{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er formålet med at gi hunde tøj
  • #1   21. nov 2009 ka sagtens forstå hårløse får tøj på så de ka holde varmen. men det andet har jeg aldrig forstået:)

• #2   21. nov 2009 Nogle har brug for det for at holde varmen..
    Nok mest de små hunderacer...
    Ellers kan jeg ikke se nogen grund til det.

• #3   21. nov 2009 Tøj og tøj, Gizmo har dækkener til hvis han fryser :), men han bliver ikke stadset ud i alt muligt andet smiley

• #4   21. nov 2009 Min lille franske bulldog har ingen underuld og fryser helt vildt. Derfor har hun et dækken på, når det er rigtig koldt og vi laver noget stillestående.... Altså små-øvelser til træning eller venter på nogen uden for... osv.

Så ingen Tinkerbell her. Bare et ønske om, at min hund har det godt... ;o)

• #5   21. nov 2009 De fryser - det er vel en god nok grund. Og det er ikke altid at et dækken er nok. Fx ikke til min hund.

• #6   21. nov 2009 jeg tænker ikke på et vinterdækken, men de hunde der faktisk går rundt med tøj på... små lyserøde bluser osv... hvad skal det til for?? De andre hunde har jo mega håneret resten af deres liv når de ser de stakkels hunde komme på den måde...

• #7   21. nov 2009 Min gamle Blackie har lige fået sit livs første dækken.......... Jeg lovede mig selv at hvis han klarede operationen for nogle uger siden, skulle han have et dækken, så han kan holde sig varm i den kolde vinter. Men det er også det vildeste, jeg kan svinge mig op til:-)

• #8   21. nov 2009 mine hunde har også et dækken til når kulden bider, men i min verden er det bare forkert at gi en hund tøj på, bare fordi ejeren mener det ser nuttet ud. er er jo så unaturligt for hunden. og i nogle sitoationer, kan det vel nærmest ødelægge hundens eget sprog overfor andre hunde. Med det mener jeg ikke at de begynder at snakke som mennesker, men at deres kropssprog bliver besværet af tøj...

• #9   21. nov 2009 hold da op hvor stavningen bare sejler op af åen...

• #10   21. nov 2009 min hund har regndækken på de dage de står ned i stænger og vi skal ud og gå en længere tur. det har det eneste formål at holde hende varm og tør. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan det ser ud bare det virker. Og hvis jeg havde en hund der ikke brød sig om det så lod jeg vær.

• #11   21. nov 2009 det er bare alle de annoncer herinde med tøj til hunde jeg blev irriteret over... synes s.. det er synd

• #12   21. nov 2009 ja jeg har ALTID hadet tøj til mine hunde og efter min mening så skal min race ikke have det på (pomeranian) men da min echo uheldigvis først har smidt underulden nu så har hun intet til at holde sig varmt. så hende har jeg købt et dækken til da hun ryster så meget at hun ikke kan gå udenfor.
    men ligeså snart underulden kommer igen så skal hun heller ikke bruge det mere.

• #13   21. nov 2009 altså om det er et dækkeneller en trøje de får på gør vel ikke forskel på deres kropsprog, et dækken er det samme som tøj, er vel osse ligemeget bare de ikke fryser, og formålet er det samme som os mennesker at tage frakke på så vi ikke fryser,

• #14   21. nov 2009 mine hunde har ikke dækken på når de ligger i sofaen... og heller ikke når de leger med andre hunde... der er rigtig mange billeder af hunde herinde der ligger i sofaen med tøj på.

• #15   21. nov 2009 heidi, du bruger selv dækken til dine hunde hvorfor så ikke en trøje eller jakke det gir altså det samme, et dækken er ikke så rart at have på det er en lille trøje feks, den kan de ikke mærke, men de skal jo kun have det på hvis de fryser ikke for sjov, men har man valgt hunde med næsten ingen pels hvorfor så ikke købe det der ser sødt ud,

• #16   21. nov 2009 elsker mine hunde... hvis det kun er for at holde varmen, hvorfor så give dem tøj på indenfor??

• #17   21. nov 2009 Min ene hund har kun tøj på indendørs hvis der virkelig er koldt og han skal selv fortælle hvis han fryser. Det sker sjældent, men oftere i vinteren end om sommeren.

Han får heldragter på udendørs - også heldragter der ligner mennesketøj. Vil hellere det ser pænt ud, når han alligevel skal have det på.

Her inde får han en tynd trøje på hvis han fryser. Heldragter er for varme.

Sko... hmm ja er selv imod dem. Men dyrlægen har anbefalet et par når sneen kommer, fordi Silas døjer meget med sine poter. Har endnu ikke købt et par, men er nok nød til det.

