det gør jeg nu

• #10   24. dec 2009 Klart Dkk, nu ejer jeg selv papillon og fransk Bulldog, og har haft hund siden jeg blev født først afghansk mynde og siden papilloner altid Dkk, nu går jeg mest op i udstilling og selvfølgelig sundhed, men de hunde der har det ene og andet championat fra andre kennel klubber (DRU DHL osv) de ville ikke vinde over havldelen i DKK de måler sig slet ik eksteriør mæssigt med hunde der vinder i DKK... Måske en lidt hård mening, men den står jeg ved smiley God Jul...

• #14   25. dec 2009 iben der findes altså andre opdrættere der også chekker,,der er også brådne kar id kk ogfordi en hund har dkk tavle er det ikke ens betyden med den er sund og rask

Jeg kan simpelthen ikke forstå man vil bilde nye folk det ind som ikke har nogen indsigt i det

Det er helt korrekt at langt de fleste dkk har tingene i orden,,men går man ikke efter en udstilling hund der absolut skal være race typisk kan man godt spare de penge købe med en anden tavle hos en opdrætter som rent faktisk chekker deres avls hunde og giver garenti osv

• #15   25. dec 2009 hvis det er mig du svarer charlotte så er det lige det jeg mener,,,der findes gode hunde hos alle typerstamtavler,,,men dkk har flere krav til udstilling fks,,dermed siger jeg ikke de ikke sælger familiehunde

Jeg syntes selv dkk er det øvertse/bedste men kender stadig eks på der også sælges dårlige hunde med dkk tavler,,derfor er det skrup forkert at man KUN anbefaler nye folk som ikk er inde i det at kun dkk dur,,så de tror at køber man en dkk hund er der 100% ikke noget i vejen...der er fusere alle vegne

• #16   25. dec 2009 ok så er vi enige....

Kommentér på:
Stamtavle?? Hvilken?

Annonce