Hvor underlig er din hund? *hyggeemne* {{forumTopicSubject}}
På sådan en grå og kedelig tirsdag trænger vi vidst til en hyggetråd.
Har din hund en underlig vane? En sjov favorit snack? eller anden adfærd, som er lidt sær?
Mine har i hvert fald en del!
Baby skubber til ting, når han keder sig. Han går meget målrettet mod det han vil skubbe til - og med fuld øjenkontakt skubber han til det flere gange, indtil man kommer og flytter ham. Nu starter legen, hvor man skal løbe efter ham, rundt i lejligheden
Thea er vild med musik. Hvis man sidder og nynner lidt, kan man være sikker på at have langsnuden i skødet. Når man synger for hende, misser hun med øjnene og læner sig helt tæt op af en.
Thea er også meget insisterende når hun er sulten. Hvis madskålene står på gulvet, bliver de slået og skubbet rundt. Hvis ikke skålene er på gulvet, så slår hun til radiatoren, køleskabet og hvad hun ellers kan finde - og engang i mellem er det altså vandskålen hun får væltet.
Derudover har de hver deres yndlings junkfood.
Baby elsker grillkylling, Thea ELSKER pizza, og har det vi kalder en pizzadans, når den kommer ind af døren
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Teemo bakker med røven ind i både hunde og mennesker når han gerne vil lege med dem, og af og til sætter han sig også på dem eller ens fødder, for at få en reaktion. Ikke altid super praktisk ved rosa, for hun blev altså helt væk når han satte sig på hende, og man måtte lige hjælpe hende ud.
En af hans yndlings lege er at stå i sofaen og med vilje smide et stykke legetøj på gulvet, og så stå og se så ulykkelig ud og begynde at sige sådan nogle ynklelige lyde af dig, indtil du samler det op til dem. Så går der præcis 5 sekunder, så gør han det igen. Og den leg kan godt blive ved længe, alt for længe, men jeg kan ikke stå for ham når han gør det.
Hvis jeg sidder lidt foroverbøjet, ligger ned, eller sidder i en vinkel så han ikke kan være med i samtalen, hopper han op på skuldrene af mig, og så står han ofte med hovedet ved mit ansigt, for at være med i hvad jeg laver.
Jeg ved lucky har særheder, men jeg kan jo selvfølgelig ikke komme i tanke om dem lige nu.
Han snakker nogle gange, sådan at du faktisk kan have en samtale med ham. Og hvis man ynker ham snakker han endnu mere.
Og han bruger generelt meget lyd til at kommunikere med, hvor teemo bruger øjnene først og fremmest og kropssprog.
Lucky står også altid og fortæller når han vil op i sofaen og bakker så numsen hen til dig for at blive løftet op. Dog sker det at han bliver så utålmodig at han glemmer at han ikke kan hoppe op i sofaen selv og så bare gør det
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Teemo lyder skøn! Han kan sikkert give en masse grin i løbet af dagen
Herhjemme er Thea også klart den mest mærkelige. Hun er en virkelig underlig hund
Men Baby kan også!
Baby gør noget, som jeg aldrig har oplevet andre hunde gør.
Da han var lille, gjorde jeg meget ud af, at han har helle i hans kurv.
Så i starten når vi legede, løb han hen i kurven, som helle - for at løbe videre når man kigger væk.
Han har bare taget den et skridt videre, og opfinder nu helle alle mulige steder.
Herhjemme er det kurven, hos min moster er det et stykke med grus på deres terrasse og hos min mormor er der helle under bordet. hvis vi leger fremmede steder, finder han bare på et nyt helle. Det syntes jeg er ret imponerende
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Når ja og så gider han ikke ud og tisse om morgenen. Han kan have holdt sig i 12 timer og så skal jeg bruge 10 minutter på at lege fangeleg for at bærer ham ud og lukke døren så han ikke kan gå ind, og når han så har erkendt at han ikke kommer ind, skal ham virkelig tisse.
Det er virkelig sært.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
I går aftes havde alle hundene fået ret store rå "gnaskestykker" til aftensmad, så da de skulle have deres aftensnack fik de lidt guf og lidt tørfoder i hver deres snusemåtte.
Luf og Sheena mente da ikke, det var nødvendigt at rejse sig, men blev liggende og forventede at få måtten leveret "på sengen" (det fik de selvfølgelig) og Luf præsterede faktisk at spise en hel del, mens han stadig lå fladt på siden, og bare fiskede guffere frem med tungen ud af siden på munden.
Derudover har huskyerne jo et afsindigt jagtinstinkt, som indimellem kan være lidt svært at arbejde med.
Noget nyt her efter vi er kommet på landet er egern.
Dem er der ikke mange af på Amager, så dem er de ikke så vant til.
Men sjovt nok, så går de ikke rigtigt i jagt-mode over dem.
Luf hopper frem, så de løber op i træerne, og når de så sidder lidt deroppe af og kigger ned på ham, så går han i legebuk.