• #18   21. nov 2009 det med juledragten jamen herregud hunden tager da ikke skade af og have den på 1 gang, har selv fået en juledragt sidste år men aldrig brugt den det så ikke lige mig, men syntes det iorden hvis andre kan li det, jeg bruger kun trøjer, bløde jakker til dårlig vejr,

• #19   21. nov 2009 nu det meget sjælden jeg bruger tøj indendørs men min lille chi som er helt hårløs fra hals og hele maven og meget korthåret hun får om vinteren en lille trøje på for ikke at fryse, nogle hunde fryser mere end andre

• #20   21. nov 2009 Jeg vil rigtig gerne have en fin rød eller turkis trøje til Asta. Hun fryser nemlig når vi er ude og så har jeg det altså sådan at når nu det skal være, så lad det være pænt.

• #21   21. nov 2009 godt spørgsmål, jeg fatter heller ikke hvad en hund laver i en lyserød vinter jakke fra D&G, det er vel bare fordi lillemor ikke har fået børn det kan gå ud over endnu :o)
    og ja nogle racer fryser, og et dækken kan være nødvendigt..

• #22   21. nov 2009 fordi det er sjovt.

• #23   21. nov 2009 men uanset hva så ser det altså sødt ud når hunde har en sød,fin trøje,i flotte farver,bare min mening, det kan ikke pisse mig af at folk putter tøj,dækkener, på deres hunde så længe hunden har det fint med det, mine henter selv deres trøjer når vi skal ud så tror ikke de tager skade af det. men vi har jo lov at have hver sine meninger om det og hvad der er det rigtige ved jeg ikke, jeg ved kun at mine hunde ikke skal fryse :O)

• #24   21. nov 2009 Dækener er helt fint efter min mening, men forstår heller ikke meningen med det andet. Så kan man ligeså godt få et barn, og ikke en hund.

Ting som en nissehue eller en butterfly, som kun skal bruges for sjov en gang om året har jeg ikke noget i mod.

Hemingway skulle da have haft en butterfly til nytårsaften.

• #25   21. nov 2009 og jeg er stolt af og gå ture med mine hunde i fint tøj får altid søde bemærkninger , har aldrig mødt nogen der er negative tværdimod, flere siger fsktisk det dejligt at se man tænker på sine hunde så de ikke fryser, jeg har osse hunde klapvogn må man hellere ikke det så? og nej de blir ikke kørt rundt i den, bruger den når jeg skal med bus,tog,og til min chi som ikke må ,kan gå så meget pga dårlige ben,

• #26   21. nov 2009 Danielle: Tror ikke folk køber en hund med det hovedforemål at smide dem i noget tøj. Og så tror jeg børn kræver en smule mere end hunde gør *GG* Så vil ikke mene at alle der giver deres hunde tøj på ligeså godt kan få børn.

• #27   21. nov 2009
    ..:: ~ T I N N A ~ ::.. -Lilly&Silas-

Dét kan du have ret i *g* (jeg er glad for det er en hund og ikke et barn jeg har!)

Generelt syns jeg ikke det er et problem, men nogen tager det godt nok til en højde hvor det ligeså godt kunne være et barn og ikke en hund. Men der kommer en hel del andre ting ind under, end bare tøj :O)

• #28   21. nov 2009 øøøhhh, ved slet ikke hvad jeg skal sige!! klapvogn?? godt du ikke har en labrador eller noget, hvis de skal sidde i klapvogn når de er med i bus eller tog... ser billeder for mig. tror bare vi har forskellige måder at have hund på, og forskellig måde at se på vores hunde på.

• #29   21. nov 2009 Danielle: Mange har med at skrige op om at folk higer efter børn, bare fordi man putter sin hund i noget tøj, og det er altså noget fis *GG*
    Det vil være det samme som at sige at alle der springer agiliy med deres hund higer efter en hest osv.

Tror det handler dels om at hunden fryser og dels om at man selv synes det er sødt/pænt. Tror ikke mange mennesker tænker at de gør deres hunde til grin, når de giver dem tøj på, for man elsker jo sin hund - og det viser man ikke ved at gøre den til grin. Men ved at give den noget nyt man selv synes om.

Men der er self forskellig smag det handler om.

• #30   21. nov 2009 efter min menning skal en hund behandles som en hund, og det kræver andre ting ind tøj og klapvogne..

• #31   21. nov 2009 Peter og konen: Nu har de forskellige hunderacer altså forskellige behov smiley

• #32   21. nov 2009 Jeg har nu også investeret i et lækekrt dækken til min pelsbeklædte ven, og det af 2 årsager:

1. i foråret oven på 2 kolde og meget regnfulde dage havde hund hund åbenbart været mere gennemkold end jeg troede, for om natten havde han åbnet sin blære og tømt den. Ikke noget piv om han skulle ud el. lign. Han havde bare åbnet for sluserne... smiley

2) Vi dyrker agility og dæknet kan holde hans muskler varme i ventetiden, så vi undgår skader.

