{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mening om muskelhunde
  • #1   16. nov 2009 Jeg går kun índ for muskelhunde racer med stamtavle der er mental-testet. Sorry, men sådan som "kamphunde" går amok, synes jeg det er det eneste forsvarlige hvis de omtalte racer skal have en chance for et ordenligt ry i dk

• #2   16. nov 2009 I forhold til hvad? Og hvad bygger du dette på?

Men nej, det bakker jeg ikke op. Jeg mener, at det burde forbydes at avle blandinger og uden tavler, når vi snakker muskelhunde. Alt for meget pitt og andet lort i de blandinger.

• #3   16. nov 2009 der er visse blandinger af "muskelhunde" som jeg ikke syntes man skal blande,
    jeg syntes ikke at man skal blande en amstaff med rotwieller for de bider en i røven hvis de ikke får nok opmærksomhed (det fandt jeg ud af med min kærestes hund)
    Men ja nogle blandings hunde er bedre end renrace.

• #4   16. nov 2009 LOL. Det er en joke ikke? Det må det da være :o)

• #5   16. nov 2009 Hvorfor synes du de er sundere? Har du tal på det, eller hvor har du beviser på det?

• #6   16. nov 2009 Og dette er noget du har tænkt længe og meget grundigt over?

• #7   16. nov 2009 jeg syntes også selv at man burde kun avle på hunde med stamtavle når det er en muskelhund.

• #8   16. nov 2009 når det kommer til blandinger af muskelhunde og hvorvidt de ofte er sundere vil jeg som udgangspunkt sige at det til dels kommer an på hvad de er blandet af, men helt sikkert også hvor sunde forældrene er som generelt. men sådan er det jo med de fleste blandinger:) og hunde generelt. Hvorvidt de er bedere familiehunde kommer set fra mit synspunkt an på ejeren. Det her med at stamtavle og mental test er fuldstændig ligegyldigt... Hunde med stamtavler er ikke på nogen måder nødvendigvis sundere. ex. mops, schæfer, pegingeser og gran danois. selvom mange af disse har stamtavler er der stadig et hav af fysiologiske sundhedsproblemer de ofte render ind i. og mental test... ja hvad kan man sige... en mental test er så bred at en hund der består hos en adfærdsterapeut ville i 37% af tilfældene dumpe hos en anden, og det er alle racer, ikke kun muskelhunde. jeg synes mental tests er super ide, men jeg går lige så meget ind for at man skal teste de små racer som bider ofte (ved godt det er en generalisering, så bredt sagt)...men det er bare min mening:)

• #9   16. nov 2009 jeg syntes alle hunde om det er "muskelhund" eller alt muligt andet er dejlige hunde hvis de får den ratte ejer, hvis man skal avle en sund og rask hund med et godt temperamang og sund adfær er det svært at bevare overblikket med gade krys.. der med ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre..

• #10   16. nov 2009 Jeg syntes julemanden er så sød, han kommer med gaver til mig hvert år ;P

• #11   16. nov 2009 Jeg tror helt sikkert at der findes rigtig gode blandings hunde inden for muskelhunde også... Jeg ville personligt ikke selv købe en muskelhund uden stamtavle. Jeg vil vide hvad jeg får. Men jeg har mødt mange blandings hunde også inden for muskelhunde, som har været de dejligste hunde og race hunde som er mærkelige og utilregnlige (men det har ikke været muskelhunde) Problemmet er vel at der bliver blandet nogle racer sammen, som bare ikke passer sammen i generne og det er der man skal passe på. Jeg går ikke ind for at man skal aflive hunde, hvis de har fungeret godt uanset om det er blandinger eller ej. Alle ejere skal tage ansavr og gøre sin hund som et godt eksempel for sig selv og andre hunde. Hunde afspejler sig mange gange i ejeren/lederen, så derfor er det godt hvis man er afbalanceret uanset hvilken race man har. Synes hundeviskeren er et godt eksempel på hans måde at træne hundende på. Han har jo 12 pittbulls sammen med alle hans andre racer uden at de ar agressive eller noget. Det er jo ellers hunde der er fjernet fra ejere eller har været problem hunde. Det kommer jo an på opdragelse og være en god flok leder. Men personligt vil jeg helst have stamtavle på, som vi også har på Freja.

