hund spiser lort, sko og lystre ikke {{forumTopicSubject}}
Hej
efter noget tid uden hund har vi nu fået en amstaff og amerikansk bulldog blanding, hun er den dejligste hund og lige hvad vi kunne ønske os.
hun er ca. 1 år men har desværre nogle dårlige vaner som driver mig til vanvid.
hun spiser lort fra vores kattebakke og i dag spiste hun fra vores drengs potte efter han havde skidt i den. det er en ulækker vane som vi ikke vil have, kattebakken kan jeg leve med da den bare kan flyttes væk. nogle råd? har prøvet at skælde ud, trække den væk, dask over snuden, men intet virker rigtigt.
hun har det med at skide og pisse på gulvet indenfor, nogle gange kan hun være alene i 6 timer uden at der sker noget andre gang er hun alene i 3 timer også har hun lagt en lort og pisset, det går mig virkelig på og jeg er træt af det og det ødelægger en hel dag, og hun gør det total uden system hun kan have været ude i 1 time også komme ind og 3 timer efter han hun lavet en lort og pisset. har prøvet at stikke hendes snude ned til det og skælde hende ud men virker ikke rigtig.
hun spiser sko total uden system, nogle gange kan hun være alene i 6 timer uden at gøre det, andre gang skal vi bare være ude og handle i 1 time også har hun ødelægt 3 par sko. har prøvet at give hende et dask over snuden med sko'en og skælde hende ud men virker ikke rigtig.
og sidst men ikke mindst så har jeg nogle gange problemer med at kalde hende til mig når hun er uden for, når vi er indenfor er der intet problem ved at kalde hende til mig. nogle råd?
fælles for de beskrevnene ting så ved hun godt med det samme at jeg tager hende i at spise lort eller skide/pisse på gulvet eller spise en sko at hun har gjort noget forkert og "skammer" sig før jeg enda når at skælde hende ud.
nogle råd til hvad jeg kan gøre? er virkelig forvirret for hun er bare den dejligste hund og vi holder virkelig meget af hende.
hjælp
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
OG ALDRIG ALDRIG stikke hundens snude ned i det den har lavet, utroligt denne metode ikke snart er udryddet!!
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
Du bliver nød til at tage den på fast gerning !!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
1. Hunde gør, hvad der betaler sig
2. Bloker for fejl.
Hunden skal naturligvis hverken have adgang til potte, kattebakke eller sko. At slå hende over næsen kan give nogle uoverskuelige problemer - og hvem ved, måske er det strategier som den, der har foranlediget at hunden gør sig ren indendøre.
Jeg tror, I ville drage stor nytte af at blive observeret af en professionel.
jul 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
skælder ALDRIG hunden ud eller noget hvis jeg IKKE har taget den på ferskgerning. kunne jeg aldrig finde på
har opdraget 3 hunde fra hvalpe af nu inkl. en dobbermann ingen af dem har givet mig så store udfordringer som den her..
jul 2006
er svært ikke at give hunden adgang til drengens potte når han går ud af værelset for at vise os hvor dygtig han har været og han glemmer at lukke døren, maks tid 2½ minutt fra han går ud af døren til vi kommer ind og hunden står med snuden i potten.
aug 2006
Se din hund som en intelligent samarbejdspartner, og din indgangsvinkel til opdragelsen vil forandre sig til noget positivt i stedet for noget negativt.
aug 2006
jul 2006
vores hus er desværre meget åben. vi har kun døre til: toilet, soveværelse, børneværelse og bryggers hvor hunden ikke skal ud, pga. der bliver tørret tøj osv.
som sagt, potten bliver tømt med det samme, men svært når knægten lader hans dør stå åben når han går ind i stuen til os for at fortælle hvor dygtig han har været!! han er opdraget til selv at tage hans potte og bruge den og bagefter tilkalde os!.
hun har ingen kurv da hun spiste denne efter dag 3.
problemet er at hun kun 1 måske 2 gange har lavet inde i huset når hun er alene hjemme. alle andre gange har det været mens vi har været hjemme!
hun har 3-4 forskellig tygge legetøj som altid ligge fremme både når vi er hjemme og når vi er ude.
hele vores have er indhegnet så der træner jeg indkald med hende og der virker det også, men er hun udenfor alene og jeg vil kalde hende ind lystre hun simpelthen ikke.
jeg nægter at rose hende for at tisse eller skide indenfor! og hun får ros når hun gør det udenfor!
jul 2006
Kennet - man kan, hvad man vil. Det kræver blot, at man er villig til at lave om på sine vaner....
forklar lige den sætning :)..
aug 2006
Det eneste det kræver er jo, at hunden er hos jer, når drengen bruger potten.
