{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Kørte galt den første dag {{forumTopicSubject}}

Vores datter fik kørekort igår, hvilket glædede os alle. Sagde til hende hun skulle lade sin kærestes bil stå i disse dage hvor der skulle komme sne, men men men, hun er lige "gledet ind i 2 andre biler...heldigvis uden personskade. Hvor uheldig kan man være? HVOFOR lytter de aldrig til deres forældre? Øv Øv

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørte galt den første dag
  • #1   16. dec 2009 ja men de skal jo lære det

• #2   16. dec 2009 Ja du har ret ;o) men træls alligevel

• #3   16. dec 2009 Fordi forældre er så dåme og ikke fatter en skid :D.
    Nej, det var sguda godt, at ingen kom til skade. Er hun ok ellers og ved godt mod?

• #4   16. dec 2009 Øv øv øv.. Nu har hun nok lært det på den hårde måde..

Men sørg på at få hende ud på vejene igen hurtigst muligt!! Så hun ikke holder sig tilbage og helt mister det hun har lært.. det næste lange stykke tid skal hun køre så meget som muligt..

• #5   16. dec 2009 min datter og hendes kæreste fik begge kørekort i sidste uge, har givet dem 'køreforbud' i dag, kæresten overtog sin mors 'lig' i går, den skal have klippet pladerne til januar, da den ikke kan gå gennem syn, så tror sq jeg hugger nøglerne:-(

• #6   16. dec 2009 Karin,
    hvorfor? de har begge kørekort, og hvis de kører på ordentlige dæk er det da fint nok??

De skal vel lære det, og hellere nu, mens glatbanen er frisk i hukommelsen, end om et år..

• #7   16. dec 2009 ja ud med dem at kører .. jeg lavet for et halvt år siden en bule i min svigermors bil .. der giv hvert fald to måneder inden jeg sad bag rettet igen .. fandt hele tiden på dårlige undskyldinger og sårn .. og hader at kører bil i dag

• #8   16. dec 2009 Jeg kørte også galt for to mdr. siden. Kom ikke til skade, men fik et stort chok og sad grædende ved vejkanten i en time.

Jeg var ude at køre en lille tur senere samme aften. Dog med min mor i bilen, så jeg VIDSTE at hvis det blev for meget, kunne vi bytte.. men ud, det skal man sq..

• #9   16. dec 2009 Det kan da godt være at unge skal ud og køre med det samme de har fået kørekort. Det gjorde jeg også selv.

Men det siger da sig selv, at de ikke er nok trænet til at køre i snevejr. Det kan der kun rådes bod på ved at forældrene træner deres børn i snevejr. Alt andet vil da være farligt i mine øjne.

16 år efter mit første trafikuheld har jeg stadigvæk problemer med at være passager i en bil. Jeg var nemlig passager, og ser "alverdens ulykker" når jeg kører med andre i deres biler. Derfor kører jeg ikke med folk jeg ikke kender godt nok til at kunne sige når jeg får det skidt og ser syner.

Der er heldigvis ingen problemer hvis jeg selv kører, dog ikke om aftenen eller hvis jeg er træt.

Så selvom der umiddelbart ikke sker noget fysisk, så kan der komme andre ting i forbindelse med et trafikuheld.

• #10   16. dec 2009 de må gerne køre, men ikke i det gamle lig, som kæresten fik i går. De kender den slet ikke og der er knap bremser på, dårlige dæk osv. de kører skam i vores bil:-)

• #11   16. dec 2009 Gitte,
    øhh, de unge har jo udelukkende fået deres kørekort fordi en motorsagkyndig har vurderet at de er klar til selv at komme ud i trafikken. Når han mener at de er klar til det, tænker han selvfølgelig også på sne og regn og andre ting..

Så selvfølgelig skal de køre alt det de kan, både med og uden mor og far. Alt andet er da noget pjat..
    Og det er da bedst for dem at kommd ud NU mens der er sne og sjap. De er superopmærksomme på alt, fordi de endnu ikke har fået de dårlige vaner vi andre har, og glatbanen og al teorien omkring sidder stadig frisk i hukommelsen..

• #12   16. dec 2009 Karin
    nååårh, okay så forstår jeg bedre..
    Ja, der er jo ingen grund til at sætte nye trafikanter ud i skrammelkasser, som måske ikke er særligt sikre at køre i..

• #13   16. dec 2009 Anja, det er jeg langt fra enig i. De får godt nok glatføre undervisning, men det foregår på lukkede baner uden ingen medtrafikanter eller andet. Der er ikke engang sne, med mindre det er om vinteren. Så den omgang glatførekursus er ikke nok til at de ved hvordan det foregår ude i det virkelige liv.

Bremserne er næsten det eneste der ikke må anvendes i glat føre, og så kan det alligevel gå galt.

De får det udelukkende kun er erfaring, men jeg turde godt nok ikke slippe en 18 årig ud i det her vejr. De "tror" de er verdensmestre til at kunne klare det, men de har ikke erfaringen. Så mor eller far er de bedste til at lære dem efter kørelæreren har lært dem de basale ting.

• #14   16. dec 2009 Sådan et fjols, Hvorfor ikke lytte, så må man heller føle.. og det koster bare kassen,, så kan hun lære det..

Kommentér på:
Kørte galt den første dag

Annonce