• #33   21. nov 2009 heidi, jeg har ikke bil, og har næsten mine små hunde med alle steder og i busser skal de være i en taske eller andet og derfor har jeg købt en hundeklapvogn som de sidder meget bedre i end en taske, så den har et formål og det er transport, der er faktisk en del der har de vogne, og jeg har hunde på helt normalvis som andre jeg har bare hunde med meget kort pels da jeg ikke er vild med pels og har små hunde fordi det dem der passer bedst til mig, og klapvogn fordi jeg er meget syg og kan må ikke løfte pga tryk og skruer i hovedet, og desværre ikke må køre bil dårlig syn,så kan ikke se det forkert,

• #34   21. nov 2009 jeg var sku glad for min klapvorg - og trøjen også da pølse blev syg. han tabte en masse pels og kunne ikke holde varmen.

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=39271

• #36   21. nov 2009 Gizmo... mener at jeg har forklaret at det med kulden forstår jeg godt, men hvorfor gøre sin hund til en udklædningsdukke? Der er hunde der går rundt med tøj på indenfor, det er ikke pga kulden... de skal have små kjoler på, eller en lille fiks top... hold nu, det gør man ikke for at gøre hunden en tjeneste!!

• #38   22. nov 2009 det er da bare slet ikke det samme... min den ene har altid halsbånd på, da jeg skal være sikker på at hvis han en dag render over til naboen skal hans skilt være på ham. Min søn på 2 år kan sagtens finde på at lukke ham i haven, og så skal jeg være på den sikre side. Den anden har aldrig halsbånd på. hun er min hjemmehund, og ville aldrig forlade grunden uden mig.
    halsbånd og tøj har hver deres formål...

• #40   22. nov 2009 Gizmo: griner, tror alle hundeejere synes det er synd for deres hund når de har skærm på. De er så sølle og pinlige at se på... Havde et rottweiler på et tidspunkt som næsten skar poten af sig selv på noget glasskår. Han blev heldigvis lappet sammen igen af en super dyrlæge. Men da han lå om aftenen med sin skærm(der var så stor at han skulle have hjælp til at komme igennem dørene) måtte jeg ta mig selv i at synes det bare var det værste i verden jeg bød ham.

• #42   22. nov 2009 min vænnede sig aldrig til den... han hadede den fra start til slut. Men det var jo for hans egen skyld

• #44   22. nov 2009 gizmo. du er jo osse verdens bedste hundemor, det kan jeg skrive under på knus til dig og gizmo.

• #45   22. nov 2009 Gizmo.. griner!!

• #47   22. nov 2009 så har han sikkert spist for meget. nej det jo det gode ved at have hunde de flytter ikke hjemefra...

• #48   22. nov 2009 Tja... Tøj for tøjets skyld synes jeg er underligt, og kan ikke rigtig sætte mig ind i det. Men kan da ikke sige mig fri for at have tøj til min hund..

Hun er en amstaff og har derfor ikke underuld. Udover det er hun EKSTREMT tynd og har derfor ikke et gram fedt på kroppen. Tænk på en pige med anoreksi, så ved I hvor tynd min Basse er.
    Jeg har købt et dækken til hende, for når hun er stille fryser hun, og nogle aftener skal hun altså ligge i min bil i flere timer mens jeg er til træning.

I dag har jeg så fået en lille sweatshirt af Freja herinde fra. Den sidder supergodt, og i morgen skal jeg sy den lidt til, så kan hun bruge den i bilen! Dækkenet er nemlig slet ikke varmt nok..

Det bliver rart at kunne lade hende være i bilen igen.. Det kan jeg ikke være bekendt nu da hun bliver så kold at hun ryster ekstremt meget af kulde! Det er virkelig voldsomt og det er sq ikke fair at hun skal fryse, fordi jeg synes det er pinligt at give min muskelhund tøj på..

• #49   22. nov 2009 Bubber min franske har tøj på når vi har den her årstid, han er meget tyndpelset og ryster hvis han ikke har noget på..

De andre to har ikke noget på.

• #50   22. nov 2009 Jeg må give trådopretter ret.
    Jeg forstår virkelig heller ikke det med tøjet til hunde.
    De stakkels hunde kan ikke sige når de ikke syntes at det er sjovt at få tøj på de har bare at gøre som ejeren siger.
    Lad dog de stakkels hunde være hunde.

Ja nu ved jeg godt at nogle af jer syntes at jeg skal holde min mund når jeg ikke har andet at sige men det kan jeg desværre ikke. ;0)

• #51   22. nov 2009 Lea, hvis du havde en hund som ikke havde særlig meget pels på kroppen, og som rystede og blev rød i huden af kulden... Havde du så ignoreret det?????

• #52   23. nov 2009 Jeg tænker nu også mere på sko,nederdele, bluser og alt det der.

Danni: Jeg tænker mere på at hunde kan ikke tale som os og selv om de gør modstand så er det desværre ikke alle ejere der så siger: det vil min hund ikke så skal den heller ikke.

Jeg har engang prøvet at give min hund en ganske alm. bluse på for at se om man virkelig kunne aflæse når hunden ikke syntes om det.
    Jeg kunne med det samme se at han blev noget så flov og tog den af ham med det samme.

Kommentér på:
hvad er formålet med at gi hunde tøj

Annonce