Spøjs adfærd
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.349
Når jeg kommer ind af døren derhjemme så stormer han til og dutter vildt på mine sko: jeg skal tage dem af så han kan samle dem op til mig. Det er kun mine sko han vil samle op. Min mand kan selv få lov at bøje sig ned og samle sine sko op
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.349
Engang for hundrede år siden med to for længst hedengange hunde havde jeg en oplevelse med egern der så ikke var der alligevel Jeg havde begge hunde med ud i et lille skovområde og ville lige træne et frit søg med Carlson inden de ville få lov at rende løse rundt. Så jeg bandt Daffy af. Det passede så åbenbart ikke damen. Da hun havde siddet lidt og sagt 'piv piv' så kom der par meget skingre vov. Det var åbenbart 'egernkaldet' for reaktionen var, at Carlson omgående glemte alt om frit søg og istedet piskede rundt og hoppede op af træstammerne og kiggede op i trækronerne tydeligt på jagt efter egern. Daffy sad og så uskyldig ud.......
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Får han tilbudt en godbid han ikke kan lide, så tigger han videre.. og videre og videre. Og når personen til sidst opgiver at få ham til at tage noget, SÅ kan godbidden som regel bruges
Favoritgodbidder skal man også passe på med.. for lige pludselig er de bare slet ikke spiselige mere, så man skal aldrig købe et lager hjem.
Siger man nej til noget Tucker meget gerne vil, så forlader han rummet (eller henvender sig med samme "spørgsmål" til en anden person der evt. er til stede )
- Efter 9 år vil han stadig ikke forstå at man ikke har godbid i sofaen.
Og så er han jo kleptoman - alt der ligner bamser og bløde ting. Foran butikker, i butiksvinduer, hjemme hos folk. Han er også rigtig god til at huske hvor den ting han stjæler plejer at stå, når vi besøger nogen, så når vi ankommer sætter han kursen direkte til genstanden
Hvis det regner når vi står op, så fungerer Tucker overhovedet ikke. Han kan slet ikke bevæge sig, han kan ingenting høre - uanset hvad man lokker med
Går vi forbi kiosken her i byen, så er Tucker også begyndt at insistere på at vi skal ind og hente en pakke. Han skal virkelig overtales for at komme med videre uden. - Ligesom han altid skal bære pakken når vi henter en. Får han ikke lov, så har jeg en hoppebold ved siden hele vejen hjem. Er pakken for stor/tung til ham, så er det fint at bære hvad som helst andet (medbragt legetøj, handske, hvad man lige har i lommen).
Jeg kunne sikkert blive ved.. han er en lille særling
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
Manfred har en mad dans og den kommer hvis han tror han skal have mad, der bare ben og krøllet Boston over det hele, men han knurre gø, ja hunden kan ikke gø. Så gør han alt for at pysse nye mennesker i ansigtet, så man må ikke bukke sig ned for så risikere man at flække læben (er sket et par gange:( )
Morris, ja han sidder altid på mine fødder hvis han tror jeg er på vej ud af døren, han dans så meget rundt når han skal have sele/halsbånd på. Tuder/skriger når børnene er ked af det og så henter han mig hvis de græder. Når han bliver vild, så ser det ud som om hans øje er på vej ud af hovede og når han sover, ligner det han smiler. Morris er generelt bare underlige haha da vi løb agility knurrede/gøde han af mig hvis jeg løb for langsomt;) haha
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.482
Hun var god med andre hunde, og andre hunde måtte gerne være her.
De måtte gerne lege med hendes legesager, som hun kunne finde på at lægge foran dem.
De måtte gerne tygge på hendes tyggeting, spise kødben og mad.
Men men men, de måtte ikke drikke.
Hvis en "gæstehund" havde kurs mod vandskålen, så skyndte hun sig at løbe derhen og stillede sig tværs foran skålen og stirrede på den anden hund. Selv om det var hendes faste legekammerat, så måtte den ikke drikke af hendes vandskål.
Stillede jeg en anden vandskål et andet sted var der ikke et problem, så måtte de gerne drikke.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 522
Iroh er "kendt" for sin stirren. Han stirrer altid meget intenst på folk med sine store øjne, og han kan blive ved længe. Og det er tit fulgt af, at han ser totalt blank ud :-P.
På mit gamle arbejde kunne han godt finde på at stille sig midt i kontoret og så bare stirre ud i luften i længere tid, indtil noget fik snappet ham ud af det. Til stor morskab for mine kolleger
Det var også sjovt at når han var med på arbejde, så 5 minutter efter vi ankom, så løb han hen mod døren, så vi jokede med at han var færdig for i dag og gerne ville hjem igen Hvilket egentlig var spøjst, for han elskede at være der
Inden vi skal gå tur, så skal Iroh altid lige ud på badeværelset. Ret skal være ret, det er nok fordi jeg 9 ud af 10 gange selv lige skal på toilettet inden vi går. Men når jeg så ikke skal, så står han og tripper foran badeværelset, så jeg lukker ham lige derud just for the fun of it
Der er sikkert mere, men det er svært at komme på, man lærer jo at leve med deres særheder
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 349
Det er intet problem hvis andre mennesker gør det, og jeg kan fint tåle mælk så det er ikke det som er skyld i hans reaktion.
derudover har vi vores helt egen sang som han elsker at synge med på, en masse gøen og hylen i løbet af den sang.