• #12   16. nov 2009 dennis
    Jeg synes personligt at Muskel hunde der er Blandnings racer, ofte er sundere, og bedre familie hunde...

hvad er dog det for en gang vrøvel, ingen blandinger er efter min menning bedre, ind hunde der er avlet på med syg/genmæssige hensyn til netop den race, det er det samme som at sige de bedste jagthunde er blandinger, jeg håber du prøver at være morsom..

• #13   16. nov 2009 ja lad os bande en masse muskelhunde sammen og lave en dræber maskine... kunne være sjovt at slippe løs i en børnehave......... øh NOT.

• #14   16. nov 2009 TROLL

• #15   16. nov 2009 har to eksempler:

1 min venindes amerikanske bulldog (med stamtavle) blev aflivet idag, den søde, kærlige hund begyndte pludselig at blive aggresiv..

2 jeg måtte aflive min egen hund (blanding af schæfer,labrador og border collie) fordi den pludselig snerrede og bed efter folk der kom for tæt på mig.

så mit syn på emnet er at selv om de har stamtavle eller ej, er muskelhunde eller ej. så skal de skæres over en kam allesammen, da de alle kan bide, også selv om man er en god ejer.

• #16   16. nov 2009 jeg hader debatter om begrebet muskelhunde, bare jeg viste hvad dette begred betød????

• #17   16. nov 2009 Enig med CE. Det kan da ikke være andet ... Men fin joke om ikke andet for mange røg lige i :o)

• #18   16. nov 2009 min hund er jo også japansk ninja dræber kamphund.. hun spiser kaninunger til morgenmad, og børn til aften....

• #19   16. nov 2009 Tror du er gået forkert, du kan finde Baboom ved at klikke oppe i toppen af dette skærmbillede.

• #20   16. nov 2009 tilmed har jeg lært af mine fejl, skal aldrig have en blandingshund igen....... men har man sagt a må man også sige b og opdrage den og elske den indtil den dør en dag...... men aldrig mere blandingshund til mig...............

• #21   16. nov 2009 jeg vil godt havde en blanding af
    Amstaff (amerikansk staffordshire terrier) og Chihuahua!
    JA TAK OM DEN SÅ KOSTER FLERE MILLIONER.
    jeg gad godt og se hvad der kom ud (:

• #22   16. nov 2009 Dennis:

På hvilken baggrund begrunder du din udtalelse?

Min mening:

Ukontrolleret avl med blandinger af muskelhunde er fuldstændig hovedløst - det er jo ikke for sjov, at racerne har de avlsrestriktioner de nu engang har, så lad nu endelig de kompetene opdrættere om at avle!!

• #23   16. nov 2009 Janie.. holder 100% det du siger der...

• #24   16. nov 2009 ~ Jeniki ~ :

LOL smiley

• #25   16. nov 2009 MED tavle.

• #26   16. nov 2009 forhelvede i har god humor he he

• #27   16. nov 2009 Hvilke muskelhunde ville du blande for at få den - i dine øjne - mest sunde og perfekte familiehund?

Du må have gjort dig tanker om dette siden du kan komme med en sådan udtalelse..

Er dine hunde helt sunde og raske? Hvis, så er det bare super for dig, og dem der blandede racer har måske været heldige eller måske haft mere omtanke end de fleste der blander racer.

Min hund er også en blanding, han er en god dreng - men han er ikke skide sund.
    - Hans blanding gør at han er genetisk udsat for ledproblemer da racerne har forskellig bygning.

Sindet har jeg været heldig med, kunne lige så vel være at han havde fået problemer med konflikterne af egenskaberne i de forskellige racer.

Blandinger er gambling - du kan tro og håbe, men du kan ikke vide dig sikker på hvordan blandingens gener vil sammensætte sig, og hvilken hund du vil få ud af det.

Racehunde er - nogen mere end andre - også genetisk udsat for sygdomme og skavanker.. Men forskellen ligger i, at de racer er gennemprøvede og forholdsvis sikre i mentalitet, sundhed og egenskaber.

Jeg ville til hver en tid vælge racehunde af den simple grund, at jeg vil have en meget god beskrivelse for hvad man kan forvente, og hvordan en sådan race skal behandles for at forblive sund, trives og have et godt liv.

• #28   16. nov 2009 trådstarter syntes det kunne være sjovt at prøve at lave rav i hønsegården.. åbenbart ikke andet... ja hvad sådan en fyr så laver her, forstår jeg ikke... høre vist mere hjemme på arto.....

