hvad er nu det - - urenlig om natten ?? {{forumTopicSubject}}
Basis info :
Ipsen 20 måneder, 100% renlig i langt over 1 år...
Fuld vigør, leger, bider i tæer, har stjålet wc parir rullen, og dasket søster nova grundig og givet hende "røv" for nu skal vi lege... Appetit fejler intet...
Altså for at pointere hun virker på ingen måde syg...
Hundene sover i sengen med mig..Vi sover på 1.sal af 2-etagers hus.
Problem:
Fredag morgen, kl nok ca 6.30 Ipsen er meget urolig, normalt ligger hun død når hun sover, jeg siger "nej" "lig dig" osv og hun falder til ro indimellem, men sådan går der 1½ time til jeg skal op... da jeg gør ansats til at stå op, hopper hun ned , trækker numsen under sig, er urolig, løber hen af gangen på helt anderledes måde end normalt, drøner ned af trappen, er lige ved at lave på gulvet, men holder sig og når ud i haven, hvor hun da bare i den grad skulle lave, det var helt normalt, ikke tyndt eller noget....
Nåe tænkte jeg stakkels hund, her har jeg tysset hende ned og hun skulle bare så meget...
Da hun kommer ind synes stadig hun er anderledes, trækker lidt og kør lidt på måsen, så jeg tænker anal-kirtler . . Ringer til dr.Dyr får tid fredag eftermiddag..
Kører på arbejde, bliver senere ringet op af datter der siger at hunden er heeelt normal og på dupperne . . . afmelder Dyr...
Resten af fredag er normal..
Hunde ude i haven inde sengetid som normalt...
Kl ca 5 imorges vågner jeg ved uro i sengen, tænker straks at jeg må op og hun nok skal ud, tænder lys, samtidig med at jeg kan lugter noget..... Hun har a) Tisset en sø, ser ud som om det er kommet i søvne. altså hvor hun ligger, b) samme sted ligger en lille pølse, også som om den er kommet i søvne, så er hun vågnet har rejst sig og der ligger 2 små knolde sådan på vej væk og ned af sengen... hun er ulykkelig, urolig osv...
Får hende ud, og skifter engetøj osv... ligegyldigt..
Men hvad sker der, nogen der har prøvet det...
Det er som sagt ikke tyndt, fuldstændig normal konsistens, men det virker bare som om det kommer helt uventet for hende og hun simpelthen sover for tungt til at reagerer, eller er det noget fysisk der er galt..
.Hun plejer aldrig at være ude på det tidspunkt, fordrings tider og mad er ikke ændrede, ej heller motion, det skulle da lige være til den gode side da vi elsker skoven iøjeblikket...
Erfaringer...råd...
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.483
@Cathrine ø, ok det vil jeg have i baghovedet, men som det var fredag og har været i dag så er der intet i løbet af dagen, det har kun været der sidst på natten de 2 gange... har i dag langtids kogt ris og kylling, så er spændt på om det har en effekt, som sagt ikke fordi hun virker til at være syg, men for at prøve noget..
Du kan ikke huske lidelsens navn eller pillernes ??
feb 2011
Er spændt på natten, men håber da på søvn uden "skidt" på puden...
feb 2011
I weekenden fik Ipsen skånekost lamgtidskogt ris, kylling og grønt... vi gik en længere tur inden sengetid (normal luftes de i haven inden natten), og så var der ingen problemer...
Mandag fik de igen tørkost og råt til aften, de havde gået 1½ time i skoven om eftermiddagen så inden natten var de igen i haven.... det har ALDRIG været et problem, hun plejer snildt at sove fra midnat til både 8-9 eller 10...
Men i morges kl 4.30 skulle hun virkelig virkelig igen ud og lave stort, urolig spurtede ned af sengen ned at trapperne trak numsen ned for at holde sig (som når kvinder krydser ben fordi de skal tisse), og nåede bare lige ud på græsset...
Det er bare som om det der sidste måltid førhen har kunnet ligge til det passede hun skulle ud efter normal søvn, og nu bare slet slet ikke kan styres.....
Min dyrlæge ferie, så vil se tiden an de næste dage.. men er der evt andre der ved hvad Cathrine Ø hentyder til...
okt 2009
Alternativt kan det være det rå, der giver hende problemer. Sally fik en tarminfektion på barf og vi er derfor stoppet med det
feb 2011
Hvis det kommer af det rå og er en infektion kan jeg bare ikke forstå at der ikke er problemer hele døgnet, og jeg ville også tro det var tynd afførring og det er det slet ikke det er helt normal konsistens..
okt 2009
okt 2009
feb 2011
kan jo prøve at undlade det rå nogle dage ...
hvad er nu det - - urenlig om natten ??