Han "synger" kun den ene sang og har gjort det siden han var omkring 1 år (han er 6 år nu)
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.242
Hun eeeeeeelsker mennesker, uanset alder. Børn er fede, fordi de vil nusse og lege (og tit er fedtede), voksne er fede fordi de snakker en masse til hende og gamle er fede, fordi de altid deler kiks og småkager ud Hun gør gerne opmærksom på at hun vil snakke. Enten ved at løbe hen imod folk og ligne én, der endelig skal se sin længe savnede bedste ven, eller ved at gå hen til folk, stirre og begynde at gø
Hun får stadig hvalpeflip hver aften Hun fylder 8 år til februar, men det er så ingen hindring. Når hun får sine flip, er det enten ved at stå på hovedet i sofaen og kaste rundt med puderne, eller ved at tage alt legetøj ud af deres kurve, kaste det op i luften og spurte rundt. De 2 aktiviteter kan kombineres, og så er der fest
Hun er super til at styre sig i forhold til vildt - men som andre hunde her i tråden, så er egern noget særligt. Og jeg kan ikke styre hende, når hun er på jagt efter træmus
Bella er bare gammel og stædig. Hun har været artig hele sit liv, men det er slut nu. Hun tigger og er virkelig insisterende!! Jer der har boet med schæfer, kender dén der nærmest supersoniske lyd de kan sige, og det driver mig til vanvid Hun stopper først når jeg giver efter og giver hende den godbid, hun vil have
Hun er også begyndt at stjæle. Jeg har deres godbidder og noget af hendes foder (Alpha Spirit) gående i en reol på gæsteværelset, og det er sket en håndfuld gange, at jeg har taget hende i at have neglet en pakke foder eller godbidder, som hun er ved at æde uden den mindste skam
Når vi går tur, vil hun bestemme ruten. Går det til held, traver hun glad afsted Hvis jeg overruler hende, ligner hun en gammel, træt hund, der er døden nær
Når vi er til træning, styrer hun selv hvad hun vil lave, og hvem der skal belønne hende. Sidstnævnte betyder, at hun skrider og løber hen til den af mine træningsmakkere, hun synes har det lækreste mad
I får lige et billede af Dorit, som hun ser ud når hun løber hende til fremmede mennesker (som er hendes nye, bedste venner)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Haha det nummer lavede Luna også. Hun begyndte dog at halte - på det raske forben - hvis vi gik en anden vej, end hun ville. Der gik mange gange, før jeg fattede, hvad det var hun havde gang i hahaha
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.984
Men hun elsker at kradse sin elegante krop op af hække. Hun har sans for drama på et niveau man slet ikke forstår. Altså f.eks den gang hun knækkede en negl.... I hendes univers var benet faldet af, eller som minimum brækket 5 steder. Så hun haltede rundt i trebenet gallop, når jeg tvang hende rundt om blokken. Og på disse ture kastede hun sig med jævne mellemrum dramatisk ind i en hæk.
Det var virkelig en oplevelse for alle parter, ink den stakkels dyrlæge der skulle fjerne prinsessens forbinding. For Hera haltede så dramatisk rundt at dyrlægen troede at der var noget alvorligt galt . Ind til jeg fik dyrlægen til at aflede med en kiks. Så kunne damen sjovt nok gå helt normalt.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Hver aften, når Vaks og jeg går i seng, skal han absolut rulle rundt, grave i sengen og generelt skabe sig. Det er hver aften uden undtagelse.
Om morgenen gør det han det samme.... men i mit ansigt lol.
Han kan ikke drikke skål-vand. Skåle er under ham, så han har et glas specifikt dedikeret til ham, som jeg så pænt kan fylde op og stille på gulvet, når han vil have vand.
Så meget som en enkelt dråbe vand på hans krop aktiveret pludselig hans gøende zoomies og voldsom tørren i ethvert tæppe han kan nørkle sig adgang til.
For ikke at nævne alle de mærkværdige steder han vælger at sove...
Jeg finder mig primært i det, fordi han efterhånden er en gammel fis med hans 14 år
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Nogen gange når vi går flere samlet (mere end jeg og min husbond) så bliver hun top-stresset og klynker og snurrer rundt om sig selv og kaster sig frem i snoren. Det har været sådan siden hun var hvalp, men nu er det desværre blevet lidt værre. Det er ikke hver eneste fælles-gåtur hun opfører sig sådan, jeg kan desværre ikke finde mønster i adfærden. Synet og kroppen er tjekket uden anmærkning. Jeg tænker det er stress. Derfor er hun ikke altid med på fælles gåtur. Hun gør det mest i byen og mindre ude på landet, så vi ser frem til at flytte fra byen en skønne dag
feb 2021
Svar: 13
Hvor underlig er din hund? *hyggeemne*