• #29   16. nov 2009 Fnis! smiley

• #30   16. nov 2009 De alm. kamp/muskelhunde af terrier racerne er generelt sunde racer. Hvis man vil regne molloserne med, så har de en del problemer med bla. HD. Ved begge typer er stamtavle avl dog at foretrække især pga. mental test, samt mange krav til sundheden.
    Avl er ikke hokus pokus, det er resultatet af genetisk udvælgelse.
    Nogle racer er usunde hvis man skal følge racebeskrivelsen, men de bliver ikke mere sunde fordi de ikke har tavle på.
    Hvis man laver en paring mellem 2 amstaff´s hvor man 3-4 generationer tilbage har gode HD/AD tal, ingen dumpede mental test, og ingen alvorlige arvelige defekter/sygdomme. Så vil de genetisk og statistisk set være mere sunde, end hvis du bare parrede 2 tilfældige amstaff´s. Avl uden tavle er for det meste tilfældig avl, hvor man sjældent interesseret sig for mere end forældre dyrerne. Tit er hanner udvalgt efter hvor den er billigst. Enten ens egen eller en af vennerne.
    Jeg er ikke tavle fanatiker, men man kan ikke komme uden om, at man får nogle fordele med en tavle, som man aldrig kan få uden.

• #31   16. nov 2009 muskel hunde bider ikke mere end alm hunde, Læste en artikkel i EB.dk af en dyrelæge som fortalte at de tit fik en "alm" hund som labradore eller schæfer ind som havde bit 3 - 4 gange før der blev gjort noget ved det (aflivning) og disse tilfælde gad politiet ikke gøre noget ved det. Men første gang en muskelhund angriber så er der det helt store cirkus! VED godt de har et kraftigere bid, men en hund skal ikke have 3-4 chancer før der bliver gjort noget. 1 gang er nok for mit vedkomne! Så jeg syntes ALLE hunde skal skæres over samme kam!

• #33   16. nov 2009 Janie : du skriver at hunde med stamtavler er ikke på nogen måder nødvendigvis er sundere. ex. mops, schæfer, pegingeser og gran danois....lige de hunde er jo heller ikke sundere uden tavle.

Her er det nemlig ikke længere udelukkende avlen NU, der er problemet, men racernes udvikling tidligere.

Om de har tavler eller ej, har de nu engang det udseende, de har og det skaber ofte problemer for dem.

Med det sagt vil jeg så(hvis jeg nu ikke kunne vælge racerne fra) absolut hellere købe fra en DKK opdrætter, da man gennem DKK har mulighed for at tjekke forældre-dyrenes sundhedsstatus(+ tjekke deres baggrund).

Alt for ofte avles tavleløse hunde på dyr, der ikke er tjekket for noget som helst...heller ikke racespecifikke skavanker/sygdomme.

---------------------------------------------------------------------------------------

Mht. Tavleløse muskehunde, så er jeg af samme mening....dyrene skal tjekkes i hoved og r*v, inden avl, og det gøres yderst sjældent ved tavleløs/blandings avl.

Er ikke imod blandingshunde, men synes faktisk det burde være et krav at ALLE blev testet negativ for div.sygdomme/skavanker INDEN avl...bare umuligt i praksis,hvorfor jeg også vælger tavledyr, når jeg skal ud og købe....og så køber jeg helst dyr der i forvejen ikke er ødelagt gennem avlen.

Siger hende, der elsker mopstemp. men ALDRIG kommer til at eje en, da de vælges fra pga. alle de skavanker, man risikerer at købe med.

• #34   16. nov 2009 hvor bliver trådstarter af? det er aldrig sjovt ikke at få ret..

• #35   16. nov 2009 han er vel på tosseanstalten og blive nulstillet, han kunne da godt trænge til det med sådanne udtalelser

• #36   16. nov 2009 Månen er altså lavet af grøn ost!!!!!!!!!!!!!!!

• #37   16. nov 2009 jeg trodde månen var lavet af lilla ost.

• #38   16. nov 2009 Grøn ost!!!!!! *Skriger den 48 årige Mette og stamper hårdt i jorden*

• #39   16. nov 2009 Feta !!

• #40   16. nov 2009 haha..så længe der ikke lugter mug af den gør det vel egentlig ikke så¨meget at den er grøn

• #41   16. nov 2009 Maria: Det er sengetid for dig !! Feta !!

