{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.753 visninger | Oprettet:

Hævet mandler {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Beagle/fransk bulldog blanding der har fået hævet mandler inden for de sidste par dage. Han er ikke synderligt mærket af det (har ikke feber, virker ikke sløg eller uoplagt), men jeg undre mig stadig over de hævede mandler. Han er 11 måneder gammel. Vi købte hundedækken til ham i efteråret, som han også har nydt godt af da sneen begyndte at falde, men kan han, til trods for dét, fået tilravet sig noget halsonde?
Hvis der er nogen der har erfaring eller haft lignende oplevelse med deres hunde må I meget gerne dele jeres fif og viden.

Takker på forhånd og god Jul til alle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet mandler
  • #1   22. dec 2009 Min Gizmo havde for en del år tilbage en meget slem halsbetændelse hvor hans mandler hævede så meget op at han ikke kunne spise, der var bare ikke plads nok til at tørfoderet kunne komme igennem...

• #2   22. dec 2009 Jeg har også en teori om mulig halsbetændelse, men han har ikke nogle problemer med at spise sin mad. Havde Gizmo "hoste" mens det stod på? Riki får nogle anfald en gang imellem der lyder som en blanding af en gris, søløve og æsel, men om det er et desideret host kan jeg ikke rigitg høre.

• #3   22. dec 2009 Det lyder som kennelhoste!!

Afsted til dyrlægen imorgen. Det smitter!!

• #4   22. dec 2009 Fy for den da! Ja så er der kun et sted at henvende sig. Skal han på antibiotika mod kennelhoste eller får han et skud penecilin?

• #5   22. dec 2009 Det er tegn på betændelse eller anden sygdom.

• #6   22. dec 2009 Ja Gizmo hostede også og vi troede til at starte med det var kennelhoste, men det var altså halsbetændelse, ved kennelhoste hæver mandlerne ikke op på samme måde som ved halsbetændelse.

Men tag et smut til dyrlægen imorgen og få det tjekket er det betændelse skal der pencillin til, kennelhoste er en virus så den behandler man kun i slemme tilfælde.

• #7   23. dec 2009 Tusind tak for alle jeres svar. Det er første gang jeg har brugt hundegalleriet til råd og vejledning (har ikke haft behov før), men det er rigtig rart at få nogle hurtige tilbagevendleser fra folk der har haft ligende problemer :). Vi hopper til dyrelægen imorgen og får ham tjekket for både det ene og det andet.

Igen skal i alle have mange tak. Rigtig god jul

Super vuf...jeg mener hilsner fra Riki og Michelle smiley

• #8   23. dec 2009 Det var så lidt michelle, god bedring med ham og god jul .-)

Kommentér på:
Hævet mandler

Annonce