Hvorfor blive ved med at avle? {{forumTopicSubject}}
Jeg kan se der er en del der har fået eller venter hvalpe på amstaff's uden tavle herinde =(
Nu er det nok mest ment til dem, men hvorfor bliver i ved med at sætte hunde til verden som i ikke aner noget om? =( og når der ligger et forbud forude =(
Hvorfor er det så vigtigt at have hvalpe på jeres hund? Det kan da ikke være for pengene for de er jo åbenbart ikke til at komme af med, efter hvad jeg kan se på de forskellige sider og herinde er det vist heller ikke lovligt mere?
De fleste aner jo ikke engang om det er en amstaff de har eller en pittbull =( eller for den sags skyld en helt anden blanding =(
Det er ikke for at være imod disse racer, synes godt om dem MED tavle, for det er helt klart vejen frem, for at de seriøse skal kunne beholde deres dejlige hunde.
okt 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 73
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
Når hunden virkelig udtrykker ønske om at blive mor eller far så skal den da have hvalpe..... Og så er en amstaff jo en totalt misforstået hund som bare skal have en masse kys og kram og jo flere af dem der er at kysse og kramme jo bedre... Derfor!!
(En anelse ironi kan forekomme)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.121
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.121
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
nov 2005
Og andre hunde som de kender bliver da gladeligt modtaget af dem. såååå.. Måske du burde undlade at udtale dig om noget ikke helt er sikker på.. I hvert fald var det noget af en generalisering...
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
DET er altså noget fis du fyrer af der, kender et utal der har dem i flok!! Og ja, der findes også dem der ikke kan, men som altid skærer du racen over én kam, ud fra din egen hjemmefront hvor de ikke fungerer !!
Et andet eks.
I Østrand bor der en Amstaff, og hver morgen møder der en ind, der har sine egne Amstaff´s og Staffer med på job, og de ryger lige ind til hinanden og går der sammen en hel arbejdsdag...
Og her har du lige et album af en flok, som sågar har været væk fra hinanden og sat sammen igen...
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=22133
nov 2005
apr 2005
NEJ, det er nemlig ikke et unik tilfælde!!
C&K
Jeps:o)
apr 2005
nov 2005
apr 2005
Nej, ikke med dem jeg viser dig billeder af... Og ja, der er jo netop flere, så der er bragt nye hunde ind ;o)) 2 af hanhundene lever ikke sammen mere, men de ses engang imellem og er blevet passet sammen uden problemer...
Vi har en tæve nu, som vi ikke ville ku´bringe hvem som helst ind til, hun funger med dem der er i huset nu og det må vi så leve med.. Men hun lever jo altså i flok, som du påstår de ikke kan.. ;o))
apr 2005
thresa 41 år K
Som jeg skrev til dig først er det ikke kun erfaring fra os selv, men også fra alle dem vi kender der opdrætter racen.. Ikke kun i DK, og det er altså ret mange...
Og jeg ville aldrig tage en hund ind i mit hjem der havde været i 5...Og du skriver selv at den kun har været sød ved ejer, så vidste du jo i bund og grund også at det er total idioti at tage den hjem til dine hunde!!
Og en ny hund HER vil aldrig bare blive kastet ind i flokken, men møde alle hundene enkeltvis på neutral grund... Og så ville der blive vuderet hvorvidt vi ville kunne ta´den ind..
Og nu er det jo ikke unormalt at det kan være skidt at bringe en "voksen" hund ind i flok... Uanset race!! Forskellen er så den styrke vores kommer med og der kan ske slemme skader....
Fik ikke skrevet før om vores tæve, at det er tæver hun ikke accepter, da vi fik en 5 årig hanhund hjem, elskede hun ham fra dag 1... Vores hanhund accepterede ham og omvendt, men vi lod dem ikke være løse sammen, unødig risiko at løbe, da den 5 årig er skarp, og vi var godt klar over at han ikke ville acceptere noget bavl fra den yngre.. Men vores tæver og ham gik 100% i spænd..
Og udover Gaia og Chucky (Vores Cavalier) spiser vores ikke sammen og får ikke ben sammen..
Sorry hvis det er rodet, men ser Grease;o))
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 5
Hvorfor blive ved med at avle?