• #42   16. nov 2009 Stemmer også på feta!!! Æv bæv....

• #43   16. nov 2009 Jeg synes at terriere er sundere end muskelhunde.

• #44   16. nov 2009 søster McFluff
    Nogle af Muskelhundene er altså også terrier.
    Amerikansk staffordshire terrier aka. amstaff

• #45   16. nov 2009 sjov tråd at starte egentlig.. lam eller ej så har der været enorm stor respons på den og heldigvis har vi jo hver vores meninger og holdninger. eks: månen er lavet af???? julemanden, påskeharen osv er bare de bedste he he... ufatteligt hvad det ikke er blevet sagt i denne tråd he he

og så lige en hurtig tanke... hvis alle havde SKILTE hunde ville der så ikke blive for meget indavl uden blandingerne???

husk det var bare en tanke smiley

• #46   16. nov 2009 Maria: GODNAT blev der sagt !! :o) Ellers må du komme og se Karla og Kathrine med mig for House er en genudsendelse :o(

• #48   16. nov 2009 Ja, for alle tavlehunde er jo som bekend "rene" racer....

Doberman: fremavlet ved rottweiler, Beuceron, Tysk Pincher og Manchester Terrier.
    Grand Danois: Mastifracer blandet med lidt Greyhound.
    Og sådan kunne man blive ved. Alle fanatikerne der hårdnakket ytrer sig om blandingshunde, glemmer bare at, for år tilbage var deres race også en ny blanding.

Dermed ikke sagt at, man ikke bør krydse med omtanke.

• #50   16. nov 2009 Jow jow.......Og somme og visse mener at mennesker stammer fra aberne. Meeeeeen der er vist løbet en del vand i åen siden??

• #51   16. nov 2009 Rikke

Virkelig?

(denne gang tilføjer "sarkasme" så der ikke er nogen der er i tvivl)

• #52   16. nov 2009 Lol
    Ventede på hvornår den kom;o))
    Nu ved vi alle jo godt at stort set alle de ren racede er opstået ved at blande... Men emmervæk med omtanke...... Det er sg synd at sige at det er det der forgår nu over alt i DK

"og så lige en hurtig tanke... hvis alle havde SKILTE hunde ville der så ikke blive for meget indavl uden blandingerne???"

Næhh, for du putter stadig ikke en blanding ind i en racehund med skilt.. så det ville jo ikke være anderledes end nu....... Med SKILTET har du i det mindste muligheden for at se om der er indavl, den mulighed har du ikke uden SKILTET ;o)
    "

• #53   16. nov 2009 Sikker Mette? *GGG*

• #54   16. nov 2009 så fortjener du også et påske æg :0)

keld: tror du har taget mine tanker og udtrykt dem... racerne er jo opstået et sted fra som vi mennesker og deres personlighed er vel ligeså forskellige som vores. og man hører jo tit om at mennesker bliver aggresive eller mordere påtrods af et godt liv :0)

kan ikke tåle de her emner, det vækker en masse nysgerrighed, tanker og man ændrer vel altid lidt sin mening når et nyt klogt hoved kommer med noget som egentlig var indlysende:0)

• #55   16. nov 2009 Maria: LOL. Ja det er der noget om :o) Kan du så ikke sende dig selv. En god julegave :o)

• #56   16. nov 2009 MogR: du har helt ret...

• #57   16. nov 2009 Undskyldninger og undskyldninger. Se så at få pakket og bestilt den billet. Nu behøver du jo ikke at købe gave, da du er gaven !! :o)

• #58   17. nov 2009 Hi hi

• #59   17. nov 2009 Hvad er det en muskelhundeblanding kan som familiehund, som en hvilken som helst anden hund ikke kan?

• #60   17. nov 2009 "Hvad er det en muskelhundeblanding kan som familiehund, som en hvilken som helst anden hund ikke kan?"

de skulle angiveligt være specielt gode til at putte ;O)

• #61   18. nov 2009 Du glemte et "r" i prutte

• #62   19. nov 2009 Som DKK har fremført i den senere tid bør muskelhunde kun tilllades til den specielle forening der rent faktisk ved hvad de har med at gøre, og behandler muskelhundene som det de er.

Kommentér på:
Mening om muskelhunde

Annonce