{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

hvorfor blive ved at parre.. masser til salg {{forumTopicSubject}}

Åh ha, sidder lige og ser at endnu en der har samme race som mig, der har fået sin han parret med 3 tæver inden for kort tid.. der er så meget salg og annoncer med den race.. de får ikke tavle, da hannen er uden.. er det så vigtigt at tjene på sine hunde.. bliver så harm..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor blive ved at parre.. masser til salg
  • #1   28. sep 2011 Så kan vi blive ved med at hamme os - de næste mange mange år..

• #2   28. sep 2011 Louise.. hamme os?? det forstår jeg ikk lige det ord??

• #3   28. sep 2011 Tror ikke der går en dag hvor jeg ikke sidder og krummer tæer over sådanne annoncer! de fatter desværre ikke ret meget dem der gør det smiley

• #4   28. sep 2011 Så længe der er folk der køber de hvalpe - så længe vil de blive produceret - jeg fatter ikke at folk ikke fatter det!!!!

Når folk vil begynde at støtte op om seriøs avl, så stopper sådan noget af sig selv - sværere er det ikke.

• #5   28. sep 2011 jeg så i logment ikke annonce.. der står at nu er ***** kommet hjem og parret en puff og en hårløs, og for ca 3 uger siden en anden hårløs.. kig dog annoncerne igennem og se hvor mange hvalpe som voksne der er til salg, det er så øv at se.. og bliver helt ked over at have solgt til en der bruger ham på den måde.. og ved de handler med ikke troværdige mennesker..

• #6   28. sep 2011 ja men de er jo rask væk 4,5,6 måneder og et hav af voksne til salg.. det er jo desværre en race folk skifter ud jævnligt og de er jo sarte i forvejen.. en hel del af dem...

• #7   28. sep 2011 jeg bliver måske ikk harm, lidt forkert ord måske, men ked over at se når der er sååå mange til salg og udskiftning af racen at man så bliver ved og ved.. at man så ikke bruger dem med tavle tillige med.. jeg taler så også ud fra erfaring, da jeg selv fik 2 kuld uden tavle.. rigtig øv.. men kan så i dag se meningen med tavle på hunde.. har heldigvis lært af mine fejl og indlæg herinde fra..

• #8   28. sep 2011 Der er da mange grunde til at avle uden tavle:
    -man behøver ikek tjekke avlsdyrene for arvelige sygdomme
    .man behøver ikke at avle på racetypiske avlsdyr
    -man behøver ikke at avle på mentalt sunde dyr
    -det er meget billigere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    -der er mindre bøvl og arbejde (ingen udstillinger, ingen tavler på hvalpene,ingen eks øjenlysninger af hvalpene osv osv)
    -man kan stadig tage mange, mange tusinde kroner for en hvalp selvom man ikke har udgifterne på avlsgodkendelse.

...og ja der er sikekrt andre gode grunde.

• #9   28. sep 2011 ja jeg mener jo ikke der er en GOD grund til at avle uden.. det har jeg lært.. og ja håber bestemt også andre lærer det trods alt..

• #10   28. sep 2011 Kan godt nok ikke forstå du vil bruge dit liv til at være negativ over noget som du overhovedet ikke har nogen andel i.

• #11   28. sep 2011 Det er vel ikke at bruge et liv på at være negativ??? hmm..

Jeg solgte ikke parringer, og grunden til mine 2 kuld, var fordi at vi troede at et hegn var nok at holde tæver og vores han fra hinanden.. altså første gang og anden gang var min datter alene med dem og glemte det.. hun var kun 14 på det tidspunkt.. derfor skete det med vores..

men ser bare så mange der ikke kan komme af med dem de har, hvorfor så blive ved..

• #12   28. sep 2011 Jeg synes ikke kun at det er hunde, det er stort set alle dyr.
    For mange mennesker vil ikke have dyrene alligevel, og som jeg ser det er det kun for at tjene penge at der bliver produceret hunde og andre kæledyr i så høj grad.

• #14   28. sep 2011 Pia - hvem er "dem der"...??... smiley

• #16   28. sep 2011 Så må du skase alt det du vil - bare ironien er tydelig smiley

• #18   28. sep 2011 Pia, nu var det da vi ikke vidste så meget om det, som jeg skriver er det ingen undskyldning med de to kuld, men samtidig fortæller jeg også at jeg trods alt har lært en hel del og det et efter jeg fik profil herinde..

• #20   28. sep 2011 kan godt være det jeg skriver nu, lyder selvfed, men så må i leve med det smiley
    Når jeg vælger at få en tæve parret, så ser jeg ikke på, hvad der er af hvalpe til salg, i min race - jeg tror på at der er køber til den kvalitet som jeg laver og så har jeg heller ikke oplevet ikke at have nogen på venteliste inden.. men det betyder faktisk ikke så meget for mig, for ved at det alligevel ikke er alle på listen, som så også ender med at det er nu de skal have hvalp. Tit er der sket noget der gør at det ikke er nu der skal være eller de har glemt at fortælle at de har købet et andet sted.... men dem der virkelig ønsker en udstillingshund, de er dem der venter mest tålmodigt smiley

• #24   30. sep 2011 tak til charlotte, pia og line..

charlotte ja nemlig, nu er det jo selvfølgelig også "vores" race jeg tænker en del over.. og kan se der kommer flere og flere annoncer bare de sidste dage..

Kommentér på:
hvorfor blive ved at parre.. masser til salg

Annonce