{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.049 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! MIN HVALP ÆDER SIN LORT?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig opdaget at min hundehvalp æder sin lort!!
Og kan bare ikke finde ud af hvorfor, vi har prøvet at sætte hende lidt op i foder, men hun gør det stadig.. og aner ikk hva vi kan gøre.. kan det ikk være fordi hun mangler vitaminer?? selvom det hele burde være i hendes foder.. ? men håber nogle kan hjælpe.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!! MIN HVALP ÆDER SIN LORT?!
  • #1   19. nov 2009 Fik det råd af min dyrlæge at give gærtabeletter og det hjalp

• #2   19. nov 2009 Okay, hvor kan man købe dem? bar på et dyrehospial eller dyrehandel? smiley

• #3   19. nov 2009 Der er også flere herinde, der har skrevet, at det af en eller anden grund hjælper, hvis man giver dem lidt ananas i deres mad. Det giver åbenbart nogle stoffer i afføringen, som mindsker deres lyst til at spise det

• #4   19. nov 2009 Du er da heldig at den kun æder sin egen lort, min æder både sin og kattens. Dog kun i perioder.

• #5   19. nov 2009 Det er ikke altid det er foderet der er noget galt med, det kan simpelhed var en dårlig vane de får sig.

Ananas kan også være en god ide, den er bare lidt dyr i længde, ananasen giver afføringen en bitter smag...har jeg hørt...

• #6   19. nov 2009 Vi har prøvet ananas det hjalp ikke, men være ved den når den har lagt en kage også sige nej, det har virket her, men det kræver man lære den ja og nej øvelser.

• #7   19. nov 2009 Min gjorde det også rigtig meget en overgang - Han kan dog stadig godt lige prøve at gøre det nogle gange , men et fast NEJ , så holder han snuden væk.

Vores dyrlæge sagde til os at det er en rigtig dårlig vane som relativt mange hvalpe har/får.

Vi prøvede med både gærtabletter og ananas og det hjalp ikk.

Det der hjalp var et fast NEJ hvor gang han prøvede at æde sin egen lort og ja , så det at vi nærmest står med skovlen under røven på ham når han laver *smil* Ej , det gør vi self. ikk , men vi fjerner lorten , så snart han er færdig. Så har han ikke rigtig muligheden for at gøre det.

• #9   19. nov 2009 Jeg mener jeg en gang har hørt, at det vanen stammer fra deres mor. Moderen slikkede dem jo rene da de var helt små, og det har hvalpen så bare lært at føre videre. Man skal "bare" vænne den af med det igen.
    Tror ikke der er så meget at gøre, udover konsekvens (Nej hver gang den gør det) og tålmodighed.

• #11   20. nov 2009 DANNI J- Det er noget vi købte i LAND&Fritid.. Mener det hedder franks... og ja hun anbefalede det hva fald i butikken, selvom de også havde royal canin.. smiley Men købte igår en pakke gærtabbeletter, og ja, hun har ikk ædt lort siden.. smiley men det kan jo også være så meget andet, men nu må vi se om det fortsætter smiley

• #12   20. nov 2009 Jamen de to hunde jeg havde inden jeg rejste til usa(som jeg desvør' måtte sælge) har aldrig gjort det, det var en dansk/svensk og en semojede spids, så fik mig lidt a en overraskelse, og tænkte straks at det kunne være fordi hun ikk fik mad nok, eller at der ikke var nok nærring i hendes mad. men hun vil heller ikk rigtig spise sit foder hvis der ikke er lidt vand i det, så det er blødt lidt op.. :-S og alligevel så spiser hun ikk særlig meget, og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, altså hun er livlig osv, og ja som en hvalp nu er, men sys ikk hun spiser så meget som en hvalp burde gøre.. :S så blir lidt nervøs..

• #13   20. nov 2009 Og ja, allerede nu hvor hun er knap 10 uger, såå har hun lært hvad et NEJ betyder, men vi kan jo ikke være over hende hele tiden, så ja, .. smiley

Kommentér på:
HJÆLP!! MIN HVALP ÆDER SIN LORT?!

Annonce