Eller at I er i nærheden af drengen.
Lidt kommunikation kan løse det problem.
Lad mig spørge dig om noget helt andet.
Hvis du var din hund, og du skulle give dine ejere karakterer efter hvor gode de var til at forhindre dig i at gøre forkert og motivere dig til at gøre rigtigt - hvad ville du så score?
Prøv at tænk over det. Ofte stammer de adfærdsproblemer fra vores egen indgangsvinkel til træningen.
For mange forventninger for hurtigt. Gal motivationsfaktor, eller måske slet ingen.
For høje krav i forhold til hundens nuværende formåen. Osv...
aug 2006
jun 2009
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 23
Du skrive intet om hvor længe du har haft din nye hund..??
Har du prøvet at tage en snak med den gamle ejer om disse problemer... måske er der noget de har glemt at fortælle jer i farten ??
Desværre kan det ske at hunde ,der skifter hjem gør ting de ikke burde.
Måske er den vildt stresset over at skulle i nyt hjem og det er så hendes måde at vise det på... altså det med at være urenlig og bide i sko.
Giv det tid.... Det tager langtid for en hund at vænne sig til nye omgivelser. Nye mennesker, der sikkert gør tingene anderledes end hun er vant til osv osv.
Det med at tørre snuden i tingene gør ikke det bedre.. det er sgu synd for hende !!
Giv det tid og søg evt råd hos en proffsionel istedet for at høre så mange og sikkert ret forskellige meninger og råd.
Dina.
Ps : Er selv ejer af en amerikansk bulldog / bull Mastiff.
jul 2006
vi har haft hende ca. 1½ mdr. nu nogle problemer er aftaget med tiden, andre er taget lidt til, skospisning er hun begyndt på.
gamle ejer er en jeg kender han siger han ikke havde de problemer med hende.
vi er også mere eller mindre startet forfra med hvalpe træning og syndes hun klare det fint. det furstere mig bare nogle gange at hun er så ustabil med visse ting.
jul 2006
men jeg takker for de råd som er kommet.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Lige meget hvad, så lad være med at slå din hund! Ingen dask. Ingen næse i lort. Det er simpelthen ikke fair. Lær hende istedet hvad du gerne vil have hun skal gøre. Det virker meget bedre.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Dog vil jeg skrive at man, i Ikea bl.a., kan få børnelåger til at spænde fast, så man ikke skal skrue dem fast!!
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 279
1: Ingen hund kan holde sig fra kattelort, det er prop fuld af protein og lugter for en hund som det rene kræs!!!
Ved ikke om potten har samme tiltrækning
"hun har det med at skide og pisse på gulvet indenfor" - Ros ros ros udenfor så hun virkelig kan mærke på dig at det her bliver mine mennesker glade for!!! Ignorer det indenfor ingen straf, ingen kontakt, bare hurtigt væk med det!!!
"hun spiser sko" - den der frister er værre end den der stjæler! Tager hun en sko mens du ser det, så sig nej og sæt den væk!!! og ingen sko i nærheden når du ikke er der!!!
"problemer med at kalde hende til mig" Har du med god sansynlighed fået af at straffe din hund, hvorfor skulle hun komme hvis hun ikke ved hva hun kommer hen til??? En god leder er et afbalanceret menneske uden "uforstålige" vredes udbrud. Sørg for at DU er det mest spændende i verden, leg eller giv godbidder hver gang indtil den sidder der! Og aldrig aldrig aldrig skæld ud, heller ikke selvom du har kaldt 10 gange! Det skal være uden overvejelse dig der er den gode at komme hen til!
Og sidst men ikke mindst, det du ser som at hun skammer sig kan lige så godt være en usikkerhed for din reaktion!
God fornøjelse og håber det kan hjælpe dig
hund spiser lort, sko og lystre ikke