{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

kører måsen over gulvtæppet {{forumTopicSubject}}

Min morfars hund kører måsen over tæppet MANGE gange over gulvtæppet, så meget at hun faktisk er blevet hårløs og næsten har lavet sår ved endetarmsåbningen...
Jeg har tømt hendes analkirtler som var fyldte, det hjalp ikke.. Hun kom så til dyrlæge som konstaterede orm, det blev hun behandlet for, det hjalp heller ikke, så fik hun taget et skrab for mider, det var negativt.. igår tømte jeg så igen hendes kirtler, denne gang var der næsten ingen ting i i dem, men alligevel kører hun stadig enden på gulvtæppet...
Kan det være en overspringshandling? eller nogle af jer der har en ide om hvad det så kanvære der er i vejen? hun skal til dyrlæge igen efter jul, hvis der ingen ændring er...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kører måsen over gulvtæppet
  • #2   20. dec 2009 Hvis dyrlægen ikke finder noget ville jeg kigge på om hun får dækket sine behov - om der er noget eller flere ting i hendes hverdag, der kan stresse hende.

Jeg ville også aflede hende, når hun skal til at kurre, så det ikke går hen og bliver en tvangshandling.

Håber I finder en løsning for hende.

• #3   20. dec 2009 Jeg har selv en ide om det er en overspringshandling, de er nemlig lige flyttet fra stort hus med have til en lille plejebolig, så jeg tror det er stress... Hun er en gammel hund.. a hvad er hun efterhånden... 9-10år... eller deromkring... så jeg tror ikke helt hunkan håndtere de nye omgivelser.. Hun er både døv og næsten blind pga alderdom, så der er nok flere ting der spiller ind.. men det er rart lige at få andres syn på sagen så jeg lige kan få en objektiv vurdering på om der er noget jeg har overset...

• #4   20. dec 2009 altså.. min jagter hale, når vi er nye steder.. og han så ikke kan finde ro.. det er blevet bedre med alderen... og det at vi træner det.. men kunne godt lyde lidt som det samme...

• #5   20. dec 2009 Jeg ville prøve at give hende noget beroligende i den første tid. Baldrian, DAP eller Zylkene kunne måske hjælpe hende - måske en anden kendt og elsket hund, hun kan støtte sig til?

Det må sørme også være svært og utrygt for hende.

• #6   20. dec 2009 Jeg tror at det er en infektion som ikke er blevet behandlet med antibiotika som man ellers gør i mange tilfælde - så betændelsen kan have sat sig højere oppe en analkirtlerne. Jeg ville gå til dyrlæge igen og få pennicilin og så se om det ikke aftager i løbet af 2 - 3 døgn.

Kommentér på:
kører måsen over gulvtæppet

Annonce