{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Underlig vane - tisse om natten.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Kessler på 1½ har her i den sidste måneds tid vågnet om natten og ville ud og tisse .. Han er ikke til at overhøre når han vågner, og det er altid omkring kl. 3.
Han bliver luftet ved en 12-01 tiden hvor han tisser af og før i tiden og om dagen kan han sagtens holde sig mere..
Vi troede først, at der var noget galt med hans blære, men efter han er blevet undersøgt af dyrlægen 2 gange, kunne han konstatere at han er fin, sund og frisk.. Og han mente, at han bare havde udviklet en dårlig vane ..

Men hvordan kan vi arbejde den vane væk igen? Han har ingen problemer ellers med renlighed og normalt går vi ca 4 ture af længere varighed hvor han laver det ene og det andet flere gange..

Nogen der har nogen gode forslag til hans vane?

På forhånd tusind tak *S*

Knus Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig vane - tisse om natten..
  • #2   7. dec 2009 Han gør sandsynligvis det, der kan betale sig.

I må lade være med at reagere.

I kan eventuelt rationere hans vand sent på aften og om natten.

Har I lavet om på fodringstidspunkt?

• #3   7. dec 2009 Vi kan godt bede ham at lægge sig i kurven igen og det varer i 2 min. Så løber han rundt, dutter til os med næsen og piver .. Så han er lidt svært at overhøre *G* ..

Han får aftensmad hver aften kl. 18. og sådan har det været siden har var hvalp .. Og vi har også prøvet at fjerne hans vand fra kl 19-20 af, men vågnede stadig kl 3 og mente han skulle ud ..

Det er ikke et akut behov - han er altid som minimum ude kl. 12 hvor han tisser af, og når han er alene hjemme og andre tidspunkter, kan han sagtens holde sig 7-8 timer ..

Men tak for jeres svar smiley .. Vi må sende ham i kurven indtil han forstår han ikke kommer ud ...

• #4   7. dec 2009 Det har jeg også prøvet med min tæve "hvalp" da hun var 7 måneder, der vågnede hun også 2 nætter i træk og ville ud og tisse, og jeg gjorde jo det "dumme" og gik med hende ud, for hun pev jo.
    Men da hun så gjorde det 3 nat i træk, ignorede jeg hende blankt, nu gad jeg ikke mere, for vidste som dig, at hunden godt kan holde sig længere.
    Det var 2 stive timer, hvor hun skiftevis slumrede, pev for at komme ud, trippede rundt, lagde sig i kurven igen osv.

Efter 2 timer faldt hun i søvn, og fandt ud af hun ikke vandt kampen, siden hen har hun ikke "stået op" om natten for at komme ud smiley

• #5   7. dec 2009 Som de andre siger. Brug et par nætte på og sende ham tilbage i kurven. Så han lære at det ikke betaler sig mere.

• #6   7. dec 2009 Åh, jeg bliver så taknemmelig for vores hundelem lige pludselig smiley

• #7   7. dec 2009 Når din hund er så "gammel", så tror jeg ikke på, at den lige pludselig finder ud af, at det er sjovt at buldrer rundt midt om natten.

Siger ikke at der er noget alvorligt galt, men at han har en grund til at komme ud og den ville jeg personligt ikke ligge overhørig.

Gå evt. med ham ud og se hvad han laver derude - skal han stort? eller tisser han længe?

Hvor sover han om natten - er der lunt under ham eller er der koldt?

• #8   7. dec 2009 Min hvalp er også begyndt at vågne om natten igen, efter at have sovet igennem i 2 mdr., og ja, jeg rejser mig og går ud med ham. I nat valgte jeg så, at lade ham være i soveværelse og entreen, da jeg tænke, at han selv kan gå ud og tisse ad kattelemmen. Men han valgte istedet, at gå ud og gø som bare pokker.

• #9   7. dec 2009 Asta har nogle nætter hvor hun kommer trissende og tramper i gulvet for at gøre os opmærksom på at hun skal ud !!! Jeg beder hende så om at gå ind i kurven !! Det gør hun så hvis hun ikke er trængende og skal hun virkelig ud kommer hun tilbage med det samme og tripper !! ved godt at min hund er et stykke for sig selv ;O) men hold så op hvor er jeg glad for hendes måde at være på ;O)

Kommentér på:
Underlig vane - tisse om natten..

Annonce