{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.225 visninger | Oprettet:

Hævet hals {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har lige opdaget at min chihuahua på 3 år har to hævede "kugler" på hver side af halsen. Hævelsen kan godt minde lidt om hævede mandler på et menneske.
Han er ikke sløj, og opfører sig normalt.
Jeg kan godt få lov til at røre hans hals, og det virker ikke som om at det gør ondt.

Jeg har talt med Københavns Dyrehospital, men de mente at jeg blot skulle se tiden an til i morgen.

Hun fortalte at det både kunne være mandlerne, men også kunne være spytkirtlerne - hun kunne ikke uddybe det, men mente at det ikke var alvorligt da han ikke er sløv.

Jeg prøver med et indlæg, da jeg håber i måske har oplevet noget lignende og måske har en ide om hvad det kan være?

Jeg tager selvfølgelig en tur til dyrlægen i morgen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet hals
  • #2   2. nov 2012 Musashis kirtler der hævede oss op da han var blevet stukket af en hveps, de hævede fordi han reagerede allergisk på det. Så det hed babu babu til dyrlæge smiley

Men ja hold øje, hvis han pludselig får problemer med verjtrækning, så hedder det babu babu.

• #3   2. nov 2012 Det lyder som hævede lymfekirtler, som regl er det bare tegn på der er en infektion eller lign i kroppen, men det behøver bestemt ikke at betyde noget vildt, hold øje med dem og er de ikke faldet i løbet af weekenden så få din dyrlæge til at tage nogen blodprøver i næste uge.

• #4   2. nov 2012 Det lyder meget som hævede lymfekirtler...
    Jeg tog det ikke roligt da det skete for anouk for et års tid siden, hun var syg, havde feber og ville ikke spise.
    Antibiotika hjalp og de faldt, men så snart kuren var ovre hævede de igen, men kun i halsen. Hun blev undersøgt for lymfecancer, men heldigvis var der ingen tegn på dette..

Efter flere antibiotika kure og undersøgelser endte vi med en CT scanning på Århus dyrehospital. men de kunne ikke se noget på scanningen. Samtlige 2500 scanningsbilleder blev sendt til England til en flok eksperter og de fandt et lille bitte fremmedlegeme der sad helt op af hovedpulsåren i halsen.
    På aflejringen kunne man se den havde været større, dvs kroppen var i gang med at nedbryde det, desuden sad det for tæt på åren til de turde fjerne det.. Så alt i alt bruge vi 15000-20000 på at finde ud af at hendes krop gjorde hvad den skulle smiley

Jeg siger ikke man bare skal lade stå til, men hvis ikke hunden er syg så ville jeg slå koldt vand i blodet og blot få undersøgt om der kan være tale om lymfecancer

• #6   2. nov 2012 De får ikke hævede lymfer af en øm hals, der er en grund til dyrlægerne går hurtigt til værks ved hævede lymfer. Jeg ville ikke turde andet end få det undersøgt..

Dit gæt er ligeså godt som mit - det skal undersøges !!

• #7   2. nov 2012 Det skal lige siges det var kun første gang de hævede op at Anouk var sløj.. de næste par kure vi fik var kun pga hævede kirtler.. Der var hun ikke sløj

• #9   4. nov 2012 Hvor læser du jeg mener hun skal drøne akut til dyrlægen? Jeg skriver netop:

"Jeg siger ikke man bare skal lade stå til, men hvis ikke hunden er syg så ville jeg slå koldt vand i blodet og blot få undersøgt om der kan være tale om lymfecancer"

Det er ikke noget man undersøger ved en akut kunsultation

• #11   4. nov 2012 Nej det havde hun heldigvis ikke, men sker det igen er det det allerførste jeg vil få undersøgt min hund for!!

Den diagnose skal op fordi det er det første jeg tænker når jeg hører om hævede "et eller andet" under halsen.

Hvad er det helt præcis jeg gør forkert her? Jeg råder det allerbedste jeg kan, netop at få undersøgt hunden. Det kan ikke nytte noget vi alle gætter på livet løs her, den eneste der kan stille en diagnose er en dyrlæge !!

• #13   4. nov 2012 Hvem gætter???

Jeg skriver om min erfaring og hvad jeg anbefaler... hvorimod du skriver

"Jeg gætter på en eller to dårlige tænder inderst i munden.
    De er svære at komme til, og på små hunde opdager man tit ikke der er noget galt før der er betændelse..

Men det kan også bare være en øm hals.."

Jeg er ligeglad med hvor gamle folk er, det er ikke noget jeg undersøger før jeg svarer på et indlæg. Hvis man er gammel nok til at oprette emner, så er man også gammel nok til at få et svar.

• #14   4. nov 2012 og i øvrigt er du den allerførste til at slynge bombastiske diagnoser ud ...

"Det KAN også være leukæmi, men så ville han nok være træt og trist.."

Så gider du lige stoppe med at være på nakken af mig !!!

k.b - jeg håber meget det ikke er noget alvorligt og dyrlægen kan komme med en hurtig diagnose.

Kommentér på:
Hævet hals

Annonce