{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Hund der stikker af {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her dejlige Karelsk Bjørnehund på 14 mrd. Vi har en stor grund han kan tumle sig på (indhegnet) men han stkker af når han er alene i haven inten hopper han over hegnet ellers graver han sig under. Vi går pt. med ham ud hver gang, men vi er ved at bleve idioter af dette da Gizmo gerne vil være ude LÆNGE, men vi gider ikke hver gang stå der ude 1 time eller længer, har jo også ander ting at lave :o). Planden med ham er vi skal bruge ham til avl så vi vil ikke kasterer ham. HJÆLP en meget frustreret hunde ejer som elsker sin hund men er ved at blive idiot af ham. Hegnet i haven er 1,35 højt og vi kan ikke få det højer da det vil koste en krig at sætte højer hegn rundt om hele haven. Nogen gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der stikker af
  • #1   3. dec 2009 1.35 er ALT for lavt til en hund af den type. Vi har husky og vores hegn/plankeværk er fra 1,8-2,2 meter højt (de 2,2 er ind til naboen, der har kat) Derudover er der lagt fliser under plankeværket, da han ellers kan grave sig ud den vej.

    Naturhundene kræver virkelig en solid og HØJ indhegning, for at blive holdt inde. Og det er uanset om det er hanner eller tæver. De stikker ikke af pga. andre hunde - men ganske enkelt fordi de kan!

    Alternativet kan være at lave en hundegård med tag på.


  • #3   3. dec 2009 Hvad med at gå ture med ham så det passer med hans aktivitetsniveau, og kun lade ham være i haven, når I selv er der?

  • #4   3. dec 2009 Jeg læser det måske lidt som Julie P..
    Tror måske han keder sig, hvor ofte er i ude og gå med hundene, og hvad aktivere i dem med af tricks/lege?


  • #5   3. dec 2009 Højere og solidt hegn - evt bare et stykke af haven - så det er til at betale sig fra..

  • #6   3. dec 2009 Det behøver ikke handle om man ikke aktivere den slags hunde nok... De er nysgerige af natur - og mange af dem har det sådan, at kan de stikke af - så gør de det. Også selv om man lige har travet med den i 3 timer i en hundeskov..

  • #7   3. dec 2009 Det med ekstra aktivering ville også være mit første bud, hvis det ikke var en kareler, der var tale om. Men med naturhundene mener jeg ikke, det er noget man kan aktivere sig ud af (udover at de naturligvis har brug for meget motion og aktivering)

    Inden vi fik forhøjet hegnet i sidste omgang, kunne Aqui stikke af, selvom vi havde cyklet 15 km om formiddagen. Haft søgeøvelser i forhaven midt på dagen - og trænet agility ellers lydighed i en time om eftermiddagen eller aftenen.


  • #8   3. dec 2009 Hov Ginne - der var du hurtigere end mig smiley

  • #9   3. dec 2009 Jeg tænker ikke at den bliver aktiveret for lidt.
    Bare at haven kun skal bruges til fælles hygge, og når der skal brændes krudt af, er det på gåturene.

    Tænker ikke at det er fordi den keder sig- vel bare fordi den kan.


  • #10   3. dec 2009 Julie,
    en del hunde, bl.a. mange af de store spidser foretrækker at være meget ude. Og har man haven til det, er det da surt ikke at kunne bruge den. Så mit forslag er også højere og bedre hegn



  • #12   3. dec 2009 Vi går lange tur med hunden hver aften, vi leger med ham hver dag og træner med ham. Så som Ginne siger har det her noget med racen at gøre, det er jo ikke en hund der bare gør som ejer siger men en hund som er selvstændig og kun kommer hvis han har lyst eller kan se en mening med det. så jo han bliver aktiveret som ALLE hunde jo skal.

    Ang hegnet så er det jo ikke fordi jeg ikke vil sætte højer hegn op, men et penge spørgsmål. Det er jo ikke en lille alm. villahavegrund vi har, så det er ikke bare omkring 500-1000 kr vi snakker men mange 1000 kr der skal bruges og de penge er ikke lige nogen jeg ligger inde med på kistebunden i dec mrd.


  • #13   3. dec 2009 Ja okay, jeg kender ikke racen smiley
    MIt bud efter at have læst tråden var bare aktivering pga. kedsomhed ;D


  • #14   3. dec 2009 Jeg kender ikke racen, men tænker bare, at det er bedre at aktivere hunden nok på turen og lade den være inde eller i haven under opsyn indtil et større hegn kan sættes op, end at den render væk og kommer til skade.

  • #15   3. dec 2009 en midligertidig løsning kunne være en snor - det har vi brugt f.eks. i forbindelse med flytning til vi fik hegn op, (og bruger det stadig under løbetider selv om hun er på vej mod de 13 år). Og så når der er kapital igen at lave en hundeløbegård med et godt solidt hegn, og så kun bruge hele haven hvis i er med ude.

  • #17   3. dec 2009 Vi har også højt hegn rundt om hele vores have.. Vil skyde på det er godt 2 m.. Og gør som de andre siger, grav noget ned, så han ikke kan grave sig ud.. Når vores er alene hjemme står hun bundet til en snor ude i garagen, hvor hun også har et hundehus.. smiley

  • #18   3. dec 2009 Vi har en gård med 15.000 m2 til, og hundene ( undtagen Schæferen ) kan rende på hele området. Schæferen har ca 5000 m2.

    Nogle steder har vi dyrehegn i ca. 180 cm højde, og resten af stederne har vi el-hegn, da vores heste også græsser i haven.
    DÉT holder ihvertfald hundene på den rigtige side af hegnet.
    Det lyder måske hårdt, men det er absolut bedre end at hundene løber ud, og bliver kørt ned, eller er skyld i andre skader.
    De rører det 1-2 gange og derefter har de lært det.

    En eller 2 el-tråde på hegnet koster ikke særlig meget.......


  • #20   4. dec 2009 Ang elhegn så er dette på tale men vi tør ikke stole på det smiley men man kan også få stødhalsbånd hvor man graver en snor ned rundt om hele haven og kommer hunden for tæt på får den stød, men den er ulovlig her hjemme og jeg vil jo mene der er en grund til dette så det er vi gået helt væk fra, selvom de kan købes i sverie, Men pt må vi bare med ud hver gang

  • #21   4. dec 2009 Vores løber også bare under eller over elhegnet..

Kommentér på:
Hund der stikker af

Annonce